Keresés ebben a blogban

2023. szeptember 19., kedd

Szemtől szembe

     Kicsit homályos tekintettel írom ezt a bejegyzést. No nem a könnyek homályosítják el a szemem, hanem a folyadék, amelyet a szemorvos csepegtetett mindkettőbe, miután végigjártam vagy négy rendelőn, várószobán (mindegyik más színű székekkel : így lett belőlük a "szürke", a "kék", a "lila" stb. várószoba), mígnem eljutottam az ötödikbe, a szemorvosig és a cseppekig, melyek kitágították a pupillámat a tényleges vizsgálathoz.

   Mindez a kórházban történt. Ha az ember egy átlagos szemorvoshoz megy, többnyire egy vagy két személlyel van dolga és max. fél óra alatt végez(nek vele). A helyi kórházban ilyen "futószalagos" módszerrel szervezték meg a betegek fogadását. Egymásnak adják át a pácienseket, akiken egy-egy rendelőben így csak egyfajta símítást gesztust végeznek, s azonnal továbbítják a következőbe az eredményeket, melyek a szemorvosnál futnak össze a végén. Igy sokkal nagyobb számú pácienst tudnak ellátni egy rendelési idő alatt. A páciens számára se tűnik olyan hosszúnak  -   inkább talán változatosnak  -  a tortúra.

   Hát bizony rá kell szánnom magam a szükehályog (franciául: cataracte) megműtésére. Egy-két éve észrevettem, hogy a szemüveg ellenére egyre közelebb kell húznom fotelemet a TV-hez, a moziban homályosan látom a vásznat, arról nem beszélve, hogy az autóvezetés is kényesebbé válik, amikor az útjelző táblákat kellene elolvasnom. Sötétedés után pedig úgy vagyok, mint az egyszeri parasztember, akit megállított a rendőr az úton, mert a lovaskocsija nem volt kivilágítva: "Lát a ló!" - tiltakozott a gazda a bírság ellen... Én is az autóra bízom ilyenkor magam, hiszen többnyire ismeri az utat...


17 megjegyzés:

  1. Névtelen19/9/23 19:36

    Kedves Rózsa, a műtét nem jár csak minimális kellemetlenséggel. Decemberben, majd februárban túlestem mindkét szememmel, műtét után se volt semmi problémám, de azért vezetned rögtön nem lehet, majd gondolom megszervezed, ki visz haza. Az emelés, hajolgatás, erőlködés is tilos lesz egy ideig. Könnyű betartani, előkészültem és sokat lustálkodtam 😋. A hajolást guggolással oldottam meg, ha nagyon muszáj volt. Hát... a térdemnek nem tetszett, de szerencsére mindezen akadályok csak átmenetileg okoztak kisebb gondokat. Remélem hamar túljutsz rajta, meglátod, érdemes.
    E./rhumel

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, minden ismerősöm, aki már túl van rajta, ezzel biztat! A mindent előre megszervezésben is sokszor volt már részem... (guggolni viszont már jópár éve nem bírok...) Na és ennél sokkal nehezebb megpróbáltatást is kellett már vállalnom, és mivel minden kedvenc elfoglaltságom szemigényes, muszáj vele törődnöm! Okt 25-re van előjegyezve a felkészítés, a másik szemem pedig lehetséges 2 héttel az első után, ha akarom, mert még elég jól bírja és nem muszáj műteni, ha nem akarom.

      Törlés
  2. Egy másik vicc szerint eladáskor a ló fának megy. A vevőnek feltűnik. Hohó, ez a ló vak! A kupec nem jön zavarba. Nem vak ez a ló, csak nagyon bátor.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönet a mosolyért, Mick! (néha én is vagyok ilyen bátor...)

      Törlés
  3. Hasonló cipőben, azaz szemüvegekben járunk. Én már túl vagyok rajta, most jön a férjem, okt.2. Legyen minden a legjobb! Kláriék.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Klári! Férjednek is (de neked is, egy másik területen) jobbulást kívánok!

      Törlés
  4. csupa bátor ember! (én ódzkodok még, pedig nekem is kéne...)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Alice, nem kell hozzá különösebb bátorság! (pl. a 4 fog beültetése tavaly sokkal nagyobb és elhúzódóbb tortúra volt...) Viszont amit várok tőle, nélkülözhetetlen!

      Törlés
  5. A bátyám is most esett át a műtéten, és valóban, szerinte is, ahogy az előttem szólok is leírták, minimális kellemetlenséggel jár. Ugyan az autó ismerte az utat, de mégis nekiment a sórompónak, mert nem látta, ekkor derült ki, hogy nagyobb a baj, mint gondolná. Szóval, csak biztatni tudlak, minél hamarabb annál jobb.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, mindenki azt mondja, hogy ma már "rutin-műtétnek" számít... Én ugyan nem tekintem annak, hiszen a szemem világa az egyik legfontosabb számomra, és szeretném, ha végig megmaradna... Ezért is műtik egyszerre csak az egyiket...

      Törlés
  6. Mikor legutóbb szemészeten voltam, nekem is mondták, hogy ellenőriztetnem kell a szememet a szürkehályog miatt, de még nincs komolyabb probléma. Egyszer rászánom majd magam, és újra elmegyek. Egyelőre panaszom nincs.
    Gondolok majd rád, ha eljön a műtét ideje.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha azt mondják, hogy még ráér, biztosan várhatsz vele, az enyém is régóta "érik", de az utóbbi 2 évben rohamosan romlott... Most már nem halasztható.

      Törlés
  7. Napok óta gyakran eszembe jutsz... A szemműtét nálunk volt aktuális, tegnap műtöttek egy közeli (fiatal) családtagot, most mennek kontrollra.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, az én ismerőseim többsége is túl van már rajta. Én is csak odáztam idáig, mert más "epizódok" foglalták le a figyelmemet (onkológus, fogász, stb) és az erőmet... S mivel most már csak egyvalamire tudok koncentrálni egyszerre...

      Törlés
  8. Elhalasztották az okt.2-i műtétet, de meglesz, az biztos.Rózsa, csak 15 percig tart, nem fáj, két kontroll van utána.És sokkal jobban fogsz látni, színeket is. Nálam a szürkék után a zöldhályogok következnek. Glaukóma a becenevük. Lézerrel műtik, remélhetően ez se rosszabb a szürkénél.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, nektek is jobb lesz, ha túlesik rajta mindenki, főleg a ház sofőre és barkácsolója... Klári, neked is további bátor hozzáállást kívánok az orvosi beavatkozásokhoz, bár a te bátorságodat nem is kell bizonyítani, rengeteg példa szolgál rá! Főként persze jó egészséget kívánok!

      Törlés
    2. Rózsa, már 2 napja, hogy Karcsinak megcsinálták a műtétet. Nagyon jól viselte, taxival jött haza, mivel a kocsi különben is szervizben van a hengerfeje miatt. Ez eltart egy darabig, a szemészetre nem kell visszamennie kontrollra, ha szemüveget akar csináltatni, optikushoz fog bejelentkezni. Egyelőre lát, sőt egyre jobban, élesebben. 4 óránként csöpögtetek neki antibiotikus cseppet, amíg el nem fogy.
      A legjobbakat kívánom a műtétedhez! Klári

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...