Keresés ebben a blogban

2023. augusztus 16., szerda

Augusztus közepén

     Mondanom sem kell, hogy rengeteg dolgom lenne, de ehelyett leülök ide pötyögni a számítógépemen, mintha nem várna a mosogatás, a mosógép, netán a fürdőszoba!... Unokáim nálam voltak péntek óta, szüleik szombaton érkeztek a kutyával és kedden mentek el mindannyian. Én péntek estefelé megyek hozzájuk, hogy augusztus végéig még együtt nyaraljunk egy kicsit. Épp az imént kellett visszamondanom egyik kedves barátnőm javaslatát egy kis vasárnapi csevegésre.

   Az idő nagyon kellemes volt eddig, többnyire enyhe napsütéssel, most új, de rövidebb kánikula hullám közeledik, forró légtömegekkel Afrika felől. Pedig a rózsafák valósággal lángolnak a kertben, a hortenzia is tele virággal és a kis japán juhar lassan elfoglalja az egész gyepet. 2 hétig nem lesz, aki locsoljon. Hazatértem után megpróbálom majd feléleszteni őket...

   Mint mindig, semmi kedvem elmenni. Nem szeretek immár közlekedni, lépcsőkön fel, le, csomagokat cipelni, sorbaállni, sietni, kényelmetlen helyeken szorítkozni, beilleszkedni, korán kelni (néha éjnek évadján!). Az is igaz, hogy meg kell szakítani időnként a beidegződött, sőt becsontosodott rutint, hogy érjék még agytekervényeinket más ingerek is, nehogy a végén még teljesen elhaljanak!

   

Mondanom se kell, mennyire örültem a gyerekek ittlétének. A kutyus őrzését is elvállaltam egy-két mozi erejéig. Nem volt benne sétáltatás, már nem tudnék lépést tartani egy Jack Russell-el. A kertre nyíló ajtó viszont állandóan nyitva maradt, ki-be futkározottt órákon át, valahányszor egy szomszéd macska megjelent a láthatáron. Végül kimerülten elnyúlt az Ikea fotelben két térdem között félóra mély álomra. 

   Amikor a gyerekek tegnap délelőtt útra keltek, felmentem a fürdőszobába, majd rövid ebéd után beültem Ikea fotelembe a tévével szemben és csak estefelé, fél 7 táján keltem ki belőle. Éreztem minden izületemet, minden csontomat, mint akit mozsárban törtek apróra (legalábbis ilyennek képzelem). De tudom, hogy mindez elmúlik a pihenéssel. Az együtt töltött órák emléke viszont nem múlandó.  

26 megjegyzés:

  1. Rózsa, jó ez a kutyás pihenős képed! Visszaadja az ellazulás érzését.
    Egyetértek veled, hogy nehéz kimozdulni, de mégis kell. Jó lesz folytatni az együtt töltött napokat, és majd élményekkel visszatérni az otthonodba.
    A kánikula fokozódik itt is, hétvégére nagyon meleg lesz. Pénteken mi is elmegyünk 4 napra. M. szülőfalujában búcsú is lesz, amit egy családi, baráti ebéddel kötünk majd össze vasárnap.
    Kívánok neked jó nyaralást!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Éva, kellemes hosszú hétvégét M-al!
      A meleg nem járul hozzá az utazási kedvem szítogatásához... De muszáj erőt venni magamon, ha nehéz is. Azután meg örülök, hogy végül is rászántam magam.

      Törlés
  2. Hasonló kellemes élményekről nem tudok beszámolni, inkább hallgatok. Az augusztus nekem szomorú hónap. Régen sok boldogság kísérte ünnepekkel volt tele, mára csak egy (Kislegény névnapja), ami felhőtlenül boldog.
    Rózsa kívánok Neked nagyon-nagyon boldog napokat, kellemes nyaralást!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Borka, köszönöm szépen. Jó lenne, ha még olyan könyen, nagy vállalkozó kedvvel mozognék, mint hajdanán... Fiam szeretne mindenáron felrázni letargiámból, többnyire meg van győződve, hogy csak akarat kérdése...
      Megértem hangulatodat, főleg augusztusban...

