Keresés ebben a blogban

2020. december 4., péntek

December eleji kellemes pillanatok

    A mellékelt képen vendégváró előkészületek (ha Klári erre jár, valami ismerősnek tűnhet számára a képen...) : két barátnőmet vártam kávéra, teára, kis édességre. Az egyik csípőízületi műtéten ment keresztül szeptemberben. A lábadozás hónapokig tartott, mert a műtétet márciusról szeptemberre halasztották a járvány miatt, s a várakozás alatt a helyzet sokat súlyosbodott. Igy hát nagyon örültem, amikor mankó, bot nélkül láttam érkezni (egy ideje már ismét vezet). A jó két és fél óra olyan gyorsan eltelt, hogy észre se vettük, ránk esteledett. Nagyon jól esett mindhármunknak a kis beszélgetés maszk nélkül (a szó elvont értelmében is). Megnéztük az unokák legfrisebb fényképeit, majd komoly témák is terítékre kerültek. 

   Emlékszem, annak idején Han Anna volt kedves tanárunkkal (e blog olvasói közül ismerték egy páran a szegedi egyetem orosz karáról) jó ideig leveleztem az egyetem után is, sőt, egyszer Moszkvában, egyszer Budapesten láttam viszont. Mi akkoriban Berlinben laktunk. Anna a francia szakot végezte ráadásnak. Megmaradt bennem, amint többször is említette, hogy szeretne egy francia kisvárosban lakni legalább egy évig... Úgy érezte, nagyon pihentető lenne számára az ottani hangulat (melyet valószínűleg idealizált különben!), a franciák kicsit hűvösebb, távolságtartóbb magatartása az oroszok után, akik "félóra múlva már a válladon sírnak, miután beavattak életük legintimebb rejtelmeibe..." Ebben a megfigyelésben volt is némi igazság. A franciák tudnak nagyon közvetlenek, készségesek lenni, de igen ritkán "telepszenek rád", megérzik, mielőtt fárasztani kezdenének, terhelnének jelenlétükkel, s körülbelül ugyanezt várják tőled is. Igen, sok múlik a megérzésen... Az ember bekapcsolja láthatatlan kis antennáit, mielőtt beszélgetésbe elegyednénk. A mosoly nélkülözhetetlen eleme a kellemes együttlétnek.

8 megjegyzés:

  1. nekünk is van ilyesmi teritőnk (saját himzésben)

    a mi Cilikénk szerint, ha vendégeket hivunk, akkor is ajánlatos a maszk!

    jó, hogy emlited Anit, ne is felejtsük el - nekem is gyakran eszembe jut
    én ellenben szerettem az oroszok közvetlen szivélyességet és kicsit riasztott a franciák hűvös fölényessége....(bár én inkább vagyok "francia" mint "orosz" - e vonatkozásban :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezt a terítőt is ajándékba hímezte valaki...

      Eddig nem is lehetett vendéget hívni október vége óta! Az 1 hónapos bezártság alatt nagyban javult a statisztika, ezért engednek egy kicsit a pórázon. Ezért ha ismerős bejön hozzám, levesszük az "álarcot"...

      Nem is a szívélyességben van különbség, hanem a gyors kiteregetésben... Ezt sokallotta meg végül is Anna, érzelmileg fárasztónak találta. (Az én francia ismerőseim nem fölényesek, különben nem tartanék velük kapcsolatot, azt hiszem... De zárkózottságuk nehezebben enged fel, mint az oroszoké, vagy akár a magyaroké...)

      Törlés
  2. "December eleji kellemes pillanatok" : ez most nekem is nagyon jólesett. Kár, hogy nem ismertem Annátokat. A sokirányú érdeklődés, az újat kezdeni tudás mindig vonzott. Rózsa, a nemzetközi kapcsolataid sokszínűsége figyelemre méltó! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Engem is a kiapadhatatlan kíváncsiság vezérel : a világ, az Ember iránt. Az ember mint EGYÉN iránt. A kreatív emberi szellem iránt. Ezért szerettem nemcsak utazni, de legtöbbször kicsit gyökeret ereszteni is...

      Törlés
    2. És mindenhonnan hoztál magaddal valamit. Elkísért egy íz, néhány recept, könyv, látvány, barát, szokás és gondolat. Jó élni, benne lenni mindenben, ami összefér az ízlésünkkel.

      Törlés
    3. Így igaz, Klári! S mindezekből lesz lassanként az ember identitása, ami haláláig alakulhat... Hozzátenném: szerencsére! Az életet csak mozgásban tudom elképzelni.
      Ezeket próbáltam már egyszer megfogalmazni ezen a blogon, egy 2011. március 25-i bejegyzésben...

      Törlés
    4. Nem találom! mi a címkéje? Hátha úgy előjön.

      Törlés
    5. Ha jól emlékszem, címe ez volt: "Az identitásról"...

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...