Keresés ebben a blogban

2021. június 10., csütörtök

Megleszünk...

   A teraszon ismét olyan nagy a meleg, hogy inkább bezárkózom a számítógépem elé a nappali hűvösébe, amíg hűvös... Esténként elkezdtem a kertet is locsolni, mert a rózsafák közül a fehér és a három rózsaszín nagyon nyílik, a két piros még csak bimbózik. Nem beszélve a hortenziákról, amelyeken még a leveleket is megfékezte a február végi fagy.

   Ez a hét a lehangoló híreké. Egyik kedves barátnőm anyja meghalt a múlt héten. Ilyenkor hiába mondjuk magunknak, hogy 92 éven túl, öregek otthonában (még ha az övé valóságos luxus rezidencia is), ha az ember már felkelni sem tud, s a Covid miatti szigorú rendszabályok korlátozzák a látogatási lehetőségeket, az élet már csak ideiglenes túlélés. Másik kedves barátnőm lehangoló hírekről ír, ezúttal saját magát illetően, s én tőlem telhetően biztatni (nem pedig hitegetni!) szeretném, mert meggyőződésem, hogy pszichológiai viszonyunk a betegséggel szemben nagyon fontos. S ma reggel 82 éves kedves szomszédasszonyom hívott fel, hogy az előző éjszaka nagy részét a sürgősségin töltötte kisebb agyvérzés gyanújával és most IRM-re vár... Én pedig azt keresgéltem éppen, melyik napon vihetném el egy vendéglőbe kagylót enni, ahogyan arról annak idején, a hosszú bezártságunk alatt álmodoztunk!...

   Hiába, úgy látszik, az ember az örökkévalóságra van hangolva! Időnként, egy-egy sorscsapás után, nagy erőfeszítések árán stabilizálni kénytelen ingadozó bárkáját, majd szeretné, ha kipihenhetné egy kicsit az erőfeszítéseket, ha ápolhatná sebeit, míg azok úgy-ahogy beforrnak. Tudja jól, hogy a stabilitás csak időleges, hogy a régi szép idők még megalkuvások árán se térnek vissza, de berendezkedik az egyre kopottabb bárkában, csak hogy rosszabb ne legyen... Megleszünk, csak rosszabb ne legyen!



   

12 megjegyzés:

  1. "Tudja jól, hogy a stabilitás csak időleges, hogy a régi szép idők még megalkuvások árán se térnek vissza, de berendezkedik az egyre kopottabb bárkában, csak hogy rosszabb ne legyen... Megleszünk, csak rosszabb ne legyen!"
    Mit lehet ehhez hozzátenni? - semmit. Nagyon jól fogalmaztad meg. Bízni kell, muszáj, különben elveszünk...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, kedves Borka, lejjebb srófoljuk igényeinket, vágyainkat, mert élni még mindig sokkal többet jelent!...

      Törlés
  2. Ma már én is ezt gondolom: megleszünk, csak rosszabb ne legyen.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Klári, annyiszor hallottam ezt a mondatot gyerekkoromban, hogy valóságos öröklött bölcsességként maradt rám: a sztoikusok bölcsességeként, akiknek a "résilience" nagy segítség! Megmérettetünk és az élni akarás húzza le a mérleg serpenyőjét...

      Törlés
  3. Vagy...
    Minden napban keresünk valamit, ami szép, jó, inspiráló.
    (Anyám nagyon nehezen bírta az öregedést, s mostanában jeleket vélek felfedezni magamon én is...)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Márta, az öregedésben nem is az évek számával van problémám. A kérdés: milyen állapotban?...

      Törlés
  4. Nyílnak a fehér és a rózsaszínű rózsáid, a piros pedig majd fog. Ez jó hír. Szép a kerted a képen. Remélem, minél előbb elmehettek kagylót enni a szomszédaszonyoddal.
    Vannak rossz híreid is betegségekkel, halállal kapcsolatban, sajnálom.
    Én is bent vagyok lakásban ( kezd felmelegedni), kint nagyon meleg van. Ma délben el kell mennem, majd igyekszem árnyékban lenni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szeretem a kertem! Bár olyan kicsi, hogy tán a terasszal együtt sincs 100 m2... Megpróbálok kinn ebédelni, vacsorázni, amikor még és már nincs olyan nagy meleg a teraszon.
      Ma reggel örömmel ébredtem BORÚS reggelre! Még ilyet! Én, a napimádó...

      Törlés
  5. szomszédasszonyoddal.Kimaradt egy "s". Elnézést!

    VálaszTörlés
  6. Az én tegnapom is nagyon szomorú volt, egy kedves és felejthetetlne évfolyamtáraam halálhirével...persze eltart még ma is, meg tán örökre...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, a korban és érzelmileg hozzánk közelállók halála különösen fájdalmas: életünk, ifjúságunk egy darabját viszik magukkal...

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...