Keresés ebben a blogban

2021. november 4., csütörtök

Helyzetjelentés

    Pillanatnyilag a délelőtt a legmegfelelőbb időszak, hogy valami érdemlegeset próbáljak csinálni a Net közvetítésével: üzenetekre válaszolni, telefonálni, számlát befizetni, születésnapi ajándék után nézni és keresni egy lábon álló virágcserép tartót... Mire az ebéddel is végzek úgy 13h felé, már csak egy vágyam van: "kinyúlni" nélkülözhetetlen IKEA-fotelemben, csaknem vízszintes helyzetben, pár órára... Utána, egy kávé támogatásával lehet még vacsoráig 2-3 termékenyebb órám, ha minden jól megy. Olyan sok dolog várakozik rám, hogy ez a hosszúra nyúlt gyengeségi állapot szorongó lelkiismeretfurdalást kelt bennem. Furcsa érzés: különösebben nem fáj semmim, csak ez a meghatározatlan és tehetetlen fáradtság köt gúzsba... Különösen 10 nap intenzív kortizon-pörgés után, amely megsokszorozta energiámat és tennivágyásomat! Ezt használta ki egy kóbor "mezei vírus" (Tamko szavaival), hogy lebillentsen a gödör fenekére.

   Közben azért felvettem az influenza elleni oltást is (speciális adagolásban, a hozzám hasonló krónikus betegségekben szenvedők részére). Ilyenkor mindig van egy gyengéd gondolatom bal karom irányában, hiszen ő kapja az összes szúrást mióta megoperáltak, s ezáltal a jobbik használhatatlanná vált vérvétel és egyéb célokra. Remélem, nem véglegesen, de egyszer majd felteszem a kérdést illetékeseknek.

   Haragszom magamra, hogy ez a bejegyzés is hasonlít egy orvosi jelentésre, melyek rendszeres publikálása itt nálunk a mindenkori köztársasági elnökök "kiváltsága", esetleg kötelezettsége. Legtöbbször csak utólag derül ki, mennyire meghamisították benne az igazságot, hogy ne keltsenek pánikot, esetleg politikai válságot. Ami engem illet, nem vagyok annyira fontos személy, hogy megszépítsem a valóságot. De még csak annyira sem, hogy mindent kiteregessek s ezzel terheljek másokat... Nagyon köszönöm mindenkinek, hogy gondolt rám.


13 megjegyzés:

  1. Az a szép bimbós rózsa a kertből van?
    A másik Rózsa ott szokott az asztalnál üldögélni és a számítógépes kártyajáték helyett valódi kártyával játszik... :) A szemednek ez biztos, hogy jobban tetszik.
    Igazi helyzetjelentést kaptunk, jó, hogy megtetted, részemről egy kicsit megnyugodtam.
    Drukkolok NEKED és ÉRTED!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, azt hiszem, az idei egyik utolsó...
      Kitaláltad, kedves Borka, néha lejátszok - pl. kávészünetben egy partit, esetleg este, míg fő a vacsora: idegnyugtató és az agytekervényeknek se tesz rosszat! S főleg nem utolsó sorban a szememnek!
      Köszönöm az utolsó mondatodat.

      Törlés
  2. Így is sok termékeny órád van a fáradtság ellenére.De megértem sok tennivalód van, és ha nem teszed meg, akkor leliismeretfurdalásod van. Én is így lennék vele.De az az IKEA fotel-fotel sokat segít. Használd is ki, mert kizsigereled a szervezeted, ha nem teszed.
    Nem orvosi jelentés a bejegyzésed, olykor ki kell írnunk magunkból a bajainkat.Nem terhelsz vele senkit. Én legalábbis így gondolom. Továbbra is gondolok Rád, és jobbulást kívánok.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, hogy gondolsz rám, Éva, és megérted a problémát! Állandóan az jár a fejemben, hogy többet is tehetnék! Hiába, úgy látszik, nem tudok én már bűntudat nélkül jót tenni magammal...
      Az IKEA-ban töltöm főleg az estéimet a TV előtt.

