Keresés ebben a blogban

2018. április 7., szombat

Kékséges kék


   Tegnapi, péntek délutáni hangulat a kertben... Az idén először száradtak a ruhák a friss tavaszi szélben, 18°-ban. A fűnyírással se lehet sokáig késlekedni, ha ilyen marad az idő. A jácintok és a kamélia elnyílóban, a tulipánok készülőben. A teraszt szegélyező bokrokon, kettőt kivéve, még most formálódnak a levelek. Majdnem egy hónapos késéssel a tavalyihoz képest.
   Kerülnöm kell egyet a kertészetben, hogy felújítsam a kint telelt és elfagyott muskátlikat, a terasz falára felfutó növénykéket: egyetlen éjszaka végzett velük februárban... Ilyen az élet. Egyikünk sincs veszélyzónán kívül, bármikor utolérhet bennünket egy végzetes fagy... Jobb ezzel tisztában lenni, bár mindegyikünk szeretné távolabbra helyezni a skála mutatóját. Én is.
   Ilyenkor, tavasszal, a régóta áhított napsütés hihetetlen energiákat szabadít fel még azokban is, akik  -  mint én is  -  szinte féllábon sántikálva vészelték át a véget nem érő telet, energiamorzsáik szinte csak annyira teltek, hogy egyik fotelból a másikig elvánszorogjanak... Most meg ezerféle, téli álmában szendergő tennivaló szökken fel és sürgeti a megvalósítást: lemosni a teraszt és a kinti bútorokat, újra festeni a kis kalyibát, benn a házban szintén felújítani egy-két dolgot, hogy felfrissüljön a szem a nap mint nap bennünket körülvevő tárgyak látványától... Ha már egyre szűkebb az életterünk, legalább újuljon meg egy kicsit néha-néha...
   Persze, marad az ördöngös masina, a nélkülözhetetlen rabszolgatartó, a számítógép, mely időnként magához láncol. Kihoztam a konyhaasztalra (pedig elég nehéz i-Mac), hogy szemben ülhessek az éltető napfényes kerttel, még akkor is, ha dolgozom (most éppen a vertikalitás szimbólumán, mely igen sok mítosz fontos kelléke, mióta az ember négy lábról kettőre kiegyenesedett és felnézett az égre).
   Még sok minden eszembe jutott, pl. a tegnap esti filozófikus eszmecsere folytán, mely a kalligráfiáról szólt. Ha akarom, eredetét szintén visszavezethetem arra a pontra, amikor ősünk felegyenesedett és ezáltal két első végtagja felszabadult. Ettől kezdve felhasználhatta szerszámkészítésre, művészi alkotásokra és még sok egyébre is...
   Ez a bejegyzés már csak ilyen lett: egyik témáról a másikra csapong, mint a napsütéstől, virágillattól kissé megrészegült méhek a kertben...

10 megjegyzés:

  1. szeretem nézni ezt a fotódat (is), ott a bárányka mögötti kerítésen az fényzuhogás!hmmm♥/ és a száradó ruhákon átfénylő napsugár...annyira szeretem

    én is mennék bele a napba szívesen, (ha a tanulnivaló nem láncolna a gép elé)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sajnos, a gép összeegyeztethetetlen a napsütéssel!... Különben kivinném a hordozhatót a teraszra is, de nem látszana semmi a képernyőn... Pedig a napsütés számomra nagyon ihlető...

      Törlés
  2. az én gépem a déli fekvésú ablak előtt van , ill. oldalról beszokott tűzni a nap a délelőtti órákban... nagyon élvezem, csak mindig le kell húzni a redőnyt, mert elvakit a képernyőn úgy... amúgy mindig lesem, hogy süt-e... van egy kedvenc cukrászdám, szép terasszal, ott szinte törzsvendég vagyok , ha süt...de sokszor csak úgy , a városban (jó esetben egyp-egy arkjában) leülök egy napsütötte padra, várom, hogy a Marosra kimehessek, ott igazi, ott napnyugtáig süt a nap a folyó fölött a partra... s ott még feküdni is lehet a faágyakor... (mi napimádók..:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon is helyedbe tudom képzelni magam, Aliz! Az utcán itt nemigen ülhetnék le a sok autó és a büdös kipufogók miatt... Szerencsére van néhány park is.
      No és neked ott az örök Maros!...

      Törlés
  3. Az ilyen napon száradt ruháknak mennyei illata van vasalás közben!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, mennyei, ahogy mondod, Klári! A törülközőket nem is vasalom, hogy még jobban érezzem.

      Törlés
  4. Szeretem az ilyen hangulatot leíró soraidat. Ma végre csodásan süt a nap és végre lehet kintre teregetni.
    Részemről kicsit stresszes vagyok a mai napon, mert a választások miatt túl "sokk" hatás ért minket. Talán az öregség teszi, de egyre jobban megviselnek az agresszió keltő dolgok.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Elhiszem, hogy nem a legkellemesebb! Egyrészt a felajzott hangulat miatt, másrészt pedig mintha már előre eldőlt volna minden!... Az emberek áhítják is a változást (legalábbis egy részük), de félnek is tőle... Szerencsére marad a kert, ahová visszavonulhatunk (legalábbis látszólag)...

      Törlés
  5. Én is találkoztam ma reggel egy "megrészegült" méhecskével a hálószobámban. Felrepült a függönyre. Mire bevittem a porszívót, hogy levadásszam, akkora felszívódott. Később sem láttam-hallottam. Remélem nem fog éjszaka feléledni és a fülem körül zümmögve körözni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az éjjel megjött az eső... Azt jósolnak az egész hétre... Itt ilyen az időjárás, közel az Óceán...
      A méhecskédet meg kicsalja majd a nap, ha kinyitod rá az ablakot...

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...