Keresés ebben a blogban

2024. február 15., csütörtök

Mindennapi bosszúságok

tavaszodik...
    Ma ismét csodás napsütés fogad, mihelyt elszakadok a képernyőtől és kinézek az ablakon. Február közepén nyugtalanító a 16°, de annyira azért nem meleg, hogy sétára csábítson. Holtfáradt vagyok. 

   Főleg azért, mert az október eleje óta tartó utcai munkálatok teljesen kiszámíthatatlanul vetnek kínzás alá bennünket. Csak hogy ezt a hetet említsem : a múlt héten kaptunk egy "üzenetet" a levelesládánkba, miszerint kedden és csütörtökön (13-án és 15-én) elzárják a vizet reggel 8 és este 7 között az utcánkban. Mi legyen a fűtéssel, mely egyben a melegvizet is szolgáltatja? Senki se tudta. Felkeltünk kedd reggel a fiammal jó korán, hogy még az elzárás előtt letusolhassunk, ki-ki saját fürdőszobájában. Kis vizet tartalékoltam a napi használatra (az ivásra lesz ásványvíz). Kedden reggel 8 felé meginterjúvoltam valakit a munkások közül, amikor fiamat kikísértem az ajtón. A vízelzárás? A jövő héten lesz, közölte kedélyesen. Mondom, papíron jelentették be az "illetékesek"! Tévedtek, zárja le egyszerűen. Gondoltam magamban, igazán megtakaríthattak volna nekünk egy csomó stresszt...

   


Másnap, szerdán, egészen véletlenül észrevettem, hogy az utca másik oldalán levő nagy gödörtől átköltöztek a zajos gépek a mi oldalunkon levő gödörhöz. Kérdem az egyik munkást : helyet változtassak az autóval? Nem kell, nem zavar, feleli, viszont a vizet másnap, azaz ma, csütörtökön fogják végül is elzárni. Újabb stresszhullám és reménytelen előkészületek. Ma reggel szintén korai kelés (és kevés alvás az éjjeli bagolynak). Miért, miért nem, már reggel 6-kor beindultak a gépek a szobáink ablakai alatt. A vizet tényleg elzárták 8-kor, de d.u. 3-kor visszajött! 

   Most már semmin sem csodálkozom, és kérdezni se kérdezek többé. 86 éves szomszédasszonyom állandó pánikban naponta többször felhív. 

8 megjegyzés:

  1. Névtelen16/2/24 07:37

    Drága Flóra! Soha nagyobb, komolyabb aggodalmat! Nálunk éppen szétcincálódik a "világ". Ölellek a partfalról.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Névtelen16/2/24 08:46

      Márta, valószínűleg megéreztem sokak gondolatát, amikor ezt írtam január elején : "Ha valaki igazi gondok között őrlődve olvassa ezt a listát (nincs benne minden!), kinevet, esetleg bosszúsan a fejét csóválja : "Jódolgában nincs más baja!"

      Van egypár nagyobb, komolyabb aggodalmam is, de nem teregetek ki mindent, sőt, csak a legenyhébbet, legelmesélhetőbbet, a többivel minek borzoljam a nap kedélyét, hisz mindenkinek megvan a saját baja...
      Bár ezek az apró-cseprő, mindennapi bosszúságok is tudnak fárasztani, ha úgy vesszük, főleg ha október eleje óta tartanak és májusig vannak programozva...

      Olvastam egy-két hírt a magyarországi belpolitikai helyzetről, egyáltalán nem hagy hidegen, sőt!...
      Köszönöm, hogy elolvastál és írtál üzenetet.

      Törlés
  2. Sokáig úgy gondoltam, az áram hiányzik legjobban, amikor valami okból nincs, hiszen mindenünk csak azzal működik. Aztán amikor tavaly egyszer reggel 8-tól délután 4-ig elzárták a vizet, rájöttem, hogy az a nagyobb probléma - úgyhogy nagyon megértem a ti stresszeteket. Kívánom, hogy véget érjenek a munkálatok az utcátokban minél előbb.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Névtelen16/2/24 11:25

      Ági, a nagyobb bosszúságot a bizonytalanság okozta, mert nem tartották be a papíron rögzített időpontokat : a bejelentett napon semmi, az elnapolton viszont igen ! Igy a végén nem tudja az ember, mire is számítson... Arról nem beszélve, hogy életkora előre haladtával lassan képes lesz egy kanál vízbe is belefulladni...
      Az ígéretek szerint (?!!!?) májusig tartanak, aztán következnek majd a parkolási gondok, mert nem lesz többé ingyenes a parkolás... Szóval , a gondok nem múlnak, legfeljebb változnak, hogy nehogy a nyugalmas rutin vigyen bennünket a sírba!...
      Abban én is hiszek, hogy az áram nélkül ma már megállna az élet (csak ellenségeink meg ne hallják!...). Rózsa

      Törlés
    2. Névtelen17/2/24 05:47

      Értem én, nagyon is... (P - M)

      Törlés
    3. Névtelen17/2/24 16:26

      ❤️

      Törlés
  3. Emlékszem, mikor napokig nem volt itt meleg víz karbantartás miatt. Sok évvel ezelőtt volt, ráadásul nyáron, mikor agyonizzadt az ember. Fazékban melegítettem vizet és öntöttem a fürdőkádba. Úgy fürödtem, ahogy tudtam. Nagyon kellemetlen volt. Bár ennél nagyobb baj ne legyen, ahogy gyakran mondjuk vígaszként, de mégis gondként éljük meg.
    Mióta tartanak nálatok az utcai munkálatok? Már egy jóval régebbi bejegyzésedben is írtál róla.
    Remélem, hogy jól vagy már és kipihented magad.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Névtelen22/2/24 01:31

      Éva, itt ha elzárják, akkor SE meleg SE hideg víz nincs reggel 8-tól este 5-ig legalább... Itt-ott kiástak egy-egy óriási gödröt és azon napokig munkálkodnak, óriási zajos gépekkel. Van, amikor a zaj egész nap nem szünetel egy percre sem.
      Október elején kezdődött, májusig tart...

      Most, hogy lekopogjam, megvagyok. Egyre nehezebben kezelem a stresszt, pedig úgy 10 éve még szembenéztem vele...

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...