Keresés ebben a blogban

2009. szeptember 23., szerda

Souvenirs, souvenirs

   A napokban eszembe jutott egy régi szó, amit már jónéhány évtizede nem hallottam. Pár éves lehettem, az ötvenes évek legelején. Nagyon megbetegedtem, már a szememet is alig nyitottam ki. A család az ágyam mellett sírt, vagy imádkozott, ki így, ki úgy. Orvosunk, a mentőangyal, hazajött szabadságra a katonaságtól és beadta az akkor még ritka penicillin injekciót, amitől visszajöttem a másvilágról...
   Alighogy a szemem újra kinyílt, enni kértem, ami már napok óta nem fordult elő. "Mit ennél?" - kapott anya az örömhíren. "Cicfarát!" - mondtam én ki nagy nehezen. Amikor kész lett, az utolsó morzsáig kiszedegettem a tányérból, még erőtlenül remegő ujjaimmal. Máig is érzem az ízét, de vajon ki tudja még, mi is az a "cicfara"?...

3 megjegyzés:

  1. Kiolvastam a gúgliból, így hát tudom, mi az, de nem ér :)
    Az én rokonságom nagyrészt somogyi, kisebb része tolnai meg Szob-környéki, alföldi véletlenül sincs. Somogyban talán a prósza van hozzá a legközelebb, de azt nem feltétlenül búzalisztből csinálják, inkább kukoricalisztből (=kukoricaprósza), és egyben sütik meg, tepsiben, alatta zsírral. Csak utólag aprítják. Ha aprítják, mert általában egyszerűen feldarabolják.
    A pirított gríz jut eszembe gyerekkoromból :)

    VálaszTörlés
  2. Megkérdeztem Anyut, ő is csak halványan emlékszik rá..szerinte sürübb palacsinta tészta megsütve, de a pontos receptet már nem tudja...

    VálaszTörlés
  3. Bizonyára valamilyen alföldi recept volt tényleg, mert gondolom, anya is az anyósától tanulta... De az ize mennyei...

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...