Keresés ebben a blogban

2023. szeptember 10., vasárnap

Körmenet

    Az időjárás jósai szerint utolsókat rúgja a kánikula, de a rúgások még mindig fájdalmasak! Jó 10 napja jöttem meg Magyarországról, de a forróság ide is követett. A házban kora reggel 25° fogad (nappal sokkal több!), már zárt redőnyök mögött se frissülnek fel a szobák. Ha kinyitom az ajtót egy kicsit a kora reggeli teraszra, akkor is langyos levegő áramlik be (később ki se merem nyitni!) Az éjjel megpróbáltam tárva hagyni az utcára néző emeleti hálószobám ablakát, leeresztett  redőny mellett, éreztem is  -  halványan  -  a beáramló levegőt, de 1 óra múlva muszáj volt becsuknom az ablakot az éjjel sem szűnő forgalom miatt! Mára még mindig 34-36° várható...

   Ilyen körülmények között fogják lejárni a város hívő katolikusai, mint minden évben, szeptember második vasárnapján a hagyományos 17 km-es körmenetet, szimbólikusan a város körül, a hajdani városfalak mentén, melyeket már régen kinőtt a település és eltűntek a falak is.

   Réges-régről, 1008-ból ered a hagyomány, amikor is pestisjárvány pusztított a városban. Egy remete imáinak hatására ekkor jelent meg Szűzmária a városfalakon összegyűlt lakosság előtt és egy hosszú szalagot adott angyalainak, amellyel körbefogták a várost és így győzték le a járványt. Ettől kezdve, mintegy 1015 év óta létezik az évenkénti körmenet, sokan követik a felváltva vállakon hordott óriási aranyozott Mária-szobrot, mely 1804 óta helyettesíti a forradalom alatt elveszett eredeti ereklyét. A lakosság egy része, élen az elöljárókkal, énekelve, imádkozva, zászlókat lengetve ballag utánuk. Sokan házuk ajtajából üdvözlik a kitartó menetelőket, köztük magam is, inkább a hagyománynak, mint a vallásos áhítatnak hódolva...



a kép nem idén készült, hanem egy hűvös, esős szeptemberi vasárnapon...

4 megjegyzés:

  1. Névtelen13/9/23 05:30

    Örülök a melegnek. Különben nem mártózhattam volna meg hétvégén a tengerben. (Éjszaka értem haza, Malmöben már lehűlt a levegő, de itthon hajnalok hajnalán érezni lehet, hogy még dolga van velünk.) Márta

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. 5-6 évvel ezelőtt még én is jobban bírtam, sőt, szerettem a meleget... Ma már attól is hőguta fenyeget kánikula idején, ha kimegyek teregetni...
      Márta, örülök, hogy megmártóztál a hűs svéd tengerben s új ihlető versekkel hazaértél!...

      Törlés
  2. Nocsak! Sikerült idevarázsolni magamat... vers még nincs, bánatilag vagyok elfoglalt, oly édes volt a két kisfiú, hogy most a hiány sajog bennem. A picike három hónapos, rám nevetett először, a "nagy" kezdi a két évesek dackorszakát - mókás, okos és aranyos...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Márta, végnélküli gyönyörűség! Én már a kamaszkorukat élvezem!

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...