Keresés ebben a blogban

2019. január 10., csütörtök

Év eleje pezsgővel, a többit majd meglátjuk

madeleines
   A vastag szürke felhőtakaró alatt mit is tehetne az ember jobbat, mint leül a gép elé?... Több mint egy hete írtam az utolsó bejegyzést, a statisztikák szerint elolvasták jópáran... Az élet zajlik, mintha nem lettek volna ünnepélyes újrakezdések, fogadalmak, s a megújulások is maradtak az ábrándos merengés szintjén. A magam részéről ugyanabba a folyóba léptem, Arisztotelész (azaz inkább Herakleitosz, köszönet Aliznak) bölcsességét meghazudtolva, legalábbis érzésem szerint.
   Két összejövetel is követte egymást, az egyik nálamA terem, ahol tartani szoktuk őket, foglalt volt, ezért ajánlottam fel, hogy legyen nálam. Hivatalos, társulati ülés volt, 19-en jöttünk össze a nappalimban, mert ugye hiába nyitottam volna szét az asztalt, ennyien nem fértünk volna el körülötte. Ezért mindenki a kanapékon, fotelekben, székeken szorongott egymás hegyén-hátán és ennek érdekes hatása lett. Ezek a gyűlések többször fulladtak steril vitába, meg nem értésbe, kimondatlan neheztelésekbe, s végén alig jött el az érdekeltek fele sem.
    Meglepődtem, amikor összeszámoltam a jelelevőket. Még jobban, amikor tapasztaltam a szinte intim hangulatot, mindenki türelmesen végighallgatta a másikat, anélkül, hogy bosszúsan vagy agresszíven félbeszakította volna... Mintegy másfél óra elteltével szünetet tartottunk, hogy egyikünk születésnapja alkalmából (csak néhányan tudtunk róla előre) kibontsuk a 3 üveg pezsgőt, melyet az illető hozott magával. Én  magam sütöttem kb. 40 madeleine-t. Jó hangulatban váltunk el fél tizenegy-tizenegy felé: sokan másnap korán keltek.
   A hónap végén lesz a másik társulat összejövetele, az irodalmi est, szintén nálam. Már csak ebben a két csoportban tevékenykedem, sokmindenről lemondtam, újkeletű fáradékonyságom miatt. Aznap reggel lesz első látogatásom doktoromnál is, aki 1 éve látott utoljára... 

12 megjegyzés:

  1. most én javitanék :) nem Herakleitoszra gondoltál (Kétszer nem léphetünk ugyanabba a folyóba...)

    VálaszTörlés
  2. Nem gondoltam volna, hogy igy néz ki a madlen ! :) ( sült krumplira emlékeztet:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. EKKORA sült krumplit még nem láttam...

      Törlés
    2. nem lehet megállapitani a képről a méretet, ezek kisebbek mint a sült krumpi? (gondolkoztam is rajta kicsit)

      Törlés
    3. és milyen az illata?

      Törlés
    4. Kb. 5-6 cm... Az illata attol függ, mit teszünk bele: többnyire vanialiás cukrot és/vagy narancsvirág-kivonatot (eau de fleur d'oranger).

      Törlés
    5. Proust vajon mit érezhetett? (melyiket?)

      Törlés
    6. Bevallom, ezt leginkább ő mondhatná meg. Amikor az ide vonatkozó részt olvassuk, nincs pontos ízről szó, talán a Léonie nagynéni hársfateája és a belemártott madeleine elomló íze eggyé fonódik és felidézi az egész gyerekkort...

      Törlés
    7. a teára nem is emlékeztem, a titokzatos madlen mindent kioltott. (s bevallom fura érzés volt itt nálad meglátni,kidcsit triviális is...bocs)

      Törlés
    8. Én viszont éppen csak említettem, hogy ezt sütöttem az összejövetelhez, minden Proust-i reminiszcencia nélkül, mert különben nagyon elterjedt sütemény, gyakran készitik (és eszik) olyanok is, akik Proust-ot nem is olvasták, sőt, a nevét is alig ismerik...

      Törlés
    9. tudom, de pont ez a különbség köztük és köztem! :)
      nekem elvont a madlen, s nem kézzelfogható, megehető... éteri. S már az is marad!

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...