Keresés ebben a blogban

2023. december 4., hétfő

Mazsolás csiga

    Most jöttem meg a kenyérboltból, ahová kb. 2 éve járok, bár a sarkon, nem egészen száz méterre tőlem, még mindig létezik az a pék, akiről annak idején írtam (ő volt az, aki nyugdíjba menetele alkalmából írásbeli meghívót küldött minden hűséges vásárlójának egy búcsú délutánra. Egymásnak adtuk a kilincset...) Igaz, hogy csak a bolt a régi, az új pék kenyere nem vált be nálam. Többszöri próbálkozás után inkább elmegyek a szomszéd városkába, mely érinti a miénket  -  mondhatni az utcánk közös, csak el kell autózni a végéig  -  kb. 3 km-re tőlem. Szívélyesek, a választék bőséges és változatos, mindig friss (reggel 6-tól este 8-ig vannak nyitva megállás nélkül), sokféle kenyér, baguette, sütemények, pizzák stb. között lehet válogatni. S még harmadnapra se szárad ki a kenyér! Pedig nekem a 25 dekás majdnem a hét végéig eltart...

   Megszántam magam egy péksütemény erejéig, pedig ritkán fordul elő velem, a cukorszintemet is kordában kell tartani. Most viszont állandóan lelki szemeim előtt rebeg a naptár, s benne december 7-e, a szemműtétem napja... Eddig nagyvonalúan eltereltem róla a figyelmemet, mondván, hogy még messze van, ráérek izgulni. Most meg rohamosan közeledik, s annyi mindent meg kell szerveznem : ki visz majd a kórházba és vissza, a pontos időt csak előző nap fogják megtelefonálni. Előtte viszont még el kell mennem kezelőorvosomhoz az állandóan szedett gyógyszereimet felíratni, mert a gyógyszerész csak megelőlegezte őket, kifogytam a receptekből... Egy ápolónőt is fel kell kérnem, hogy naponta többször nézzen el hozzám az utóápolásra, a 3-4 féle gyógyszer szemembe csepegtetésére, legalább az első napokban... Arról nem beszélve, hogy előre kell bevásárolnom, mert vezetni se fogok fél szemmel egy ideig. Leginkább viszont azon töprengek, mit fogok csinálni egész nap olvasás, írás nélkül?...


34 megjegyzés:

  1. Rózsa, én is féltem, mit fogok csinálni olvasás nélkül?!
    Ez jobban aggasztott, mint a műtét. Fiam ajánlotta, hallgassák.podcastokat.
    És bevált, remekül. Majd írok, hogy miket hallgattam.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Endi, jó ötlet a podcast! Olyasmi, mint a rádióhallgatás, amit gyakran csinálok, ha egyedül vagyok és nem írok, vagy olvasok! És mire kiböjtölöm a bal szemem, kezdhetem előlről a jobbikkal január 4-én...

      Törlés
  2. Névtelen5/12/23 07:43

    Zenét és hangos könyvet hallgatni... (Partfal) Minden JÓ lesz Flóra!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nincs hangos könyvem, Márta, de most elgondolkodtatsz rajta. Köszönöm az ötletet.

      Törlés
  3. Milyen műtét? szürkehályog? Én másnap vezettem. A legnagyobb meglepetés az volt, hogy a szemész orvos megkérdezte, milyen zenét szeretnék hallgatni a műtét közben.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Névtelen5/12/23 10:55

      Kedves Rózsa! Nagyon nagy erővel gondolunk rád, túl a műtéteken. Nem volt semmi baja egyikőnknek sem, már aznap este olvastam, a férjem szintén. Zenehallgatás is kísérte a műtétet, én Mozartot kértem és kaptam. Szívből kívánom, hogy a nővérek és minden segítőd a legjobbat nyújtsa! Szeretettel: Kláriék

      Törlés
    2. Hát, kedves Kéknyuul, azt hiszem, itt még nem tartunk az ilyen "kényeztetésnél", de majd megemlítem a sebésznek, biztos jót tenne a stressz csökkentésére!... Irigyellek!

      Törlés
    3. Klári, olyan jókat írtok a műtéteitekről, hogy szinte kedvet kap hozzá az ember! Nem tudom, olvashatok-e majd a 4 féle cseppel a szememben naponta 4-5 alkalommal? Jó lenne!...

      Törlés
  4. Kedves Rózsa, tényleg nagyon elfoglalt leszel a műtét előtt, sok mindent kell elintézned, de meglesz minden. Gondolok rád 7-én, és előtte is, utána is.
    Egy jó pékség áldás. Sajnos nekem nincs a közelemben. Emlékszem, mikor Franciaországban voltunk, sokat meglátogattunk, és finom péksüteményeket, tortákat ettünk mindig. Kezd rendbejönni a cukrom, ha édességet eszem, akkor is bőven 6.0 alatt van az értéke.Szedek rá gyógyszert, bizonyára az segít. Természetesen kevesebb süteményt eszem, mint korábban. Vigyázok.
    Sok erőt kívánok a következő időszakhoz, minden rendben lesz.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Éva, én is szedek egy Metformine nevű gyógyszert, naponta kétszer 500 mg-ban. Ezzel elvagyok, de az ilyen születésnapos, karácsonyos periódusban nehéz megtartóztani magát az embernek... Nagyok a kísértések... Köszönöm az együttérző gondolatokat mindnyájatoknak!

