Keresés ebben a blogban

2011. május 6., péntek

Egy kis isztambuli ízelítő...



A fenti rajz a Kariye Camii nevű gyönyörűséges, múzeummá lett volt bizánci templomot ábrázolja, hátulról. Mindig szerettem ide eljönni, bár kerületünkhöz (Beyoĝlu, Taksim azoknak, akik ismerik Isztambult egy kicsit is) képest a város másik végén van, igaz, még az európai oldalon. Igy tavasszal gyönyörű virágoskert veszi körül.
Isztambul kertjei, parkjai rendkívül gondozottak, a törökök nagyon szeretik a virágokat. A tavasz első heteiben kezdődik a tulipán-idény. Ilyenkor jártunk szívesen a gyererekekkel (három család, öt gyerek, akik korban követték egymást, mint az orgonasípok és sokat játszottak együtt, sőt hétvégeken hol egyiknél, hol másiknál folyt a kemping) az Emirgan-parkba, ahol végetérhetetlen tulipán-ágyások pompáztak a színek minden elképzelhető árnyalatában. A gyerekek kifutkározhatták magukat a friss tavaszi napsütésben, míg a felnőttek kávéjukat szürcsölhették az elegáns 19. századi, szállodává alakított kis paloták teraszain...

8 megjegyzés:

  1. Ahogy írtad másutt, sok helyen megfordultál, de legszívesebben a török időkre emlékezel. Nyilván nem véletlen. Mi vonzott a jó társaságon, a barátságos embereken, a sajátos kultúrát felmutató helyeken kívül?

    VálaszTörlés
  2. @akimoto: talán még az is, hogy annyira "otthon éreztem magam"... Szeretem a kommunkáló közeget: a törökök között hamar megtanul beszélni az ember!

    VálaszTörlés
  3. De jó, hogy a beszélgetőre utalással eszembe juttattál egy kedves török valakit! :))

    VálaszTörlés
  4. @akimoto: törökül beszélgettek? Nekem hiányzik a török nyelv, már 20 éve nem gyakoroltam, nagyon felejtem...

    VálaszTörlés
  5. Jaj, dehogy! Egy albenai úszómedence szélén mint a nyaralók biztonságáért felelős személy, állandóan tüzet adott, amikor rá akartam gyújtani. Én oroszul beszéltem hozzá, ő vidám ükmükfükkel válaszolgatott és nagyon rokonszenveztünk egymással. Majd a recepcióban megtudtam, hogy török fürdőmester, nyárra jött dolgozni. :))) Te is nagyon tetszettél volna neki, tudom. Hát még, ha beszélgetni is tudsz vele!

    VálaszTörlés
  6. @akimoto: a törökök barátságos közvetlensége szárnyakat ad a nyelvtanulónak! A taxisofőrtől a zöldségárusig mindenki beszélget és ha már pár szóra képes az ember, olvadnak, mint cukor a kávéban...

    VálaszTörlés
  7. Flora, nincs valahol nemzetiségi klub, ahová eljárhatnál, legalább időnként? Kár veszni hagyni egy ilyen ritka tudást.

    VálaszTörlés
  8. @akimoto: a közelben nincs (50-80 km-en belül). Különben is, muszáj választani a sok érdekes tennivaló között, így is meglehetősen felaprózom magam...

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...