Keresés ebben a blogban

2012. január 24., kedd

50 éves akvarell...

a piriti templom tornya


Ez a régi vízfestmény 1961-ben készült, a nyári vakáció alatt. A színek csodálatosképpen elég frissen megmaradtak a kissé megviselt vázlatfüzetben, aminek még a papírja sem volt pedig elsőrendű, speciálisan akvarellre szabott. 
A képen a nagypiriti templom tornya látható, a falu Kispirit felőli bejáratánál. Néhanapján itt őröztem Iduska néném egyetlen tehenét. A falu Veszprém megyében található, Vas megye határán, Devecserhez nem messze, melynek nevét a vörös iszap az egész világon ismertté tette...
Anya innen került az Alföld déli csücskébe. Itt folytak le mesebeli nyári vakációink öcsémmel, egészen egyetemista koromig, sőt, még azon is túl. Nem tudom, volt-e legalább 100 lakosa a kis falunak, nekem mindenesetre egy percig sem volt unalmas a benne töltött több nyári hét, egész gyerek- és kamaszkorom minden egzotikuma...



22 megjegyzés:

  1. Milyen szépen egymásra utal a szöveg meg a kép. Írjál még sok ilyet. Ritkaság, hogy az író meg a festő ugyanaz a személy.

    VálaszTörlés
  2. Névtelen24/1/12 15:23

    Nagyon szépek a színek! Olyan "friss" ez a kis akvarell, szinte hihetetlen, hogy 61-ben festetted.
    És milyen különös, miket sodor elénk a sors...Nagypirit nevét először az idei év első munkanapján hallottam. Most meg itt látom "élőben", Nálad. Kicsi a világ, nagyon kicsi:)
    rhumel

    VálaszTörlés
  3. Névtelen24/1/12 17:58

    Fönti Névtelen! Ha eljössz hozzám, itt láthatod
    ezt az akvarellt szobám falán.Szeretem én is.
    Hogy lehet ez? Kérdezd a föstőt!

    VálaszTörlés
  4. Mindig szörnyen irigyeltem az akvarellfestőket. ::))

    VálaszTörlés
  5. @akimoto: egyszer szeretném megírni magyarul is azoknak a nyaraknak a hangulatát! Unokatestvéreimmel sokszor megemlegetjük ma is, hogy milyen jó volt... A kép idején viszont 13 éves voltam...

    VálaszTörlés
  6. @rhumel: én is csodálkozom, kedves E., amikor ezeket az 50 éves színeket nézegetem: hogy lehet, hogy szinte nem fakultak semmit?...
    Csodálkozom, hogy hallottál Nagypiritről! Akácerdők között rejtőzködik, azt hittem, hogy csak a környékbeliek ismerik... Talán azt is tudod, hány lakosa van ma?

    VálaszTörlés
  7. @Névtelen: igen, tudom, hogy lehet: én magam küldtem neked másolatot! S nagyon megtisztelsz vele, hogy kitetted a falra!

    VálaszTörlés
  8. @Zé: mostanában - voltaképpen szinte azóta - nem festettem akvarellt! Volt rajztanárom nagy akvarellista volt, a tájkép és a csendélet vonzotta. Engem meg inkább a figura, ezért tértem át a portré és az akt területére később szinte kizárólagosan. Nehéz műfaj az akvarell, pehely-könnyedsége ellenére...

    VálaszTörlés
  9. Névtelen24/1/12 22:12

    Lang tanár úr /a sebészprofesszor,akit 56 után
    kirúgtak/ kitűnő akvarellöket festött. Kiállítása
    is vót a Tornyaiban.
    Rajtam kívül ki látta közületök?

    VálaszTörlés
  10. én mindidg elpackásztam (elpacáztasm az akvarelljeim!:( ezért inkább maradtam a rajznál...te nagyszerűen művel(t)ed mindkettőt!:)

    VálaszTörlés
  11. Lang tanár urat nem láttam, de Flora született - sőt születött - akvarellista!

    VálaszTörlés
  12. Nagyon szép, én sajnos, se festeni, se rajzolni, se verset írni. Másét csodálom.
    Nagymamámnál nyaraltam gyerekkoromban az Alföldön én is.

    VálaszTörlés
  13. @Névtelen: én nem, sőt, nem is ismertem a nevét...

    VálaszTörlés
  14. @aliz: köszönöm, Aliz. A "vízfestést" később már csak tussal végeztem (lavis d'encre) az egyszerűbb kezelhetősége miatt, nomeg azért is, hogy nem vagyok igazi kolorista...

    VálaszTörlés
  15. @akimoto: nem is tudom, mire születtem igazából, kedves Akimoto! Talán ezért maradtam viszonylag boldog és örök dilettáns mindenben...

    VálaszTörlés
  16. @Éva: magam is nagy csodálója vagyok más tehetségének! Ami a vakációkat illeti, akkor te meg az ellenkező irányban tetted meg az utat, kedves Éva!

    VálaszTörlés
  17. Szép ez a kép. Igazi emlékezést idéző. Ellenállhatatlan vágyat érez a magamfajta halandó, hogy felidézze a boldog gyermekkort, amikor még ilyennek látta a falu utcáját és kedvenc templomtornyát.

    VálaszTörlés
  18. @Györgyi: ezek az emlékek mintha tegnap történtek volna...

    VálaszTörlés
  19. Következő nyaramon elcsavargok arra, s ha a masinám nem vacakol le is fényképezem kedves Flóra!

    VálaszTörlés
  20. @ Márta: nagyon régen jártam arrafelé, minden évben szeretnék újra elmenni, míg él kedves nagynéném! A nyári ott töltött idő gyorsan szalad, rengeteg a km!
    Elnéptelenedik lassan a falu, a fiataloknak nincs munkalehetőség...
    Örülnék a fotódnak!

    VálaszTörlés
  21. Névtelen2/4/12 18:23

    Nagyon szép ez a kép! Nekem főként azért kedves, mert én ebben a faluban lakom. :) Elolvastam a bejegyzést és nagyon szívesen küldök pár fotót a mostani állapotáról! Nekem ez a kis falu "világ közepe"! :)
    Anita

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Anita, köszönöm a látogatást! A rokonaim közül még Iduska néném (Vecsey Sándorné), unokatestvérek élnek a faluban. Utoljára kb. 6-7 éve jártam ott... Fényképet, ha erre a címre küldenél, megköszönném: millet.hauteurs@wanadoo.fr

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...