Keresés ebben a blogban

2018. augusztus 12., vasárnap

Rövid magyar vakáció

Alice

    Rövid, de nagyon meleg!
   Az Alföld déli részén, a Tisza partján, nagy páradús hőség fogadott bennünket: pont olyan, amit nehezen tudok elviselni! Volt már benne részünk pár évvel ezelőtt is: amikor az ember letusol és a törülköző nem töröl szárazra, még harmadjára sem... Amikor nehezen húzzuk magunkra a ruhát öltözködés közben... Pihegtem, mint a partra vetett hal és permetező bőrömet törölgettem állandóan, éjjel pedig a párnámat forgattam, hogy egy kicsit hűsebb helyet találjak csuromvizes hajamnak... Alig mentem ki a házból, pedig lassan az is 27°-ra melegedett, a vastag falak ellenére, lehúzott redőnyök mögött.
   Mindez azonban lényegtelen a kellemes emlékek mellett! Újabb 2 hét a gyerekekkel, meleg együttlétek az ottani családdal, mármint megmaradt tagjaival. Öcsém immár dédnagypapa lenne 69 évével, ha nem halt volna meg 2003-ban... 
   A gyerekek elmentek 3 napra a Balatonra, én pedig a pihenő otthonmaradást választottam, a találkát kedvenc kísérteteimmel, akik kezdik már megszokni nyarankénti rövid felbukkanásomat. A ház is szépül, évente kell rajta ezt-azt elvégezni (köszönet unokaöcsémnek a munkálatok megszervezéséért és sógornőmnek a festők utáni kitakarításért!). Apa valahai műhelye is kellemes fehérre meszelt külön szoba lett. 
   TV, Internet és egyéb képernyők nélküli napok voltak. Mind az öten sokat olvastunk, kártyáztunk, rajzoltunk. A gyerekek a Tiszára is lejártak délutánonként. 
   Egyhangú szavazással mindenki nagy elégedettségének adott hangot. A repülő (Air France) 1 órás késéssel indult és éjfél után kerültünk ágyba. Másnap ebéd után autóba ültem, hogy újra felvegyem a csend fonalát...

9 megjegyzés:

  1. Éppen ezen töprengtem, vajon jól emlékszem-e a fiatalkori nyári éjszakákra, amikor reggelre átázott a párnánk, pedig nem is sírtunk. :)

    Jó, hogy végre otthonról hazaértél.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, Klári. "Otthonról haza", ahogy mondod. Ráadásul tegnap egész nap záporozott az eső, így felfrissültünk!
      Hiányoztatok.

      Törlés
  2. nálam 29foknál is több van!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Aliz, nem is tudom, hogy bírod. A fiamék se érezték annyira, mint én...
      Lever, hogy én vagyok "meghibásodva"?...

      Törlés
    2. Persze, "lehet"... A gép mindig alattomosan átjavítja...

      Törlés
    3. hát nehezen, mindig le-lefekszem, vagy elmegyek otthonról (kint mindig van árnyék, szellő...)

      Törlés
    4. Itt most egész kellemesre fordult - de eddig kánikula volt (35-38°) - és az eső megöntözte egy kicsit a kiégett kertet...

      Törlés
  3. Orulok, hogy szep otthoni nyaralas utan ujra itt vagy :)

    Nagyon meleg volt Magyarorszagon iden nyaron, igen. Mi raadasul a legrosszabb napokat Budapesten toltottuk, de kanikula ide vagy oda, ilyenkor nem tudom megallni hogy ne maszkaljak, minden pillanatot ki szeretnek hasznalni.
    Bezzeg most Normandiaban nagyon kellemes az ido, igazi turazos, kirandulos.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Andrea. Ráadásul kis lehűlés fogadott, ami igen jólesett. Te még fiatal vagy, jobban bírod. Én már nehezen heverem ki a kánikulát, nemcsak a magyart, hanem ami itt megelőzte, hetekkel elutazásunk előtt, azt is... Északon szinte melegebb volt - és főleg szárazabb! - mint máshol...

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...