Keresés ebben a blogban

2019. március 15., péntek

Nap mint nap szürkület


   A kert ilyen szomorú szürkeségben várja a tavaszt. Majdnem két hét óta esik és 90 km-es szélrohamok ostromolnak bennünket szinte megállás nélkül. Csak a kamélia áll ellent úgy-ahogy, s apránként kibontakoztatja csodaszép virágait. Óvatosan, egyenként, messze a szokásos lelkes kirobbanástól. 
   Az is lehet, hogy a kertem csak rám vár. Magam is lassan ébredezem a hosszú bénultságból, s bevallom, még az idén nem léptem le a két lépcsőfokon, mely a teraszról a kert átázott gyepére vezet. Legtöbbször minden erőfeszítés emberfelettinek bizonyult. Szégyenszemre a rózsafákat se metszettem meg, de talán a jó idővel erőm egy része is visszatér...  
   Bízom benne, hogy megvár a kertem. Szükségünk van egymásra. Nagyrészt miatta sem költöztem lakásba, s vállaltam a napi többszöri fel- és lejárást az emeletre, a százéves korlátba kapaszkodva. Kell egy kis földtúrás is, a metszőolló jótékony beavatkozása, melytől megkönnyebbülve kivirulhatnak a virágok. A kert mindennapos látványa életem egyik színtere, még akkor is ha szürke, mint most, a nap hiányától.

6 megjegyzés:

  1. Nem metszettem még én se, pedig itt az ideje.

    VálaszTörlés
  2. A kert hátsó sarkában gyönyörű a rózsabokor a nyíló rózsákkal. Fel sem tűnik a képen a szürkeség nekem.
    Mindkettőtöknek kívánom, hogy hozzon a tavasz kellő erőt, és sok örömöt a kerti ténykedésekben.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Éva, ott a sarokban a kamélia virít, most kezd virágozni! Több mint 100 virág lesz rajta...

      Már alig várom a tavaszi szellőt, köszönöm a jókívánságaidat.

      Törlés
  3. Drága Rózsa! Az idős korral sokasodnak a bajaink.Ma reggel ez a vers köszöntött a Szép versek oldalon. Mindent elmond, pont így vagyok, így érzek. Elküldöm Neked, de ne csüggedj , a tavasz, a kert kicsit kirázz talán bennünket ebből az állapotból.
    Buda Ferenc


    Botladozom

    Botladozom mint a részeg
    alig látok pedig nézek
    buta lábam meg-megtorpan
    mint hajszolt állat a porban
    szaladnom kell futni menni
    s velem együtt fut a semmi
    s velem együtt fut a minden
    világ verdes a szívemben
    kín-gondjaim omló füstje
    szemem csípi forrón sütve
    s arra késztet hogy köhögjek
    és a könnyem sose jön meg
    s röhögöm a magam kínját
    s röhögöm a mások kínját
    pedig úgy fáj majd szétcsattan
    józan eszem vas-agyamban
    Nem akarok menekülni
    s nem akarok lemerülni
    de ha fázom a hidegben
    hadd bújjak meg szívetekben
    Ne nyúljatok a haraghoz
    szorítsatok magatokhoz

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen, Iduska. Pontosan igy éreztem néha... Neked is szebb és jobb napokat kivànok szeretettel.

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...