Keresés ebben a blogban

2009. július 23., csütörtök

A rajzolásról

   Rajzolni régen elkezdtem, még iskolás koromban, bár meg voltam győződve, hogy különösebb tehetségem nincs hozzá. Egyébként, ha bármilyen tehetségem lenne is, azt mindig mások fedezték fel, legnagyobb meglepetésemre. Kisiskolás koromban a házi feladatokban apa segített, kemény munkához szokott ujjai között elveszett a ceruza, de kétségkívül lett volna mit ápolni született rajztudásából : csodáltam a varázsszerűen megelevenedett ludakat a jégen, a befagyott tavat körülvevő fákat !
   Ötödikben kezdődtek igazi rajzóráink és egyúttal "elhívatottságom" is : Tóth Emma tanárnő felfedezett ! Még ma is élénken emlékszem, amint három almát tesz az asztalra és kiadja a feladatot : vízfestékkel, nedves rajzlapra, közvetlenül ecsettel kellett felvinni a három almát. Még egy egérlyukba is elbújtam volna, annyira aggódtam, amikor az én padom mellé érkezett. Annál jobban meglepődtem, amikor lelkesen felmutatta az egész osztálynak szerény művecskémet: "Látjátok, így képzeltem !" és még a táblára is kirajzszögezte. Azóta többször átéreztem ezt a pillanatot más helyzetekben : a kétségek legmélyéről hirtelen szédítő magasságokba felkapó elismerést...

2 megjegyzés:

  1. Az én általános iskolai rajztanárnőmet is Tóthnak hívták, Tóth Júliának. Sőt, Bikfic rajztanárnőjét is :)
    Néha sajnálom, hogy soha nem akartam komolyabban foglalkozni a rajzolással. Pedig még középiskolában is, ahol csupán "iparirajz"-óráink voltak (az is csak elsőben), Felföldi tanár úr azt mondta anyámnak az egyik szülői értekezleten, hogy én vagyok az egyetlen az osztályban, akinek a símuló görbéiből tehetség látszik :)

    VálaszTörlés
  2. Egy ilyen váratlan elismerés szárnyakat adhat egy gyereknek. Ezért gondoltam mindig a rövidke tanári pályámon, hogy inkább biztatni, mint letaglózni kell a gyerekeket!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...