Keresés ebben a blogban

2023. június 23., péntek

Minden tekintetben meleg hangulatú irodalmi est

    Megtörtént hát a felolvasó est, melyre még májusban meghívtam néhány közeli ismerősömet, akikkel az egyik társulatban rendszeresen összejövünk. Nehéz volt egyeztetni a felolvasók és a közönség időpontjait június végére. A nyár 2 hónapja alatt Franciaországban mindenki szétszéled, elérhetetlenné válik... Könyvecském megjelenése adott rá alkalmat. Szerettem volna, ha nemcsak "mesélőként", esetleg "tépelődőként", hanem fikció-íróként is megismernek egy kicsit, hiszen ezeket a mini novellákat még az 2010-es évek elején kezdtem írni. Van belőlük közel negyven... Szeretem összehozni az embereket kellemes, nem formális és merev légkörben : lényeges, hogy mindenki jól érezze magát.

   Azt hiszem, ez utóbbi szempont maradéktalanul teljesült. Este 8-kor kezdtünk, és a kb. 1 órás műsort jó 3 órás élénk társalgás követte kisebb-nagyobb csoportokban, először benn, majd a felfrissült teraszon étel-ital mellett. Jóval éjfél után (többen másnap dolgoztak!) kezdett szétszéledni a 15-16 személy. Annie a hetek óta tartó makacs köhögés, nagy fáradtság ellenére eljött, de ezúttal csak nézőként, mert az általa olvasandó szövegeket ki kellett osztani a többiek között. Elmondta később, hogy ez az új nézőpont kicsit más megvilágítást kölcsönzött számára a jól ismert szavaknak. Megjelent Godelieve is, bottal sántikálva (nemrég végzett térdműtéte miatt), 14 éves unokája kíséretében, és tartotta a frontot a másik 3 felolvasó mellett. Mindegyikük kiemelkedő teljesítményt nyújtott, melegen megköszöntem nekik, hogy életet leheltek a szavaimba. Ők meg nekem hálálkodtak, hogy lehetőséget adtam nekik "ilyen erős hatású" szövegek megtestesítésére, s már a jövőn tanakodtunk. Kellenek a tervek, az új perspektívák, távlatot kölcsönöznek a jövőnek! Új ismeretségek, szimpátiák kötődtek. Nekem közben jónéhány dedikációt kellett rögtönöznöm, volt, aki ajándékba is vett 2-3-at. (Erről jut eszembe, hogy furcsa módon nekem a rögtönzés minden területen erősebb oldalam volt mindig, mint az alapos előkészületek...)

   Felköltöztem hát ismét rózsaszín felhőcskémre, amelyről már hallottatok párszor. Arról is, hogy mindez milyen kérészéletű. Éppen most virágzik a Tisza. Vajon boldogok-e a kérészek rövid, részegítő nászuk idején?...




10 megjegyzés:

  1. Gratulálok a jól sikerült estéhez, és a könyvedhez. A dedikáció műfaj nem lett az enyém. Ronda írásom van, és sajnáltam összebarmolni a már más tulajdonában lévő könyvet. Inkább csak aláírtam, feleségem meg írt néhány kedves szót hozzá.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, kedves Mick. Igyekeztem összeszedni némi eredetinek tűnő gondolatot 2-3 sor erejéig, lehetőleg nem ugyanazt, s ráadásul beszélgetve: nem könnyű!... De nem panaszkodhatok: ritkán van benne részem...

      Törlés
  2. Gratulálok és ez a rózsaszín felhő ne legyen kérészéletű, tartson ki a legközelebbi irodalmi estig! 😊

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Borka! A legközelebbi majd valamikor a nyári szünet után lesz, de addig is igyekszünk majd itt-ott találkozni...

      Törlés
  3. A tartalmas társasági élet műfajai közül a tiéd erősen kiemelkedő. Gratulálok és hosszú, sok lehetőségben bővelkedő összejöveteleket kívánok. (K.)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Magam is érzem így sokszor, Klári... Bensőséges, meleg hangulat uralkodik, ezen kívül igyekszünk a lehető legigényesebben teljesíteni - és hát szeretünk együtt lenni...
      Köszönöm a szavaidat.

      Törlés
  4. Kedves Rózsa!
    Olyan jó, hogy vannak ilyen találkozásaid, és sikerül feldobnod velük a napjaidat. Tudom, hogy nyáron nehezebb lesz összehozni őket. Kívánok neked szép nyarat, remélem az összejövetelek nélkül is sikerül jól érezned magad.
    Itt egy nagy hőségen vagyunk túl, nehezen viseltem. Ebben az évszakban számomra ez nehéz.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Éva, számomra ezek a baráti összejövetelek élni segítenek... A gyerekeket legjobb esetben havonta, de méginkább kéthavonta láthatom, nagyon elfoglaltak. Nomeg a majd 250 km távolság is, de talán sikerül pár napot együtt is nyaralnunk!
      Az irodalmi estek előkészítése, azokon a részvétel ezen kívül életfontosságú szellemi elfoglaltság is.
      A hőség itt északon is uralkodik (tegnap 33 fok volt), de délen még rosszabb most...

      Törlés
  5. Kedves Rózsa! Csodálattal bámulom az erődet, ami egy ilyen már-már nagy létszámúnak tűnő összejövetel megszervezéséhez még mindig megvan Benned. Én csak egy gyerekkori barátnőmet láttam vendégül a múlt héten, de annyira lekötötte minden testi-lelki energiámat, hogy minden jól sikerüljön, hogy szinte semmi másra nem tudtam odakoncentrálni. Most, hogy a vendéglátáson is, és vele párhuzamosan egy hetes kutya"szittelésen" is túlvagyok, szinte felszabadultam, megkönnyebbültem. Veled örülök, hogy minden "maradéktalanul" jól sikerült. Az effajta elégedettségnél kevés jobb dolgot tudok elképzelni. Gratulálok a felolvasó estedhez és a könyved megjelenéséhez is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Éva, azt hiszem, akár 1 napos kutya "szittelés" is sokkal jobban kifárasztott volna!... A létszám pedig az efajta összejöveteleknél inkább 20 körül szokott mozogni, de néhányan nem tudtak eljönni... Izgulok ám előtte én is, nem felejtettem-e el valami fontosat, de igyekszem a lehető leglezserebb módon kezelni, bízva a meghívottak megértésében!
      Köszönöm az elismerő szavaidat és igazad van: "kevés jobb dolgot tudok elképzelni"!

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...