Keresés ebben a blogban

2019. szeptember 25., szerda

Böngészde

   Tegnap megírtam francia blogomon, hova vezetett a böngészés fényképeim között: vissza Isztambulba. De miért is merültem bele  -  a véletlenre bízva magam  -  az efajta idővesztegetésbe? Mert szerettem volna írni valamit, de nem volt témám. Igen, az írás vágya, mint már említettem, nálam legtöbbször megelőzi a témát...
   Volt egy másik oka is: nem annyira nosztalgia, hanem menekülés a jelenből az egyre távolodó múltba, ahol még nem volt gyakori vérvétel, jódos kontraszt-anyag, amelytől forróság önt majd el tetőtől talpig egyetlen pillanat alatt, miközben lassan becsúsztatnak a gép szűk hengerébe, s felmondod magadban törökül az általad ismert gyümölcs-neveket, esetleg elszámolsz a végtelenig ugyanezen a szép nyelven, hogy gyorsabban teljen az idő... S míg emlékezeted 30 éves bugyraiban kutatsz, legalább nem gondolsz a vizsgálat eredményére.
   Nos, az alábbi fényképre bukkantam  -  minősége akár a homályosuló emlékezet  -,  1990. májusában készült. Az isztambuli Francia Intézet kiállító termében várok második s egyben utolsó kiállításom megnyitójára. Főleg tusrajzok szerepeltek a tárlaton, melyeket a város különböző részein készítettem : kis szétnyitható "sámlin" letelepedtem temetőkben, dzsámik hűs imaszőnyegein, a Galata tornyának lábánál, a Boszporusz partján vagy a zsibárusok utcáján és még annyi más kedvenc és meghitt helyemen. Szerettem Isztambult! Még most is nosztalgiával gondolok a város hangyaboly-hangulatára, melyben úgy szerettem elmerülni! 
   A képen 42 éves vagyok. Dívott a válltömések divatja  -  ma már meglehetősen groteszk hatást kelt, de akkoriban mást nem is lehetett kapni. Azóta nemcsak a válltömések tűntek el, hanem az én 38-as méretem is...

11 megjegyzés:

  1. Ezek az élmények is csillagórák.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezért szeretem a fényképeket: varàzserejük van a mùltidézésben...

      Törlés
  2. ...de jó is lenne ezekről a jódos kontrasztanyagokról végleg elfelejtkeznünk. És én még törökül sem tudok, hogy ilyen jól eltereljem a gondolataimat.
    A képeid, akár a régmúltból, akár a jelenből, tökéletesen egészítik ki a színes témáidat.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Éva, ami létfontosságú, nem feltétlenül kellemes is...
      Biztos van más "elterelő" ötleted!

      Törlés
  3. Egy isztambuli tárlat a te tusrajzaidból varázslatos lenne. Ha megjavultál, visszajöhet a kedved...

    VálaszTörlés
  4. Klári, az ottani rajzokból alig maradt 1-2... Néha nosztalgiám támad a rajzolás után, az igaz. Csak ne lenne ez a tehetetlenségi erő, mely elvesztegetteti velem a drága időt... 1 hét óta szinte állandóan esik és itt ülök egyedül, nézem, hogy szaladnak a drága percek... Haragszom magamra.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Rózsa, küldök egy kis jókedvet, bár nekem sincs sok. A fele a tiéd!

      Törlés
    2. Kedves vagy, Klári! Holnap jobb lesz talán, kezdődik az új hét, vége a vasárnapi letargiának...
      Kívánok neked is szöröncsét, jókedvet nagy kassal!

      Törlés
  5. Rózsa, rajzolj! Csak elkezdeni nehéz, aztán már visz magával, legalábbis nálam így működik. Már napok óta, amikor nem találom a helyem - ami azt jelenti, hogy a millió tennivaló közül egyikhez sincs se erőm, se kedvem és halogatom - leülök és rajzolok. Pepecselek, úgy nevezem. :) Csak az a baj, hogy közben is lehet gondolkodni, de mégis valamelyest használ.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ági, muszáj lesz a kényszert használnom, mert magától semmi sem megy a hullámvölgyben, csak a steril nyavalygás... Ráadásul majdnem mindenhol ezt olvasom a blogokon!

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...