Keresés ebben a blogban

2012. október 25., csütörtök

Kányádi Sándor (1929-) : Valaki jár a fák hegyén


Valaki jár a fák hegyén

valaki jár a fák hegyén
ki gyújtja s oltja csillagod
csak az nem fél kit a remény
már végképp magára hagyott

én félek még reménykedem
ez a szorongó oltalom
a gondviselő félelem
kísért eddig utamon

valaki jár a fák hegyén
vajon amikor zuhanok
meggyújt-e akkor még az én
tüzemnél egy új csillagot

vagy engem is egyetlenegy
sötétlő maggá összenyom
s nem villantja föl lelkemet
egy megszülető csillagon

valaki jár a fák hegyén
mondják úr minden porszemen
mondják hogy maga a remény
mondják maga a félelem

Hargitafürdő, 1994. október 30-31.

6 megjegyzés:

  1. Szeretem ezt a verset. Kaláka együttes ezt a verset gyönyörűen megzenésítette.
    http://youtu.be/yEgtRrBHJfE
    Kányádi: Valaki jár a fák hegyén
    Kaláka

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon szép! Köszönöm, Györgyi. Feltettem a F-B-ra!

      Törlés
  2. Kányádi egy versvarázsló. Éppen jókor hoztad éppen ezt. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igazat adok neked!
      Azzal kezdődött, hogy tegnap kikerestem francia fordítását és feltettem a francia blogomra (http://flora.over-blog.org). Ezek után nem maradt más, mint hogy az idelátogatóknak is emlékezetükbe idézzem, mert gondolom, szinte mindenki ismeri!
      Nagyon nyomott, stresszelő hetekben (még mindig, sőt!) jót tesz...

      Törlés
  3. Ó, a kedvencem. ::)) Jókor igen.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...