Keresés ebben a blogban

2019. szeptember 10., kedd

Együtt és nélküle


" Nekem nem az a magány, ami másnak. Nekem a magány a Te személyed hiánya, csak a Tiéd.

Ha ketten voltunk, mi voltunk ketten a világ."

(Szabó Magda : "Liber Mortis")



  Ezt a kis Vertel Andrea kerámiát egy barátomnak hoztam ajándékba (nekem is megvan tavaly óta a "párja", de V.A-nál soha nincs két teljesen egyforma szobrocska). Még tavaly megkért, hogy hozzak neki is a sokfajta modell valamelyikéből és én örültem, mint mindig, ha másoknak is megakadt rajtuk a szeme. Egy hét múlva van a születésnapja, jó alkalom lesz.
   Kezdettől fogva erre a szoborra gondoltam. D. 6 év óta él özvegyen, felesége Anya előtt pár órával halt meg, a rák 4 hónap alatt végzett vele. Szinte egyidősek voltunk, fiaink egy osztályba jártak az érettségiig, és azóta is összejönnek néha. A szülők tanárok voltak, mint mi. Részt vettek folyóiratunk szerkesztésében is, sok kellemes összejövetel emlékét őrizzük  -  ma már csak mi ketten...
   D. is egyedül él, akárcsak én. Házát, kertjét példás rendben tartja, két kis unokája is gyakran van nála Párizsból : szeret velük foglalkozni. Ma már nem tűnik olyan elveszettnek, mint az első időkben, amikor is árnyéka lett önmagának. Barátai szorosan felkarolták.
   Ha felesége szóba kerül, még mindig könnybe lábad a szeme. Soha be nem gyógyuló seb. Ezért gondoltam erre a kis szoborra : mindig meghatódom a hosszú, szép házasságok, összeforott párok láttán... Az övéké túlélte ugyan a miénket 7 évvel, de sokkal hosszabb is lehetett volna. Mindenesetre túlélte a halált.

8 megjegyzés:

  1. Nekem ők egy speciális (haszid) párnak tűnnek!

    VálaszTörlés
  2. Sok ilyen figurája van V. A-nak, egyedüli, vagy párosan. Nekem is sok van bebből a sorozatból, valószínűleg igazad van, bár nem ismerve a pontos részleteket, engem csupán esztétikai indítékok vezettek a választásban. A weboldalán sok témát lehet találni.

    VálaszTörlés
  3. hát vannak bizonyos külső jegyek, amik félreérthetetlenül ezt sugallják!

    VálaszTörlés
  4. nekem - bevallom , épp hogy esztétikai szempontból nem tetszenek!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az ízlés egyéni dolog : valami vagy vonz, vagy nem... A művészi értékkel nem mindig egyezik...

      Törlés
    2. persze izlések és pofonok... :) tudjuk.

      tovább nem firtatom,...

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...