      Törlés
    2. Az én gyógyerem neve is hasonló, Mercforminnak hívják, és naponta egyszer szedek belőle 500 mg-ot. Nehéz lesz az ünnepek alatt ellenállni az édességeknek. Fogok enni, de kevesebbet, mint máskor. Sem a kilóimnak, sem a cukromnak nem tesz jót a sok. Most 72 kg vagyok, nem akarok több lenni.

      Törlés
    3. Gondolom, ugyanaz a molekula lehet lehet.
      U.i. De szeretnék 72 kg lenni!...

      Törlés
  5. Minden jót a holnapi műtéthez és gyors regenerálódást!

    VálaszTörlés
  6. Névtelen7/12/23 08:01

    Drukkolok és gondolok Rád!🙏🤗
    rhumel

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Endi: túl vagyok rajta... Menyem szülei hoztak-vittek és meg ebédeltettek...

      Törlés
    2. De jó, akkor megnyugodtam. Nagyon vigyázz Magadra 🤗

      Törlés
  7. Remélem jól.vagy és minden rendben!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Márta, ma reggel már szinte semmit se éreztem belőle és a látásom is egyre javul. Akár vezethetek is már holnap!
      Az előbb telefonáltak a kórházból, hogy minden rendben van-e így másnap...

      Törlés
  8. Kedves Rózsa! Nagyon örülök, hogy minden flottul ment, és várakozásodon felül jól érzed magad, és a látásod is egyre javul. Én hamarosan szemorvoshoz látogatok szemüveg készítés miatt, és bevallom, van bennem némi félsz, hogy olyat fogok hallani, amit nem szeretnék. De már többen is pozitívan vélekedtek a szemműtétjükről, így a jövőben csak arra fogok gondolni, ha egyszer ez nálam is elkövetkezik, ne féljek előre. Neked tökéletes gyógyulást kívánok!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönet, kedves Éva, az üzenetért.
      Nekem már jó 10 éve rebesgették, hogy érik a szürkehályog, főleg a bal szememen. Nem siettem vele, de most már halaszhatatlanná vált. Január elején következik a másik, de most már kb. tudni fogom, mi vár rám... Persze, egy ideig óvatos leszek, de ma már meglehetősen sok időt töltöttem különböző képernyőkön... Megkérdeztem a kórházból telefonáló személyt, mit szól hozzá. Nem ellenezte, azt mondta, legfontosabb, hogy mellőzzem a hajolást és a huzatot, és eleinte fedjem be, ha kimegyek.

      Törlés
  9. Sajnálom, de pár napig nem tudtam írni, de sokszor voltál az eszemben. Olvasni viszont tudtam, így olvashattam a kommenteket, és figyelemmel kísértem, hogy mit írtál a műtét után. Remélem, hogy sokat javultál, és jól telnek a napjaid. Szeretettel gondolok rád.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gondoltam én is, hogy biztosan sétálni mentetek M-nal. Igen, sokat javult, azt hiszem, a bal szemem. Most már a jobbnak is ő segít, míg arra is sor nem kerül jan. elején...

      Törlés
  10. Örülök a jó híreknek, a sok együttérző kommentnek, tényleg nem egy nagy ügy, csak egyedül szorongani valami ismeretlen miatt, végül is érthető.Legyél még jobban kedves Rózsa! (Kláriék)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, Klári, most már kevésbé fogok izgulni, mint a múlt csütörtök előtt! Pláne, ha az eredmény is számottevő javulás lesz... Addig a karácsonyi készülődést próbálom intézni, főleg a Neten. A gyerekek sok terhet levesznek rólam, hogy átveszik a karácsony megszervezését náluk.
      Remélem, ti is jól vagytok, beleértve a kisbaba dédunokát és családját!

      Törlés
  11. Válaszok
    1. Meglehetősen szétaprózódva a sok teendő között, Éva, de 1 hét múlva talán lesz némi megkönnyebbülés... Most mindenki fáradt, hajszolt, fut a teendői után.
      De nemsoká jövök. Köszönöm az érdeklődésedet.

      Törlés
    2. Rózsa, örülök, hogy írtál. Kitartást kívánok a sok teendőhöz. Egy hét múlva itt a szenteste. :) Várom, hogy nem sokára gyere ide is.

      Törlés
    3. Remélem, te is jól vagy, Éva. És még ma d.u. megpróbálok írni ide is. Hiányzik, pihentet. Olyan, mint leülni beszélgetni láthatatlan, de jól érezhető barátokkal...

      Törlés
    4. Jól vagyok. Köszönöm az érdeklődésedet. Várom az írásodat, jó lesz egy kicsit
      "beszélgetni", és többet tudni rólad.

      Törlés
    5. Végre sikerült kisebb részletekben befejezni a szerény és sietős bejegyzést... Egyszer talán lesz több időm is, hogy gondosabban, elmélyültebben fogalmazhassak, de egyelőre nekifutok a tennivalóknak, s még mindig maradt hátra. Remélem, boldog lesz a karácsonyod, Éva. (R.)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...