Keresés ebben a blogban

2011. július 11., hétfő

Bájolás...


Az emlékek legtöbbször képekben, hangulatokban bukkannak fel, még akkor is, ha egy mondat, egy illat, egy íz idézi meg őket. Szellemidézés - ez illik leginkább rá. Esetleg bájolás, ami nem ugyanaz egészen, mégis köze van hozzá.
Ági egy mondata kattintott rá az egyik legrégebbi vizuális emlékemre. A régi, földes, vertfalú házban petróleumlámpa vet óriási árnyékokat a meszelt fehér falra, a búbos kemence kellemes meleget áraszt maga körül. Mi, gyerekek (a villany 4-5 éves korom körül gyulladt ki) a titokzatos eseményt megilletődött távolságból követjük. Fekete kendős öregasszony fekszik le féloldalasan a kis heverőre, s félrehúzza jobb fülén a kendőt. Ekkor jön el nagyapám nagy pillanata. Ő, akit állandóan áradó kedvessége, másokat soha nem terhelő egyenletesen jó kedve, fogatlan mosolya kicsit mellőzötté tesz a családi hierarchiában, ilyenkor a figyelem középpontjába kerül. Előveszi sámán-tudományát s az azt közvetítő megkopott tűzköveket. A keresztneve Antal. Ennek köszönhetően a keze által a fájós fülre "csiholt" szikrák, a Szent Antal tüze gyógyított, legalábbis a benne hívőket. A közben elmormolt varázsigékre már nem emlékszem - vagy nem is hallhattam meg őket - de a bejejező modatra igen: "Ha fizet, használjon, ha nem fizet, hadd fájjon!" vagyis mindszentiesen: "Ha fizet, hasznájjon, ha nem fizet, hagy fájjon". Reklamációra nem emlékszem, de a főleg télen gyakori "csiholásra" igen.

11 megjegyzés:

  1. Felénk még ilyet is mondtak, hogy "Isten fizesse mög, mer tűlünk hiába várják".:)

    A rajzon is látni, milyen jó akaratú ember volt Szent Antal tüzének csiholója.

    VálaszTörlés
  2. @akimoto: az igaz, hogy életemben ritkán láttam hozzá hasonlót. Kétszer láttam csak dühbe jönni, akkor csak is rövid időre...

    VálaszTörlés
  3. Azon gondolkodom néha, milyen sok gyógyító élhet a világban ...

    VálaszTörlés
  4. @Zé: Van egy barátnőm, aki Reiki-vel foglalkozik és szerinte a kezeimben van valami "hatalom"... Ő tudja, én elég szkeptikus vagyok tudományos magyarázat híján...

    VálaszTörlés
  5. A kezeidben tényleg van valami... Ezt itt is mi mind tudjuk. A rajzaid önnön maguk a tudományos magyarázat. Igaz, én nem hatalomnak,inkább tehetségnek nevezném.:)
    De kultúrhatalomként is mondhatjuk persze,meg szépséggyártó, lélekemelő,gyönyörűség-okozó, elgondolkodtató hatalomnak! :)

    VálaszTörlés
  6. @rhumel: pirulok bele, kedves E.! Barátnőm talán arra célzott, hogy bizonyos helyzetekben kezem szinte elviselhetetlen hőséget közvetített, máskor meg Gilbert homlokára helyezve (igaz, vagy egy órán át) sikerült leszállítanom 38° feletti lázát, minden egyéb segédeszköz nélkül... csak úgy ösztönösen végeztem, mert senki se mondta, mit csináljak.

    VálaszTörlés
  7. Névtelen14/7/11 16:55

    Csiholószerszámok:kova,acél,tapló.Kostökben
    tartják.
    Szellemidézés helyett tán jobb:szellemigézés.
    Az ígével /ami kezdetben is vala.../életre
    kelteni. Bátoron Te nemcsak ígével, hanem a
    krétát tartó ujjaiddal is életre keltesz.

    VálaszTörlés
  8. OFF: http://akimotonapjai.blog.hu/2011/07/15/juliusrol_masodszor
    új helyre költöztem

    VálaszTörlés
  9. @akimoto: Megtaláltalak, regisztráltam is, kedves Akimoto, de még nem találtam meg a módját a kommentelésnek... De majdcsak rájövök...

    VálaszTörlés
  10. Köszönöm, Flora, már láttam...:)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...