Keresés ebben a blogban

2016. január 21., csütörtök

Téli nap

   
   Hó még nem esett eddig (nekem nem is hiányzik!) de a nap, ha nem is melenget, legalább megvilágítja lelkünk árnyékos zugait ezekben a végetérhetetlen téli hónapokban... Délután kb. 3 óráig símogatja a kandalló márványát és a rajta álldogáló szobrocskákat, a török asztalkát a rézedénnyel, mely az isztambuli Bazárt idézi és az "elma çay"-t, melyet ott szörpölgettem Kato, az örmény kereskedő társaságában, miközben bemutatta újabb szépséges szerzeményeit, melyeket nem állított ki az átlag turista szeme elé: a "barátok" számára tartogatta... Örültem, hogy közéjük sorolt. Sok beszélgetés, emlék fűz hozzá. 
   A múlt efféle szálakból szövődik. Vannak a szőttesben természetesen durva, csomós, szakadozó szálak is, de azokra nem szívesen gondolok vissza, mert nem akarom, hogy a mérges fullánk bennem maradjon. Nem jelenti azt, hogy mesterségesen szépítgetek rajta, hiszen minden megtörtént esemény fennmarad valahol az emlékezet hálóján, ha nem is vesszük elő, nehogy újra átéljük a szenvedést. Valahogy efféleképpen gyógyítgatjuk magunkat...  


    

3 megjegyzés:

  1. Névtelen23/1/16 08:50

    Csodás lágy fények. Ettől azért picit fogy a téli borússág is.:)
    A fiatal szobor-lányka tükörképe -háttal- keme olyan, mintha egy kicsit hajlott anyóka lenne. Szimbolikus és a mostani önmagunk ki sem mondott kérdéseire is felel....
    rhumel

    VálaszTörlés
  2. Névtelen23/1/16 08:50

    keme= nekem elütöttem, bocs.:)

    VálaszTörlés
  3. Kedves E., ez a kínai szobrocska egy muzsikáló fiatal lányt ábrázol (nagy valószínűség szerint egy régiség másolata, de nekem nagyon megtetszett úgy 15 éve...) Igen, talán egyszerre vagyunk fiatalok és öregek...

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...