Keresés ebben a blogban

2012. február 2., csütörtök

Blogolásról, mégegyszer...

Újra meg újra visszatérünk az afeletti rágódásra, hogy minek is a blog, lehet-e célja és mekkora a hatósugara? Ez utóbbi kérdésre megkísérelt válaszról rég lemondtam már. Rengetegen blogolnak, de még kevesebben nem. Hátha én meg pont azokat szeretném elérni?!...
Valakinek azt válaszoltam a minap, hogy hatásomat énmagam a légypiszoknál is kisebb nagyságrendűnek képzelem el a nagy világhálón, minden álszerénység nélkül! Hogy is lehetne másképp? Ráadásul ez az, ami mindenképpen nehezen mérhető. De minek is ezen törni a fejünket? Csináljuk azt és úgy, ahogyan az belső világunkat a legbecsületesebben tükrözi. Azután meg "Ceux qui m'aiment me suivent!" ("aki szeret, követ") jelszóval, bízzuk másokra a választást: a blog tengerbe vetett palack képét idézi fel mindig előttem... Olyanformán, mint egy rendkívül nyitott kapcsolat, amelyben hívatlanul megérkezhetek valakinek az életébe, s ugyanolyan diszkréten távozhatok is, elég ha lábujjhegyen kisétálok kis bőröndömmel... Szabadon.

10 megjegyzés:

  1. Milyen találó a tengerbe vetett palack képe!

    VálaszTörlés
  2. Kedves Akimoto, mindig is ez volt az érzésem! Ki halássza ki, ki nem, mi bedobjuk, továbbá semmit sem tehetünk...

    VálaszTörlés
  3. Rengeteg palack van, de azért elég kevés, amiben van is valami érdekes. :D

    VálaszTörlés
  4. @Zé: a palackpostában az a jó, hogy nem muszáj kihalászni... Ha viszont valami nagyon érdekes és ritka évjáratra lelünk, nagy szerencsénk van!...

    VálaszTörlés
  5. Annyira jól írtad le a lényeget. Szívemből szóltál. Köszönöm.

    VálaszTörlés
  6. @Györgyi: én is neked a visszhangot!

    VálaszTörlés
  7. Kedves Flóra!
    A blognak általában négy funkciót tulajdonít a tudomány. Öntisztázás, társadalomkontroll, kapcsolatépítés, érdekérvényesítés. E négy pólus más-más erővel hajt mindannyiunkat a netre, s ültet a klaviatúra mögé.
    Ezért én sohasem értem azokat, akik mennyiségben mérnek, mert az öntisztázáshoz néhány másik ember arca is elegendő lehet, a kapcsolatépítés pedig nyitva hagyja, sőt kitárja a mennyiség kapuját.
    Persze, aki az egész társadalomra hatni akar, annak más lesz a kevés és más lesz a sok.
    Vagyis aligha hiszem, hogy volna recept, ebből következően igazad van, amikor azt írod: "Csináljuk azt és úgy, ahogyan az belső világunkat a legbecsületesebben tükrözi."

    VálaszTörlés
  8. @B.L.: örülök a látogatásodnak és a gondolatcsere gazdagításának! Magam a társadalomra hatás lehetőségéről rég lemondtam, pontosabban azt hiszem, nem is szerepelt terveim között... Meggyőződésem, hogy aki nagyon "hatni akar", annak többnyire nem sikerül...

    VálaszTörlés
  9. "mint egy rendkívül nyitott kapcsolat, amelyben hívatlanul megérkezhetek valakinek az életébe" - írod és milyen igazad van. A millió s egy blogból rád kattintottam, tetszik a tartalom s máris a könyvjelzőmbe kerültél. Még jövök: Iduska

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Iduska! Nagyon örülök, hogy kihalásztad a tengerbe vetett palackomat! Természetesen megnézlek én is!
      (kedvenc nagynéném is "Iduska néni"...)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...