Keresés ebben a blogban

2021. május 27., csütörtök

Kis kiruccanások

    Nehezen akarja a tavasz a helyét megtalálni. Próbálkozik már majdnem 2 hónap óta, de a hideg észak-nyugati szél és a hátán hozott sötét esőfelhők a végére járnak, elűzik, nyoma sem marad. A virágok se mernek kinyílni...

   

Ma például  -  október óta először  -  elmentünk egy vendéglőbe ebédelni. Egyik barátnőm már előre lefoglalta az asztalt öt személyre, miután a hatóságok engedélyezték a félig-meddig nyitást, nem zárt helyiségben, hanem csak teraszon, vagy sátor alatt, ha esne az eső... Már régóta vágyakoztunk utána : "moules-frites", azaz kagyló hasábkrumplival és egy pohár sörrel, amely ínyencséget már többször ecseteltem. Jól beöltöztünk, melegebben, mint januárban! Én még egy kis párnát is vittem magammal, korábbi tapasztalatokon okulva, mert sejtettem, hogy a bukolikus környezetben a huzatos sátorhoz vasból készült, rácsos székek járnak majd, amelyeket alul-felül átjár a huzat! Ezt pedig érzékeny testi és lelki világom általában nagyon megsínyli, mióta kiskoromban majdnem belehaltam...

Viggo Mortensen
Micsoda fényűzően gazdag programokkal teli hét közepén vagyunk! Vasárnap kezdődött egy mozival: a "Falling" (az angol címeket már le sem fordítják, hiszen magától értetődik, hogy mindenkinek tudni kell angolul...) c. filmet néztük meg két barátnőmmel. Bevallom, a rendező és egyben egyik főszereplő neve vonzott e film felé. Viggo Mortensen dán származású amerikai színészről van szó. Akik látták a "Gyűrű urá"-t, ő volt benne Aragorn. Engem nem nagyon vonzanak az efajta újdivatú tündérmesék, de annak idején a család kedvéért megnéztem. A színész egy másik film miatt maradt meg fejemben: kb. 2 éve a "Green book" c. filmben játszotta egy jamaikai néger zongoraművész sofőrjét a fajgyűlölő amerikai déli államokban lezajló turnéján. A "Falling" forgatókönyvét is ő írta, a filmet rendezte és az egyik főszerepet játssza, mégpedig a magányos, kezdeti Alzheimer-kórban szenvedő, durva apa fiát, aki megpróbál könnyíteni apja helyzetén, bár sok elszámolnivaló gyűlt fel közöttük az évek során. A film után nálam jöttünk össze egy apéritif-re, hogy megpróbáljuk feldobni egy kicsit a hangulatot egy ilyen földbe tipró atmoszférájú film után... 

   S ezzel még nincs vége a hétnek!

13 megjegyzés:

  1. A "Zöld könyvet" én is láttam! Nagy élmény v olt!
    https://aliz-napok.blogspot.com/2019/03/a-zold-konyv-es-ami-mgotte-van.html
    Remélem, láthatom majd ezt is...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A "Falling" hangulata sokkal nyomasztóbb, pesszimistább... A ritmus monotóniáját tudnám neki felróni...

      Törlés
  2. Sajnos errefelé is csak próbál igyekezgetni a tavasz... Mi pedig reméljük a tartósabb meleget, mert már nagyon elég a réteges öltözködésből ...is.!
    Ti viszont ellenálltatok a huzatnak, a viszontagságos sátor-helyzetnek, és végre kikapcsolódtál.
    A gyűrűk urát és a Zöld könyvet is láttam, én élvezettel néztem mindkét filmet.
    A mostani bejegyzésed legcsábítóbb része nekem mégse a mozi és az étterem.
    Hanem a kagyló-sültkrumpli élvezete, jó szívvel irigykedtem,. Szép emlékek, nem csak gasztronómiaiak fűznek hozzá.:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A másik bejegyzésedet töröltem utólagos engedelmeddel, kedves E., mert kétszer ugyanaz a megjegyzés jelent meg.
      Képzeld, ma d.u. már 20 fokra ugrott fel a hőmérő! de hogy meddig tart? Ki tudja.
      Igazad van: a kagyló volt a legjobb! :))

      Törlés
    2. Igen, köszönöm, én is próbáltam törölni rögtön. Néha ez történik, nem értem mi okozza?!

      Törlés
    3. Én már régóta rájöttem, hogy a cybernetika útjai kifürkészhetetlenek...

      Törlés
  3. Ezt a megjegyzést eltávolította a blog adminisztrátora.

    VálaszTörlés
  4. Találtatok magatoknak egy kis kikapcsolódást. Jót tesz a sok bezártság után. Vendéglő és mozi, a mozi után pedig aperitif. Mindegyik jót tesz a léleknek, és egy kis kimozdulást ad. Sem a Falling-ot, sem Green bookot nem láttam. Két izgalmas témát dolgoznak fel.
    Az angol egyre fontosabb, örülök, hogy beszélem ezt a nyelvet valamennyire. Már sok örömöt és kapcsolatot adott.
    Itt tegnap kisütött a Nap, de fújt a szél. Elmentünk mi is egy étterembe Fertődön, de kabátba öltözve a teraszon ültünk. Augusztus 31-én voltam utoljára étteremben.Jó volt egy kicsit kiszolgálva lenni és kikapcsolódni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Éva, nagyon örülök, hogy feleleveníthettétek M-nal régi kedvteléseiteket, a közös sétákat, a vendéglői ebédet, ahol végre néha kiszolgálják az embert... Nekem is ez tetszik benne legjobban, nomeg a beszélgetések, a végre "máshol levés", hogy kedve legyen az embernek hazatérni...

      Törlés
  5. Az előttem szólók lényegében mindent leírtak, én inkább kérdezem, hogy mit jelent a mondat? - "S ezzel még nincs vége a hétnek!"
    Talán valami érdekes program?
    Na, majd figyelek, nehogy lemaradjak valamiről! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A "rejtélyes" mondat megoldása: vasárnap lesz itt Anyák napja, de én nem leszek a gyerekekkel. Közös megegyezés alapján elnapoltuk 2 héttel későbbre, mert nagyobb méretű munkálatok folynak már harmadik hete a házukban, így nehezen tudnának bennünket elszállásolni. Inkább hozzátesszük az Apák napjához, mely 2 hét múlva lesz.
      Igy aztán el tudok menni a vasárnap délelőtti társulati gyűlésre, ahonnan aztán Anne barátnőm hív meg néhány "árva anyát" ebédre...

      Törlés
  6. Újabb programokat sejtek én is, nagyon várom! A kagylóval Horvátországban találkoztam, itt néha kapható fagyasztva. Még nem mertem főzni, hátha nem sikerül.
    Filmek, de jó! Itt nincs mozi.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Klári, épp azon dévánkoztunk, hogy miért hiányzott a moziba menés, holott filmeket szinte korlátlanul fogyaszthatunk a TV-ben is! Mégis más: a nagy filmvászon körülvesz, szinte bekebelez bennünket, szinte beleolvadunk az események, érzelmi hullámok sodrásába...

      Kagylót még én se készítettem eddig, mert számomra hozzátartozik a közös vendéglői rituáléhoz, mint ahogy sört is csak ott iszom esetleg... (de könnyű száraz fehér borral vagy rosé-val is finom!) Nagyon egyszerű az elkészítése!

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...