Keresés ebben a blogban

2023. május 13., szombat

Időjárásjelentés

Több hetes megátalkodott esőzés után ma reggel kisütött a nap! Már nem is emlékeztünk rá, milyen a színe, a melege! Közben a kertem valóságos dzsungellé nőtte ki magát. Egyszer merészkedtem le a fűre, metszőollóval a kezemben, de nem sokáig. A villamos fűnyírót elő se vettem tavaly óta, akkor se sokszor, mert annyira kiszáradt a gyep a kánikula alatt, hogy nem volt rá szükség! Igy ringatózunk manapság a "hideg csepp" és a perzselő forróság között, s még így is azt rebesgetik, hogy amit eddig láttunk, semmi, készüljünk sokkal rosszabbra... Igy csinálnak kedvet az embernek a "békés, hosszú élethez"...

   Végre volt egy viszonylag nyugodt éjszakám a hét eleje óta. Alig álltam már a lábamon, erőtlenül ténferegtem és több, mint két kilót fogytam a pár nap alatt (ez utóbbi tény volt az egyedüli, amely megörvendeztetett). Még írni se volt kedvem, ami rossz jel! Most meg vár a kert rendbetevése, hisz ki tudja, meddig marad nálunk a napsütés?... 

   A Földközi tenger partja meg lassan kiszárad (szerencsére nem a tenger, hanem a vidék, bár a lakosság jobbára azt használja élettérnek...). Az egyetlen környék, mely a tél óta nem látott csapadékot. 

14 megjegyzés:

  1. Nyáron nagyon meleg van, télen nagyon hideg van, ősszel esik az eső, soha sincsen jó idő - mondja a népdal szövege. Azért ennél jobb a helyzet. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mick, az itteni "népdal" szerint manapság télen sincs nagyon hideg (alig megy le 0 fokig), és kánikula meg az eső között kevés a választék...

      Törlés
  2. Cudar hét... időjárásilag a fagyosszentek megtették a magukét. Szervezetem pedig a covid egy éves évfordulóján kellő tisztelettel emlékezett.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Márta, kívánom, hogy mielőbb elfeledkezhess a covid évfordulójáról!
      A "cudar hét" szívből jövő felkiáltására viszont kicsit elmosolyodtam (bocs!): CSAK 1 hét? És mit szólnátok ahhoz, ha hónapokban kellene őket számolni?...

      Törlés
  3. Kitartóan esett az eső egész hétvégén. Olvastam sokat, bent voltunk mind a három napban, mert pénteken is esett. Sőt, akkor a legjobban.
    M. fiának a születésnapját ünnepeltük vasárnap.Jó volt.
    Remélem jól vagy, és rendbe tudod tenni a kertet. Nekem az erkélyemet kellene takarítanom, de csak halogatom. Megvárom vele a jó időt.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Éva, pár napig még kellemes is lehet! Lelassul a ritmus, összeülhetünk a bensőséges, családias hangulatban... De hetekig, hónapokig!...

      A tegnapi napot "fel kell írni a kéménybe korommal", jön vissza az emlékezetembe nagyanyám mondása erre az alkalomra. Sütött a nap EGÉSZ DÉLUTÁN és lenyírtam a térdig érő gyepet. Ma valószínűleg hagyom magam regenerálódni...

      Törlés
    2. Remélem, kipihented magad. Hogy telt a napod?

      Törlés
    3. Mivel az elmúlt másfél napban ki-kinézett ránk a nap, mától ismét esik reggeltől estig (sőt éjjel is szemerkél), ülünk (azaz, én magam) a szürkeségben, villanynál, plusz pulóverrel, langyos radiátor mellett, és arra gondolok, hogy május közepén járunk...

      Törlés
  4. Itt sem jobb a helyzet. Az eső napok óta esik és szürkeség vesz körül. Nagyon "nemszeretem" idő! Ráadásul őszi, ködös napok...
    (Finnországban melegebb van és egész napos napsütés. Kicsilány strandra jár! 😊)
    Csodásak a kert színei!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Borka, gondolj a nyári forróságra! Pár napot ki lehet bírni, még 1 hetet is a szürkeségben, mert nem fog hónapokig elhúzódni, és visszajönnek a színek! (itt nem olyan biztos...) De azért tudom, hogy "lakásfogságban" nagyon fontosak a kinti színek!
      Unokádról jut eszembe egy 1971-ben ilyenkor májusban készült fénykép a Balti tenger partján Leningrád mellett (évek óta keresem, olyan jól elpakoltam költözéskor), fürdőruhában a strandon - bár nem a vízben!
      A kertet sikerült lenyírnom tegnap délután!

      Törlés
    2. Kicsilány sem megy be a vízbe, csak napozgat kicsit. 😊
      Ezek szerint jobban vagy? A kert szép volt a magasabb fűvel is, de akkor most még szebb lett.
      Rendszerint így van, valamit nagyon jó, biztos helyre teszünk, hogy majd megtaláljuk, ha kell, aztán csak ki tudja, mikor látjuk újra. Én is ilyeneket csinálok és olyankor nagyon nem hagy nyugodni. 😊

      Törlés
    3. Tegnap kicsit jobban voltam, mielőtt a fűnyírásba fogtam!... Azóta kb. mindenem fáj, főleg a térdeim... Még hátra van a virágágyások kigazolása, de "szerencsére" ma reggel óta újra esik az eső!

      Törlés
    4. Így aztán kénytelen vagy pihenni.😀 Félre a viccet, tényleg próbálj meg pihenni.

      Törlés
    5. Ma tényleg jólesik a tegnapi fűnyírás után!
      Épp arra gondoltam, hogy tegnap d.u. 2 óra hosszára felszereltem - idén először! - a zöld napernyőt, de még napnyugtakor szétszedtem és újra elpakoltam, mert biztos voltam benne , hogy a napsütést is eltehetjük későbbre!...

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...