Keresés ebben a blogban

2021. július 2., péntek

Nyári magányos vacsora a teraszon, napernyő alatt

   Nyáresti vacsora a teraszon. Második napja süt a nap, 20-25° körül van, a kánikula talán még várat magára egy kicsit. Azonnal ki kellett mosni: 3 hét óta esik az eső, tegnapelőtt még 14°-ot mutatott a hőmérő!... Ilyenkor nagyon ki kell használni az alkalmat, ki tudja, meddig tart és mikor jön ismét vissza?...

   Csináltam hát egy kis könnyű nyári salátát vacsorára. Kb. 5' alatt kész van, ezt szeretem, hátamnak nincs ideje belefájdulni. A recept leírása sem tart tovább, mint elkészítése.

   Vettem tehát 30-40 dkg garnélarákot (a lenti fotókon: balodalt még egészben, jobbról megfosztva fejüktől, farkuktól és páncéljuktól). Már megfőzve árulják, de én azért beledobom 1 percre forró vízbe pucolás előtt.




 A salátalé 2 evőkanál olivaolajból, 1 kanál balzsamos ecetből áll, kis újhagymával megszórva, belevagdalok (nagyjából) 2 "fekete" paradicsomot és egy fél uborkát, borsot, egy csipetnyit az ún. "varázsfűszer-keverékemből", amiből kb. mindenféle ételbe teszek. Végül friss ropogós zöld saláta kerül még bele. Persze, lehet ízlés és készlet szerint variálni a hozzávalókat! Előre nem érdemes elkészíteni, mert a zöld salátalevelek megfonnyadnak...

8 megjegyzés:

  1. Jó étvágyat, kedves Rózsa!
    Gasztronómiai ízlésünk igencsak hasonló! :) Imádnám ezt a friss, színes és pazar ízű vacsorát én is.
    Viszont Te pont hűvös, esős időt követő a kellemes melegnek örülsz, mi pedig a kánikula után jött szellős estének.:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, kedves E.! Most jut eszembe, hogy pl. kifelejtettem a Feta kockákat... :))

      Együtt érzek veletek nagyon a kánikulát illetően, itt csak egy hétig volt benne részünk az eső előtt, de maga ez a le-fel zuhanás-emelkedés egyik napról a másikra nagyon megviseli az embert... Úgy látszik ehhez kell most már szoknunk.

      Törlés
  2. Mikor ettél ilyet életedben előszőr? (Kölönben nagyon guszta elkészítve, nem azért kérdem.)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Oh, nagyon rég volt, Klári, legalább 45 éve, de talán még több...
      Amikor G-rel először jártam a családjában Fr-ban, szinte mindent megkóstoltattak velem. Volt, ami könnyen lement, volt ami nehezebben...

      Törlés
  3. Gusztusos!
    Meleg, meleg, meleg... talán most megérkeznek az enyhébb szelek.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Finom volt! Bár a fotó sietve készült, nem volt időm "művészibb" beállításra! Viszont a teraszra kellemes volt kiülni újságokat olvasni a napernyő alatt, ezért a vacsorát csak úgy fél 9 felé rögtönöztem.
      Ilyenkor nyugtázom magamban: lám csak, ez is a magány egyik kárpótlása, akkor eszel és azt, amit akarsz - azaz, ami éppen van a háznál! :))

      Törlés
  4. Nagyon szép az a tál, az asztal, gyönyörűek a színek, mint egy hangulatos csendélet! :) És ezzel vége is az áradozásomnak, mert én semmiféle vízi lényt nem eszem. Próbálkoztam velük már sokszor, de nem megy. Így aztán maradok a csirkemellnél. :)
    (Még mindig fáj a csuklóm, sajnos.)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sajnállak, kedves Borka, a csuklód miatt!... Köszönet, hogy fájó csuklóval is reagáltál!

      És nem utolsó sorban azért is kár, hogy nem tudsz semmilyen vízi állatot megenni! Én mostanában egyre többször eszek halat húsféle helyett... Van sokfajta, amiben nincs is szálka, ráadásul a tenger is közel és elég frissen érkeznek a boltokba.

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...