      Törlés
  3. Nos, ismerem ezt a halogatást🤭. Én is pötyögtem a gépbe(hogyisvoltost), most meg várt a "rhumli" a konyhában. Plusz felmosni, fürdőt rendbetenni se ártana. Kert várhat, hőség van. Rózsa, hazautazás lesz? Ölellek. Szép nyárvégét, nálunk is félig-meddig együtt leszünk.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez a gépbe pötyögés nekem aféle "ellopott idő" a muszáj-teendőktől...
      Igen, eltaláltad az uticélt. Neked is boldog augusztus végét, sőt, hosszabítást a szeptemberi Balatonra is!

      Törlés
  4. Névtelen16/8/23 21:01

    Titkos terveidről itt lehet értesülni!! Vagány nagymama vagy, hogy kibírtad a kutyát. Ez az eleven játék még nekem is sok lenne. Két hét "hazai vizeken" éppen elég a nyugalmas ősz megalapozásához. Sok jó élményt, boldog napokat kívánok Mindannyiótoknak.! (Klári)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Klári, próbálom nem kitenni a Netre, ha nem vagyok itthon... Amúgy is nehezen mozdulok ki manapság, de "bezárkózva" se jó...
      A kutyával kicsit közelebbi a viszonyunk, mióta engedtem esdeklő tekintetének és felkérezkedett a lábamra. De holmi simogatás, puszilkodás szóba se jöhet. (azt hiszem, ismételt és nyomatékos anyai intelmek sorozatának eredménye még gyerekkoromból: valahányszor kutyához, macskához értünk, kezet kellett mosni azonnal, különben apokaliptikus fertőzéseknek lettünk kitéve... Ez a távolságtartás magyarázata. Kutyánk, macskánk mindig volt, de a küszöböt nem léphették át)

      Törlés
    2. Névtelen17/8/23 22:10

      Mi se tarthattunk állatot szigorú anyai intelmek miatt. Ezért, amint saját háztartásom lett, azonnal lettek állataink is. Meg a gyerekeinknek is. És minden héten a mai napig kimennek az állatkertbe a felnőtt gyerekek. Örökbe is fogadnak, pénzekért, hogy segítsék az intézményt meg a kedvenceiket.(Klári)

      Törlés
    3. Fiam is nagyon szerette Kormost, szüleim kutyáját Mindszenten, de ki ne szerette volna?... Diszkrét és rendkívül okos kutya volt. Már írtam róla, máig sajnálom... Az utazó életforma se kedvezett az állattartásnak nálunk, de engem leginkább ma is az a leküzdhetetlen iszonyat tart vissza, ami gyerekkorom óta elfog beteg vagy holt állatok láttán...

      Törlés
  5. "Kutya nélkül lehet élni, de minek"-szól a vicces/komoly mondás. Módosítom, ha muszáj, lehet, csak nehéz. Két öreget, beteget kellett elaltatni, egy csodás német vizslát, és egy weimari utcakoktélt. Szerettünk volna újra kutyások lenni, de az ész felülírja néha a vágyainkat😔. Szerencsére kölcsönbe kapunk néha egy kedves labradort, (fiaméké)most meg együtt lehettünk a legújabb családtaggal(lányomék nagy utazó kutyusa). A kutyabolondság genetikusan örökletes, szerintem🤭. Apám, nagybátyám, én, a gyerekeim, az unokák is, főleg az egyikük viszi tovább. Gyerekkorom meghatározó pontjai voltak a kutyáink. De mindig kintiek, kertben, udvarban.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Névtelen18/8/23 15:31

