Keresés ebben a blogban

2020. május 24., vasárnap

Kertészeti kalandok

   Jólesik a 20° körüli levegő a pár nappal ezelőtti fülledt hőség után.
   Lábadozók vagyunk. Régi reflexeink szinte eltűntek (még 2 hét után is meglep, hogy elmehetek el otthonról, amikor eszembe jut, anélkül, hogy kitölteném magamnak az 1 órás távozásra szóló engedélyt), újak pedig még nem idegződtek be. 
   Tegnap kertészetbe mentem. Hosszú sor állt az ajtó előtt, kis csoportonként lehetett csak bemenni. Idősebb, jól megtermett őr irányította a forgalmat, arcán maszkkal. Gondoltam, szerencsét próbálok, hisz alig álltam a lábamon, s legtöbb hyperben a 70 éven felülieket beengedik soron kívül. Kérdem tőle: "Az öregek bemehetnek-e soron kívül?" Mosolyog a szeme (a többi nem látható a maszk alatt): "Hetvenen felül igen!" Hát, mondhatom, ritkán örültem így emelkedett koromnak!...
   
   




Lassanként a tettvágy is visszatér, csak az erő is vele járna! A jövő hét meglehetősen be van táblázva, de csak egy napot említek a hétből: kedd reggel CT a kórházban, majd délután végre fodrász! Már alig merek tükörbe nézni! Előfordul, hogy olyan fejet álmodok magamnak, mint a facebook-on kreált Mona Lisa... Egészen megfiatalodott 500 éves létére! Nem tudom, az én fodrászom tud-e majd ekkora csodát tenni?...







  Tegnap vettem a kertészetben két 140 cm magas virágos ládát (a virágok és a földes zsákok egy másik expedíció céljait képezik majd). A lényeg, hogy a ládához egy kis térelválasztó is tartozik, ami a szemetes kukákat hívatott elrejteni szem elől a teraszon. Fel sem bírtam őket emelni, megkérdeztem hát egy szimpatikus fiatal eladót, mennyibe kerülne a hazaszállításuk (gondoltam, ha túl drága, akkor inkább a Neten veszek, ők legalább házhoz szállítják, bár nekem kell  majd összeszerelni...) Az ifjú ember (nekem ugyan már egyre többen tűnnek fiatalnak...) azt mondja: ha megfelel, ő 20 euróért házhoz szállítja munka után, mert sokkal többe kerülne a bolti szállítás... Nem szívesen megyek bele hasonló üzletekbe, de szimpatikus volt és gondoltam, neki is jól jön egy kis zsebpénz, nem lehet túlfizetve a munkájáért... Zárás után 15 perccel megállt a ház előtt, telefonált, hogy nyissak ajtót és ki is vitte őket a házon keresztül a teraszra. Kifizettem neki a megbeszélt összeget, de már a küszöbön nem tudta megállni a kérdést: nem vagyok-e lengyel származású? (itt északon sok volt a múlt század 30-as éveiben érkezett lengyel bevándorló, s akcentusomból ítélve tette fel a kérdést) Mondtam, magyar. Erre ő: az egyik nagyanyja lengyel származású... 
   No lám... Valóban unokám lehetne...

12 megjegyzés:

  1. visszajött a humorod is(?) :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szeretném, ha így lenne, de néha elkerül. Ami pedig nem megy, azt nem érdemes erőltetni...

      Törlés
    2. a humort érdemes :)

      Törlés
    3. Csakhogy az erőltetett humor általában nem működik...

      Törlés
    4. utána megjön az igazi magától

      Törlés
  2. lengyel- magyar dva bratanki...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Magyarból nagyon kevés van errefelé, lengyelből pedig sok, persze, többnyire teljesen elfranciásult utódok, csak a nevük árulkodik néha. Ezért gondolom nagyon komolyan, hogy az ún. "tiszta fajok" ábrándja és a népek keveredésének ellenzése nemcsak egetverő butaság, hanem lehetetlen is!

      Törlés
  3. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  4. Jó ez a virágláda, mutatós, és a hátlapjára fel is lehet futtatni valami arra alkalmas növényt.
    Azt hittem, az lesz a csattanó, hogy a biztonsági őr nem engedett be, mondván, nem lehetsz jogosult... :))

    (én voltam az előző is, csak másik gmail-profillal, azért töröltem, bocs')

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ági, nem sértődtem volna meg éppen, hízelgett is volna az önérzetemnek, de azért elővettem volna a személyi igazolványom, hogy bemehessek soron kívül...

      A múltkoriban volt egy fordítva elsülő esetem (néha előfordul velem hasonló baklövés...). Egy sovány, hervadt nő állt sort nem messze tőlem nagy melegben, maszkban. Mondom neki, hogy teljen az idő: "Úgy hallottam, hogy egyes boltokba bemehetnek a hozzánk hasonló 70-en felüli öregek" Zavart mosoly, később derült ki, hogy csak 64 volt...

      Törlés
  5. Jó dolog, ha van ilyen ügyes és segítőkész fiatal a közeledben. Akadnak apró-cseprő feladatok, amihez már nem elég friss a derekunk.
    Múlt héten a zöldséges nézett rám kérdő tekintettel kilenc után - biztosan elmúltam mér 65 éves????
    Megnyugtattam, hogy már 66 is.
    Jól esett nagyot nevetni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Eladóként dolgozott, általában mindegyik szorgosan, szolgálatkészen talpal egész nap...
      Ha meg van szorulva az ember, mindig vannak segítőkész kezek, még ingyen is. Különösképpen ezen a vidéken, az igaz!
      Igen, Márta, jólesik pár évvel kevesebbnek kinézni, mindennek ellenére... Egyetértünk!

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...