Keresés ebben a blogban

2013. június 20., csütörtök

Hideg-meleg zuhany...


   Pár nap alatt ilyenek lettek a rózsafák! A hűvös idő és a kánikulai meleg váltogatja egymást, sokszor ugyanaznap kétszer is. Ma reggel például ki sem tárhattam a kertre nyíló ajtót, mert fojtó pára áramlott a házba, mintha egy földre szállt felhő kellős közepén találtuk volna magunkat... Az eső szinte állandóan csepergett. Legalább egy ideig nem kell locsolóval cipekednem, mondtam magamban örök optimizmusomra hallgatva.
   Délután 3 óra tájban forrón kisütött a nap, mintha semmi sem történt volna. Ilyenkor gyorsan át kell öltözni, hogy elcsípje az ember a néhány napsütéses órát, mielőtt észrevétlenül befutna az újabb zápor. Kiültem hát gyorsan a napernyő alá a könyveimmel, hogy egy kicsit dolgozhassak a mitológiai halál és ujjászületés témáján, amellyel július elejéig el kell készülnöm... Nagyon izgalmas téma, átöleli szinte az egész emberi kultúra történetét, a halandó állandó erőfeszítéseit rövid földi pályafutásának értelmezésére, s abbéli megható reményeit, hogy a halállal talán nincs mindennek vége, hanem egy végtelen ciklus új állomása következik csupán...

18 megjegyzés:

  1. Nem fogod elhinni, de éppen ma fényképeztem le a rózsabokrot a kert más részleteivel együtt. A mondókám is hasonló a tiédhez, ami a nagy ciklusok állomásait illeti.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hihetetlenek a színek, sajnos, a fénykép nem adja igazán vissza...
      Egy ilyenfajta tanulmányba mélyedni nagyon elgondolkodtató.

      Törlés
  2. A rózsák pont az ilyen időjárást kedvelik. Én pedig az efféle gondolatokat, mint amikről meséltél.
    Minél öregebbek leszünk annál többet foglalkozunk az élet és halál misztériumával.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Pedig te jónéhány évvel fiatalabb vagy nálam, Györgyi... Azonban az egészségi problémák is közel vihetnek bennünket az efajta elmélkedéshez. A régi bölcsek némelyike meg azt tanácsolja, hogy éljük minden napunkat úgy, mintha az utolsó lenne. Amikor fiatal az ember, nem gondol ilyesmire...

      Törlés
    2. én pont akkor, 20 évesen gondoltam a legtöbbet rá, ráadásul minden külső ok nélkül!

      Törlés
    3. Ki tudja, honnan jönnek a motivációink: kívülről-e, belülről-e...

      Törlés
    4. persze "im itt a szenvedés belül, ám ott kivül a magyarázat"..."sebed a világ".... és amúgy is: mint kint úgy bent..

      Törlés
    5. "ce qui est en haut est comme ce qui est en bas... etc" (Tabula smaragdina)

      Törlés
    6. erre gondoltam, eredeti forrásként...:) (Szepes Mária jól leforditotta az "egészet")

      Törlés
  3. Figyelemre méltó látvány: rózsák, napernyő, könyvek, olvasó hölgy.
    Egyébként pedig esőre vágyom!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Most lehet vagy 20°... Csepereg. Lehetetlen alkalmazkodni az állandó változáshoz. S itt még eddig nem panaszkodhatunk: Dél-Franciaországban óriási károkat okoztak az esőzéseket követő áradások.

      Törlés
  4. Nahát:
    Hisz ezek a Rózsa rózsái!
    Rózsák Rózsa gondjaira bízva!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ráadásul rózsaszínűek, Mick! Van ugyan piros, fehér és sárga is!
      Ilyenkor eszembe sem jut, hogy tulajdonképpen nem szeretem a keresztnevemet...

      Törlés
  5. Lám, kihagytam, pedig kiszúrta a szememet.
    :)

    VálaszTörlés
  6. mennyire kapcsolódik a témádhoz is:) "és megint a rózsák és megint a nyár..." Vas István: Párbeszéd két ismeretlen közt. (huszonéveses tanitottam tizenéveseknek:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Valóságos vers-enciklopédia vagy, kedves Aliz! Már mondtam neked, de újra és újra ámulatba ejtesz...

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...