Keresés ebben a blogban

2019. szeptember 30., hétfő

Pillanatnyi vigasz


   Pár éve készült ez a rajz. Szinte azonnal el is kelt, csak egy fénykép maradt belőle.
   Újra vissza kellene térnem régi  -  talán legrégebbi  -  kedvelésemhez, a rajzoláshoz? Kiállítani már nincs kedvem, energiám : rengeteg munkát igényel, a  vele járó vékonyka dicsőség meg már nem érdekel. Túlságosan is tisztában vagyok az efféle illúzió hiúságával : minden mulandó, iszonyú gyorsasággal tűnünk el szőröstül-bőröstül az idő fogaskerekei (vigyázat : képzavar!) között, poros nyomunk se marad... 
   Akkor legfeljebb mit is célozhatunk meg? A pillanatnyi kielégült örömet, melyet maga rajzolás (vagy az írás) nyújt számunkra. 
   Minden mulandó, kíméletlenül.

5 megjegyzés:

  1. Szerencsés az az ember, aki minden nap láthatja ezt a gyönyörű rajzodat.
    Éteri, ez volt az első gondolatom, amikor ránéztem. A fény és árnyék játéka egyszerűen varázslatos.

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm, Éva. Szeretem a fény-árnyék játékát, mert elmossa a kontúrokat és a nézőnek kell kiegészítenie őket...

    VálaszTörlés
  3. Sokszor ellátogatok ide hozzád, nézem a képeidet, olvaslak, és sajátos szokásom szerint beszélgetek...mindenféléről, amit eszembe hoz egy-egy posztod...(nekem nem való a blog, képtelen vagyok egy egy szót odapöttyinteni, és továbblapozni)...most is annyira szeretnék leülni veled egy csésze teára és beszélgetni...
    Most nem az ( https://www.antikvarium.hu/sorozat/egy-csesze-vigasz-11622 )könyvekre gondolok, hanem arra a "riportra", amiről érintőlegesen eszembe jutottál : https://www.youtube.com/watch?v=3JhfBufTJ74
    Hegyi Barbara (nagy kedvencem) mondott valamit ami idehozott újra: - vagy csak én gondolom - hogy milyen fontos, hogy legyenek kapaszkodóink (mint a rajzolás neked), de ez mutatja is a szükségleteinket: arra gondoltam: miért van szükségünk arra az örömre, amit a rajzolás, vagy az írás (nekem a szöszmötölés) ad, hogy mennyire alapszükségletünk az, hogy legyen valami (VALAKI helyett), ami megölel, megajándékoz magával, és biztonságot ad...jóérzés-sel tölt el, ...az ikigai fontossága az, amiről írtál (és amiről próbálok röviden írni...nem sok sikerrel) ♥

    VálaszTörlés
  4. Igen, kellenek "kapaszkodók", melyeket egyedül még jobban kihasználhatunk, mert senkivel nem kell az időnkon osztozni, esetleg alkudozni is...
    Persze, mindennnek megvan az árnyoldala is, mert némely dolgot meg annyira jó megosztani!...

    VálaszTörlés
  5. Rajzolj! Épphogy az IDŐ ellenébe...

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...