      Nem tudom, genetikusan öröklődik-e a kutyaszeretet, vagy csak családi hagyományok útján.
      Nálunk öcsém vonzódott az állatok iránt (főleg ló, galamb, kutya, macska), 2 gyereke és azokéi is folytatták.
      Fiam vágyott kutyára a nyári vakációk hatására, de csak felnőtt korában lett nekik (főleg menyem és Lucie unokám imádják...). Én viszont egyáltalán nem, sőt. Fentebb kicsit próbáltam megmagyarázni, miért. Pedig nerm hiszem, hogy rossz ember lennék, ahogy egyesek sejtetik a nem állatrajongókról...

      Törlés
  6. Névtelen20/8/23 06:49

    Mozsárban tört csontok... éppen így éreztem magam hazatérve. Szép napokat kívánok augusztus harmadik felére! (Partfal)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Névtelen21/8/23 23:59

      Aug. 19. óta itt vagyunk Dél Magyarországon… 36 fok várható e hétre… Kimulok… De együtt a családdal, a közeli rokonokkal nagyon jó… Viszont csak “ azt a szombatot tudnám feledni”… Majd elmesélem…

      Törlés
  7. Vigyázzatok Magatokra, nagy lesz a hőség, egész héten.

    VálaszTörlés
  8. Névtelen22/8/23 15:39

    Igen, nemcsak nagy a hőség itt az Alföldön, de rendkívül párás a levegő… S ma be vásárláskor a caddy egy fémalkatrésze (a kerekeknél) teljesen felemelte a bal lábam nagyujjan a kormot… Nagyon vérzett, elláttak a boltban (már a pénztárnál voltam, de nyomon lehetett követni…) (R.)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Névtelen22/8/23 21:33

      Hát ez nem hiányzott, remélem nem lesz semmi komolyabb....
      rh.

      Törlés
    2. Jaj, de rossz lehet! A köröm nagyon érzékeny. Emlékszem, mikor leesett a nagylábujjamról a körmöm, hogy én mit szenvedtem! Remélem, hogy gyorsan fog gyógyulni. Eszembe jutsz sokszor.

      Törlés
  9. Válaszok
    1. Névtelen22/8/23 19:10

      Köszönöm, Mick! Sántikál ok ráadásul…

      Törlés
  10. Névtelen22/8/23 20:09

    Mindig történik valami, amire nem számítottunk. (Velünk is hasonló a helyzet:) Legalább a családdal, a rokonsággal, az ismerős, otthoni jó helyeken érezzétek jól Magatokat! (K.)

    VálaszTörlés
  11. Névtelen23/8/23 11:36

    Klári, köszönöm! A családi összejöveteleken nincs is hiány! Kimenni nincs sok erőm a paradus forróságban… otthon ezalatt 20 fok körül van, felhős… Itt legalább süt a nap!

    VálaszTörlés
  12. Névtelen24/8/23 00:46

    Eva, Endi, köszönöm, hogy gondoltok rám ti is, Hat, nem hiányzott a kánikula mellett, az igaz! Én csak akkor megyek ki, ha muszáj.. Talán vasárnaptól csökken majd egy kicsit… Ha igaz, holnap elmegyünk Szegedre… Különben beszélgetünk, kartyazunk, olvasgatunk, a gyerekek lebicikliznek a tiszai strandra… Gondolok rátok szeretettel (R.)

    VálaszTörlés
  13. Névtelen28/8/23 11:55

    Jaj, de sokat gondoltam rátok ebben a kibírhatatlan hőségben! (K.)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Névtelen28/8/23 20:12

      Klári, ami azt illeti, tényleg kibírhatatlan már nekem ennyi idős korban… Talán holnap lesz egy kis eső… Sose gondoltam volna, hogy ez lesz a vágyam egyszer! Remelem, hogy magasabb helyen kevésbé érzitek! (R.)

      Törlés
  14. Névtelen3/9/23 06:53

    Várlak! M.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...