Keresés ebben a blogban

2020. november 8., vasárnap

Őszi idők, őszi hangulatok

    Írni akartam végre valamit a blogomra, hátha még nem felejtett el az a néhány száz látogató, aki időnként benéz hozzám. Kerülgettem a témákat, mert nem akartam hozzátenni az amúgy is mázsás súlyhoz, ami a blogvilágon uralkodik. Növeljem azok számát, akik olvasóikra zúditják a sok elviselhetetlen súlyt, amit cipelnek? Igazuk van a maguk módján: egyrészt saját blogjukon azt publikálnak, amit akarnak, könnyíthetnek magukon e módon (bár nem vagyok benne biztos, hogy sikerül nekik így megszabadulni a búskomorságtól, sőt!), nekem pedig nem muszáj önkéntesen belelépnem a rágógumiba...

   Megérkezett az ősz, a napok egyre rövidebbek, itt fél hat táján  -  ha szerencsénk van és sütött a nap  -  ránk borul a félhomály. Akik nem egyedül élnek, nem is tudják talán elképzelni sem, mit jelent ilyenkor körülnézni az üres házban, lakásban, ahol a villany is csak akkor gyullad meg, ha én feloltom... A "társalgás" saját gondolatainkra szorítkozik, de azok legalább ritkán mondanak ellent. Igen, ez utóbbit ellentpontként is elkönyvelhetem. Nem kell a vacsora készítésével stresszelnem magam, akkor és azt eszem, amikor és amit akarok, s általában nem támasztok magammal szemben extra követelményeket. Ugyanakkor igyekszem  ragaszkodni bizonyos rendszerességhez, nehogy még nagyobb próbára tegyem amúgy is  összekuszálódott életemet. Menekülök, amennyire tőlem telik, a negatív hangulatoktól, melyek lehúznak, mint a hínár... Tudom, hogy meglehetősen empatikus természetem nehezen tud ellenállni, hogy hűséges bernáthegyiként ne siessek a mélabúban szenvedők segítségére, de idővel jobban meg tudom különböztetni azokat, akiken esetleg tudok segíteni, azoktól, akik valójában nem is akarnak segíteni magukon, mert inkább a panaszkodásban vélik lelki egyensúlyukat megtalálni... 

   Ha a F-B-ot lapozgatom, leginkább a jó festők képei vannak rám pezsdítő hatással. Ilyenkor még a rajzoláshoz is kedvem támad újra, pedig már 3 éve, hogy  szinte hozzá se nyúltam. Pedig hiányzik. Ugyanakkor nem bírom átlépni a bénító távolságot, ami a vágy és a tett közé ékelődött.



...befejezetlenül...

12 megjegyzés:

  1. Mi hiányzik a képről? Igen plasztikus

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igaz, Mick, plasztikusnak plasztikus, de nekem nég sok javítanivaló maradt rajta...
      (de ugyebár, a jó tanácsot megfogadva "ha lehet, ne hívd fel a figyelmet a hibáidra, mert azután mindenki csak azokat látja"...)

      Törlés
  2. Ez a kép nekem "befejezetlenül" is gyönyörű. Ahogy Mick is kérdezte - "mi hiányzik a képről"? Szerintem semmi. Tökéletes úgy, ahogy van.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönet, Éva, azt hiszem, így is marad most már, legfeljebb az egészet újra kezdem, ha egyszer még rá bírom venni magamat... Néha elfog a vágy, de a meggyőződés hibádzik...

      Törlés
  3. Pazarlás ez így... akinek ilyen talentum adatott ne rejtegesse!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, de nincs hiány a nagy - és nálam is sokkal nagyobb - tehetségekből... Több, mit 60 év gyakorlat van mögöttem, de soha nem elég ambíció és törekvés, sok megalkuvás az élettel... Az ilyesmit csak teljes odaadással lehet elkövetni, vagy marad a felszín kapirgálása, melyet oly sokan művelünk...

      Törlés
  4. Lehet, hogy egy szakértő szeme változtatna még valahol a rajzon, de nekünk, baráti követőidnek teljes, és sokat mond.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Klári, baráti követőim rengeteget jelentenek számomra!... Hálás köszönet nekik!

      Törlés
  5. és ezt most csináltad?! (mert akkor mér megtetted az első lépést, végre, újra!)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jónéhány hónappal ezelőtt. Valószínűleg nem is ebben az évben... De az idén készülök újra képeslapokat gyártani az új évre. Erre az évre nem sikerült (túl sok fájdalom, komplikáció jött össze tavaly ilyenkor), meg is látszik ezen a furcsa éven...

      Törlés
    2. mindegy... csak csináld!!!!

      Törlés
    3. Köszönet a biztatásért! 😍

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...