Keresés ebben a blogban

2013. szeptember 6., péntek

Nyárutó...

 




Néha felgyorsulnak az események. Mintha szélviharba kerülne az ember, mely száraz levélként pörgeti, sodorja magával... Igen, őszi hasonlatok jutnak ilyenkor eszembe. Pedig tegnap még 34° volt itt, északon... A kertben virágzanak a rózsák, este locsolni kell, és a gyepet is lenyírtam. Vendégeket várok. Unokahúgomat, immár tíz éve hirtelen meghalt öcsém lányát, akivel születése óta igen közel vagyunk egymáshoz, akárcsak az öccsével. Kis körösztlányom... még akkor is, ha már betöltötte a 42. évét. Tavaly szeptemberben is eljöttek a barátjával, ezúttal húsz éves lányát is elhozzák.
   Kicsit utazgatni szeretnénk. Fiamék is várják őket nagyon az új helyen. Csak az idő legyen még kegyes hozzánk, ezután a hihetetlenül napsütéses, csodaszép nyár után! Itt, északon nem vagyunk elkényeztetve napsütés tekintetében: talán ezért vagyunk hálásak a szép napokért, különösen tudjuk értékelni, ha hetekig eltartanak, ami egyébként nagy ritkaság! Itt minden reggel kis aggodalommal húzom fel a redőnyt: süt még?... Emlékszem, annak idején, az Alföld déli csücskében tavasztól őszig meg se legyintett ez a gondolat. Biztos voltam benne, hogy a nyár napos lesz és végtelen! Időnként elmossa a port a zápor, sietősen, villámokkal, mennydörgéssel adva ki a mérgét, de hamarosan kisüt a nap! 
   Időnként elfog a kísértés: elköltözöm naposabb vidékre... Elég, ha a Loire folyó választóvonalát átlépi az ember, s máris kíméletesebb éghajlat alatt találja magát, innen csupán 400 kilométernyire... De az emberek!... Megszoktam az ittenieket. Közvetlenek és tapintatosak egyszerre, s mélyen ragaszkodók. Otthon érzem magam.

27 megjegyzés:

  1. Nekem nagyon kedvemre lenne a hűvösebb éghajlat. Csak amit Te is említesz az fontosabb. Hiába a meleg a barátok fontosabbak, mint a nyűszögés, hogy jaj, de nem bírom a kánikulát. Egy ismerős arc, egy kedves mosoly és már mindegy is, hogy milyen idő van, mert az itt élő emberek fontosabbak mindennél.
    Érezzétek jól magatokat! A rózsáid csodálatosak. Még az illatukat is elképzeltem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Te hűvösebbre, én melegebbre vágyom... Félúton találkozhatnánk!
      Most szeptemberben betelt a 23. év, mióta itt lakom. Soha nem laktam ilyen hosszú ideig egy helyen!
      Györgyi, sajnos, a rózsáknak nincs illatuk... De szépek!

      Törlés
    2. Meglep, hogy nincs illatuk. Annyira azt sugározták magukról, hogy édes illatot árasztanak.
      Megtévesztettek ezek a csodás virágok. Rabul ejtettek.

      Törlés
    3. Nekem is hiányzik az illatuk...

      Törlés
  2. nekem már fiatalon is a "vénasszonyok nyara" volt a kedvenc időszakom! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem még ma sem. Olyan elmúlás-előhangja van számomra. Jobban kedvelem a tavaszt, a nyárelőt, amikor még minden ígéret!...

      Törlés
    2. Névtelen8/9/13 16:48

      Elolvastad az Aranynapokat? Nekem muszáj volt, minden évben új és új élményt ad.
      A rózsák csodásak. De hát Rózsa kertjében milyenek is lehetnének, nem?:))
      rhumel

      Törlés
    3. Elolvastam, kedves E. Sokmindent átérztem belőle. Hamvas megérdemelne hosszabb fejtegetést (egyesek szerint a magyar Nietzsche...), már csak regényes-tragikus életútja miatt is, de ezt már néhányan megtették. Van, ami idegen tőlem (pl. a miszticizmusba hajló buddhista, valamint Guénon-i hatások), de jobban kellene ismernem...

      Tényleg nagyon kedvelem a rózsákat! Apai nagyanyám hagyatéka - pedig őt Eszternek hívták...

      Törlés
  3. de olyan, kellemes, letisztult, nyugodt, meditativ stb--- :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez igaz, Aliz. De néha szeretném még magam nemcsak nyugodtnak és meditatívnak érezni, hanem pezsgőnek és dimamikusnak is...

      Törlés
    2. :)
      mint kint, úgy bent...

      Törlés
    3. ... mint fenn, úgy lenn... (tabula smaragdina)

      Törlés
    4. én is erre gondoltam!:)

      Törlés
  4. egész nyáron menekültem a tűzőnap elől, árnyékba, szalmakalap, ernyő alá, ma feltűnt, hogy a kávéházban kihúztam a székem a napsütötte sávba - és olyan jól esett simogattatni magam a Nappal :)- nincs ebben semmi szomorú!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én pedig, hacsak tehettem, kiültem a napra, hogy minél jobban feltöltsem magam vele az eljövendő hosszú hónapokra! Nem tudtam vele betelni! Igaz, itt nem ment fel a legmelegebb napokon sem 35° fölé...

      Törlés
    2. nálunk 40 fölött!

      Törlés
    3. Az már kicsit nekem is sok!

      Törlés
  5. nyár végi csönd napozna...

    VálaszTörlés
  6. Futórózsa
    ....
    Utórózsa

    VálaszTörlés
  7. Kiültem az erkélyre ebédelni. Van ahol sütött a nap( lában), van ahol nem( fejem).Szeptemberi 25 fok van. Kicsit ősz, kicsit még nyár.Én a kettő között voltam ma, de inkább az őszi, meditatív típus vagyok.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, megértelek, nagyon kellemes, de én a mulandóság kicsit sajgó érzésével élvezem...
      Egyébként meg milyen jó, hogy mindenkinek meglehet a maga kedvenc évszaka! S ráadásul négy között is válogathatunk égtájunkon...

      Törlés
  8. Lában =lábam, de úgyis kitalálható, ugye?

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...