Keresés ebben a blogban

2022. december 28., szerda

December végén


   Alig tudtam ma megkülönböztetni a nap óráit, olyan vastag felhőtakaró borította az eget. A kert is esőáztatta szürke, minden levél eltűnt fáról, bokorról: maradtak a szürke falak, csupasz ágak.  Hová lettek a madarak? Még a szomszéd macskák is felhagytak a napi sétával a fal tetején: igaz, nincs mire vadászni. Nem is tudom, mióta nem láttuk a napot! Néha azokra gondolok, akik 2-3 borús nap után már fényhiányra panaszkodnak...

   Szerencsére az esős idő enyhüléssel jár, így talán egyelőre megússzuk áramszünet nélkül. Ha arra gondolok, mit szenvednek Ukrajna egyes részein, legfeljebb felveszek még egy pulóvert. Az állam is kisegíti néha egy-egy csekkel a kisebb jövedelműek fűtési költségeit. Itt az inflációt egyelőre 6-7% szintjén sikerült tartani. Szerencsére lakbért nem kell fizetnem, de a ház nagy lakterületű egy személyre. Itt következik általában a kérdés: miért nem adom bérbe egy részét? Mert így, életem vége felé nagyobb szükségem van nyugalomra, mint plusz jövedelemre. S ha a gyerekek, rokonok eljönnek, tele van a ház. Néhány nap maradt a 2022-es évből, melytől oly sokat vártunk az előző kettő megpróbáltatásai után. Ami a covid-ot illeti, ez az év be is tartotta nagyrészt ígéretét, feloldotta a megszorítások nagy részét. Néha már szinte meg is feledkeztünk volna a járványról, ha pár újonnan beidegződött szokás nem juttatná eszünkbe, mennyire mások lettünk észrevétlenül 2020-21 folyamán. Ami engem illet, talán az a legészlelhetőbb változás, hogy amennyire nehéz volt beletörődnöm annak idején a bezártságba, elszigeteltségbe, olyan mértékben nehéz most már kimozdulnom otthonról, sőt, talán a magányból is...

   Hátra van a Szilveszter este. Terveink vannak éppen az eltöltésére, mert mióta eszem tudom, mindig nyitott szemmel léptem át az új év küszöbét, melyet úgy vártam, olyan titkos bizakodással, mint egy ismeretlen vendéget, akiben még nem volt alkalmam csalódni.

10 megjegyzés:

  1. https://partfal.blogspot.com/2022/12/fenyfirkalo.html - most, miközben a fénytelenségről írtál, s olvastalak.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Márta, a Duna maga egy megúnhatatlan és inspiráló látvány lehet nap mint nap... Így voltam a Boszporusszal 6 évig Isztambulban: az ablakunkból vagy az erkélyről nézhettem... Bizony megsirattam, amikor utoljára mentünk végig a parton.

      Törlés
    2. Gyönyörű lehetett ott, kedvenc helyem (volt) a világban. Talán már rá sem ismernék.

      Törlés
    3. Nemcsak a szépsége, hanem hangulata miatt is szerettem ott! Egyszer visszamentünk, de az is volt már vagy 25 éve... De turistaként minden más: hiányzik az "odatartozás" érzése...

      Törlés
  2. Látom, Rózsa, milyen jó poncsóban melegedsz a tűznél. Én is hasonlóan rápótolok a fűtésre, örülök, hogy itt süt a nap hét ágra vagy egy hete, bár meleget nem ad, csak a legyek támadnak föl, az ablaküvegen mászkálnak.Ilyen a boldogság mostanában...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Klári, tényleg kellemes a kandalló tüze - itt is van minden helyiségben, ebben a 100 éves házban - de mind be van falazva! Nálam marad a gázfűtés egyelőre...
      Szeretnék én is egy kis napsugarat, ha csak előbukkanna is pár órára...

      Törlés
  3. Mindenesetre boldog új évet kívánok!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Mick. A magam részéről viszont nektek is, az egész nagy családnak!

      Törlés
  4. Nem a legjobban alakulnak a 2022-es év utolsó napjai itt sem.
    Nagyon bízom benne, hogy a 2023-as esztendő sokkal jobb lesz. Ez csak egy vágyam, úgy hiszem, de mégis - kívánok Neked jobb egészséget és egy jóval boldogabb új évet!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Borka, nekem már legfeljebb csak vágyam van, de remény nélkül... Ezt a szót kitöröltem lassanként a szótáramból, hogy ne szenvedjek túlságosan a csalódástól.
      Nem illik ezt az érzést manapság bevallani, pedig a reménytelen emberek is tudnak vidámak lenni. Nem tartja-e a sokaknak tulajdonított mondás: "A humor a reménytelenség udvarias formája"... ("L'humour, c'est la politesse du désespoir")?

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...