Keresés ebben a blogban

2011. december 20., kedd

Egy régi fénykép...

Öcsém és én az 50-"s évek elején

A karácsony előtti hangulat a gyerekkori karácsonyok ízét idézi fel. Minden bizonnyal ez az oka annak is, hogy olyan makacsul próbáljuk gyerekeink, unokáink előtt megőrizni a Jézuska vagy a Télapó kegyes hazugságát, hogy még rajtuk keresztül részesülhessünk benne egy kicsit... Hogy úgy tehessünk még, mintha igaz lenne...
Emlékeimben karácsony mindig fehér és ropog a hó a lábunk alatt. A búboskemence által jól befűtött szobában várjuk a Jézuskát. Apa, anya időnként kinéznek az utcára, jön-e már, de láthatólag sok dolga van, mert sokáig próbára teszi a türelmünket. Öcsém jó 20 hónappal fiatalabb nálam, de amilyen erős, virgonc, hamar utolér, sőt túltesz rajtam (felnőtt korában nem volt messze a 190 cm-től!). Kamasz korunkig elválaszthatatlanok voltunk...
Egyszercsak nyílik az ajtó és belibeg rajta a "Jézuska", maga előtt tartva a feldíszített karácsonyfát. Lélegzetvisszafojtva, megilletődve kísérjük a szemünkkel az asztalig. Még az sem zavar bennünket, hogy hosszú rózsaszín szatén hálóinget visel, arcát fehér zsabó takarja, a hátán viszont "igazi" angyalszárnyak lebegnek!...  

16 megjegyzés:

  1. Én is vártam a Jézuskát a konyhában játszadozva. Aztán mintegy mellesleg Anyuék beküldtek a szobába valamiért, ahonnan azonnal hanyatt-homlok visszarohanva vittem a hírt, hogy itt járt, itt volt, és azonnal jöjjenek ők is nézni a csodát!:-)

    VálaszTörlés
  2. @éva: te akkor sohasem láttad, milyen a "valóságban"? Magam is csak akkor egyszer...

    VálaszTörlés
  3. Úgy a "valóságban", ahogy te, valóban nem láttam.

    VálaszTörlés
  4. @éva: kis fejünkkel még azon se csodálkoztunk, hogy most akkor férfi-e, nő-e, esetleg angyal? Ez utóbbiakról később, felnőtt fejjel tudtam meg, hogy voltaképpen nincs is "nemük"...

    VálaszTörlés
  5. Mindenki a gyerekkori karácsonyba vágyik vissza, bármilyen is volt az. :::)))

    VálaszTörlés
  6. Felhúzták a rolót, hogy nézzünk ki a fehéres sötétbe, nemsokára itt suhan el az angyal az ablak előtt. És akkor csengő szólt a másik szobában. Kinyílt az ajtó, hát, ott csillogott a díszes karácsonyfa, körülötte székeken az ajándékok. A Jézuska meg az angyal addigra eltűnt.

    VálaszTörlés
  7. @Zé: és azt hiszem, mindegyikünkében van valami közös: a varázs...

    VálaszTörlés
  8. @akimoto: azt hiszem, kedves Akimoto, hogy akkor én voltam az egyedüli közülünk, aki meg is láthatta...

    VálaszTörlés
  9. flora, alighanem Te vagy az egyedüli, aki személyesen is láthatta - becsüljük az emlékeket! Elméláztam ezen: mindannyian a gyermekként megélteket tekintjük hitelesen A Karácsony-nak. Legyünk bármely korúak, éljünk át bármilyen feladatokat és teendőket anyaként, nagyanyaként is.
    (stali)

    VálaszTörlés
  10. Légy szíves írjál majd a menyed és a lányok érkezéséről, jelenlétéről, és hogy hogyan töltöd velük a napokat.( Ami publikus belőle).A ma dél már olyan közel van. Most te leszel az angyalka nekik, szerintem meglátják a szárnyaid...

    VálaszTörlés
  11. @stali: talán azért is, mert emlékezetünk még alig éritett hófehér lapján minden olyan élesen bevésődött... Később meg már ez a tiszta lap olyan sok jóval-rosszal tele van firkálva, hogy sokszor elfedi egymást és kiolvashatatlanná válik a sok bejegyzés...

    VálaszTörlés
  12. @éva: a szárnyaim egyelőre nagyon lankadtak: egy tegnap esti év végi összejövetelre rohammmunkában befejeztem 32 képeslapot, mindenkinek személyes üzenettel, egy rajzot, melyet valaki karácsonyra rendelt, elszaladtam az utolsó ajándékokért - és 2 óra felé ágyba dőltem... Igy ma reggelre maradt a takarítás és a karácsonyfa, valamint az ebéd, mert délre érkeznek! De a kis kávé mellett megírom az 1-2 üzenetet, hogy erőt gyűjtsek a továbbiakhoz... Köszönöm a segítséget!

    VálaszTörlés
  13. Ez aztán hajtás volt!:-)
    Nemsokára dél van! Gondolom készenlétben várod őket, lélekben mindenképpen.
    Most vagyok a porszívózás közepén a fabeállítás után.Utána még vasalás, ágyneműhúzás( Anyu szenteste nálam alszik), utána még sütit viszek át hozzá, délután pedig sütés. Így a munka nagyja már lement.
    Mit főztél?

    VálaszTörlés
  14. Nálad is megvan a tennivaló!
    Közben megérkezett a kisebbfajta hurrikán: beviharzottak a lányok! A kisebbik éppen bal lábbal kelt, az éjjél is sírt, azt mondják, éjfél utánig... Ilyenkor egy nagymama nem dorgál, büntet, hanem lecsillapít, figyelmet elterel... Már jobb is a hangulat! (persze, a nevelési eredményekért nem rajtam a felelősség súlya!...)
    Az ebéd a lehető legegyszerűbb és leggyorsabb: tészta, csirkemell és paradicsomsaláta, yoghourt és gyümölcs.

    VálaszTörlés
  15. @éva: olvastam nálad a nagyon is helyénvaló tanácsot, miszerint jó, ha 23-án elkészülünk mindennel és így 1 nappal előtte ünnepváró hangulatba kerülhetünk... Hát, én is ezt terveztem eredetileg, de a lecsendesülést majd később tudom csak megvalósítani! A boldogság itt zajos a két unokával, de ugyanakkor minden perce élvezet!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...