Keresés ebben a blogban

2021. augusztus 15., vasárnap

Színezzük ki a világot?...

    Máris augusztus közepe van. Mögöttünk egy hét napos idő, de ma délután óvatosan elraktam a napernyőt, mert gyanús felhők gyülekeztek az égen. A kis szél ellenére fülledt meleg volt a levegő. Persze messze van a délebbre dúló 40° feletti hőmérséklettől, ami egyre megszokottabbá válik így nyáron az eddig kellemes égtájunkon is.

   Vacsora- és ebédmeghívások, beteglátogatás a szomszédos városban, írogatás, kis kertészkedés itt-ott, vasalás(!), stb. foglalja el napjaimat. Miről is írhatnék? Ezen a területen rögtön működésbe lép az öncenzúra. Ami igazán elfoglal és alattomos súlyként nehezedik a kedélyemre, arról nem érdemes, hiszen tapasztalatból tudom, hogy másra sem jó, mint hogy elriassza azt, aki betéved a blogomra, F-B oldalamra. A rossz hangulat ragályos betegség: azonnal elkapja, aki a közelünkben van. Mint ahogy a jó közérzettől feldobódik, aki megosztja. Ösztönösen keressük azok társaságát, akik azt az illúziót keltik, hogy puszta közelségük pozitív életérzéssel áraszt el bennünket, s ettől mindjárt jobban érezzük magunkat. Szervezetünk ellenálló képessége gyarapodik, tekintetünk is megváltozik, környező világunk szürkesége színeket kap tőle.

   Töröm a fejem, honnan keríthetnék elő valami ősrégi festékes dobozt, aminek az alján maradt néhány csepp a hangulatom kiszínezésére. Valami emlék, ifjúságom raktárából, amikor is meglehetősen bátran vágtam bele ismeretlen kimenetelű tervekbe, s ez az életbe vetett szinte határtalan bizalom általában nem is okozott csalódást. "Majd lesz valahogy!" S valahogy mindig lett.




   

16 megjegyzés:

  1. De szép! Így együtt sokat mond a két kép.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Klári, mindenesetre jól kifejezi a mondanivalómat...

      Törlés
  2. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  3. Szívesen küldenék neked neked színes festéket, hogy kiszínezd a hangulatodat, de ma reggel nekem is csak fekete-fehér van itthon.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Éva, megjött plusz az eső az éjjel... S ez mégis egy új hét kezdete, amit jobban szeretek az üres hétvégénél... Kívánom, hogy hozzon neked is színeket!

      Törlés
  4. A színekkel (amik a hangulatból fakadnak) nehéz bánni. Fekete-fehéret kifesteni nem mindig megy könnyen. Nekem a Balaton kékje, egy kis ágon futkosó rőt-barna mókus, a padlizsán, a paradicsom harsánysága segített a napokban. Kár hogy nem tudok fotót idetenni...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azért elképzelem, E., a szavaknak mindig nagy hatalmat tulajdonítottam!
      Nomeg a Balaton!...

      Törlés
  5. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  6. Tapasztalatom, hogy borús időben az élénk színek, éles napsütésben a fekete-fehér grafikák-fotók érvényesülnek. Hát hogyne. Komplementerei egymásnak. Érdemes megpróbálni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm a tippet, Mick! Valaha tán még jobban is szerettem a fekete-fehéret, erősebbnek tűnt, mint a színes harsánysága... Ma már... Sok víz lefolyt a Tiszán, s még több 31 év óta az Escaut-n is... (ejtsd: "Eszkó")

      Törlés
  7. Egy kis "színes" hír. Nálunk is megérkezett az eső viharos változata. Letépte az erkélyajtónál lévő nyitható szúnyogháló ajtót, eltört az egyik zsanér is. Hallottam, hogy valami koppan, de a viharban nem akartam kimenni, viszont éjjel 2-kor már nem esett, én pedig kinéztem, hogy mi történt? Bár ne tettem volna! Ráértem volna megtudni a rosszat reggel, mert így attól kezdve nem tudtam elaludni. Egyfolytában azon az ajtón járt az eszem, hogy mi a baja és hogy fogom, ha egyáltalán képes vagyok rá, megjavítani? A sötétben minden fekete-fehér volt.
    Ma már nem látom olyan vészesnek a helyzetet és ideiglenesen (egy zsanérral, óvatos nyitogatással) megoldottam a problémát, amíg nem jön egy újabb vihar. Állítólag délután itt lesz.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Borka, együttérzek nagyon veled! S az is igaz, hogy éjjel minden problémát hatványozottan érzékelünk! Fiacskád nem jöhetne el pár szöggel, kalapáccsal - egy pillanat alatt megjavítaná! Az enyém százkilométerekre van, de az apósára mindig számíthatnék, egy városban lakunk, szeret barkácsolni is, mindig biztat, hogy ne tétovázzak, ha segítségre van szükségem... Csak nekem van a kéréssel problémám...

      Törlés
    2. Ez az! Nekem is problémám van a kéréssel, de majd szólok neki, vagy Kislegénynek.
      Itt tulajdonképp a probléma gyors megoldása volt a fontos és ők ki tudja, mikor érnek rá...?

      Törlés
  8. Semmilyen festék nincs...
    Nincs olyan, akit szívesen fogadnék el jelenlegi színeivel.
    (Családomját kivéve.)
    Öregség vagy mi a szösz ez?!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mikor kezdünk öregedni, Márta? Ki mikor.
      Talán amikor beletörődünk és már lázadni is elfelejtünk...

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...