      Törlés
  3. Névtelen4/11/21 14:48

    Délutánra " illik" mezei vírus nélkül is elfáradni kissé, hmm, úgy 50-60 év felett. ��
    Remélem minden nappal jobb lesz. De lelkiismeret furdalásod ne legyen!
    Én a magam részéről örülök, ha a napi lényeges dolgok mellett egy-egy pluszt kipipálhatok a (fél)cédulámról.
    (Ja, és ez a kép itt igen kedves a szívemnek. Nem csupán a szépséges rózsa miatt. Ahogy látom Anyukám kedvenc pasziánszát játszod ��)
    rhumel

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát még 70 felett, kedves E.! De nehezen lábalom át azt a 15-16 évvel ezelőttet, amikor még százszorosan ennyit elvégeztem...
      Ami a pasziánszot illeti, ezt a fajtát játszom már vagy ötven éve... Unokáimra is ráragasztottam, mindkettő 5-6 éves kora óta műveli szenvedélyesen!

      Törlés
  4. Drukkolok én is! Elég nehéz mindennek a terhét cipelni, egyedül. Igaz, nem lehetsz teljesen egyedül, mert sokan és sokszor gondolunk rád, biztosan érzed, mennyi szeretet van körülötted. (Ma kaptam az influenza védőoltást, valamit hajnaltól délig CT-n várakoztunk a kórházban.)Eszembe jártál, milyen eredménnyel végződtek a vizsgálataid. Fáradt vagyok, mint a kutya, pedig senki se hajszolt.Javulást kívánok neked is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igazad van, Klári: egyedül élőknek sokszor nehezebb az ún. "mentális terhet" cipelni, mert mindig attól retteg az ember, hogy valami halálkomolyat elfelejt és senki sincs, aki eszébe juttassa, estleg, ne adj isten, megcsinálja helyette!...
      Remélem, a CT-d eredménye kedvező lesz. Én csak decemberben kerülök sorra (júliusban voltam), addig is lesz ez az, hogy esetleg ne unatkozzam...
      Te is fáradt vagy, s rengeteg oka lehet, még ha nem is hajszol látszólag senki sem. (pl. a stress.)

      Törlés
  5. Én szinte mindig fáradt vagyok! (tudom, ez nem vigasz...(?)
    Egyébként most jöttem időponttal a 3. Covid oltás szinhelyéről, eredménytelenól, mert nem győztem kivárni.....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mint írtam Klárinak is, a fáradtságnak rengeteg oka lehet...

      A Coviddal kapcsolatban nagyon aggasztóak a hírek M.o-ról... Tegnap unokaöcsémmel is beszéltem, aki szerint hónapok óta mellőzik az illetékesek az óvintézkedéseket (maszk, távolságtartás stb.) a tömegeket vonzó rendezvények mellett...
      Ha volt időpontod, miért kellett sokat várakozni?...

      Törlés
    2. mert nem vették figyelembe, késlekedtek, de van a háziorvoshoz is időpontom - később lett, szólt, szerdára(ez az oltópont volt:)
      vannak óvintézkedések, az más kérdés ha nem mindenki tartja be!(én pl a napokban is egy könyvbemutatón maszkban ültem, de a többiek is!)

      Törlés
    3. Rózsa, az időpontokat öntevékenyen kezelik a rendelőkben. '2-re kaptam időpontot a reumatológiára, mire bejutottam volna, már 1 óra is elmúlt. Az asszisztensnő be sem engedett, azt mondta, "magát már régen kihúztuk a rendszerből, mert délelőtt kerestük, és nem jelenkezett". Na de a 12 óra, az nem számít? "Maga reggel bejelentkezett a portán, azt gondoltuk, elment." Mire én: de reggel vérvételen voltam, oda jelentkeztem be. "Nekünk honnan kellene tudnunk, hogy maga vérvételen volt?" Erre úgy elfogött a düh, hogy nem jutottam szóhoz, sarkon fordultam és újra előjegyeztettem magam az ablaknál. Ezúttal hétfőre kaptam időpontot.(Szerencsére a CT rendben megvolt, nem találtak semmi gyanús áttétre utaló nyomot.) Aliz, mi is mindenhová maszkban megyünk, egyelőre az utcán még nem, csak ha forgalmas főutcán bandukolunk. Na, ne legyen az ember fáradt?

      Törlés
    4. @ Aliz és @ Klári: rettentő fárasztó lehet ez a fajta huzavona, aminek egy amúgy is érzékeny beteg és már nem fiatal ember ki van szolgáltatva... Legalább a hang lehetne emberibb!... (gondolom, az ott dolgozók is hajszoltak, de...)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...