Keresés ebben a blogban

2022. május 23., hétfő

Mosolygó vasárnap

   Felhőkbe burkolóztunk tegnap este óta... A kert tikkadtan várta a megváltó esőt, mely egyúttal az utca porát is elmosta végre. Igen, megkönnyebbülten, ugyanakkor némi rég bevált gyanakvással figyelem a vastag felhőtakarót : errefelé tudjuk, hogy mikor borít be bennünket, az eloszlása viszont teljesen bizonytalan. Hetekbe kerülhet... Arról nem beszélve, hogy még örülhetünk is a csendes szemerkélésnek : tőlünk nem messze fákat csavart ki a forgószél, s teniszlabda nagyságú jég esett... 

   Szép, napos vasárnap délutánt töltöttem a teraszon a zöld napernyő alatt, kellemes társaságban : Éva barátnőm járt nálam Debrecenből. Róla meséltem nemrégiben, amikor is először jött el egy jó hónapja Brüsszelben lakó lányával és kis unokájával. 52 éve találkoztunk utoljára, de ha sok moszkvai emlék el is halványult bennem az eltelt évek és vándorlások alatt, sikerült jónéhányukat feleleveníteni. Éva néhány napra jött csak és örültem, hogy belefért egy látogatás nálam is. A nem egészen 2 éves kis Lili szintén hamar feltalálta magát és fáradhatatlanul járta a házat a terasztól az emeletig, különös vonzalommal a lépcső iránt, hóna alá szorítva fiam hajdani, ma már félfülű kutyáját, amit kb. ugyanennyi idős korában kapott még Berlinben, s amit közben a lányai is nyűttek kiskorukban...

   Közben kiszállították a gyepre vezető lépcsőt (darabokban persze), valamint a szerszámos kalyiba szintén összerakásra váró darabjait, így talán remélhetem, hogy a hét végén minden a helyére kerül.  Hogy tökéletes legyen a világ, az eső is elállhatna egy kis időre... Telhetetlen vagyok?...



17 megjegyzés:

  1. Névtelen24/5/22 06:37

    Nálad sok, nálunk kevés a csepp... De végre esik! Éjszaka kezdődött, szelíd, halk májusi eső... nagyon kell!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. "Májusi eső aranyat ér!" mondták falun hajdanán. Ha főleg éjjel esne, nagyon megbékülnék vele! (ki vagy, kedves "Névtelen"?)

      Törlés
  2. Jókedvről gyengéd napsütésben mesélni nagyon jó!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A gyengéd napsütéstől lehetőleg még gyengédebb leszek... Most azonban hideg északnyugati szél váltotta fel... Azért megpóbálok gyengéd maradni, várom a gyerekeket csütörtökre!...

      Törlés
    2. De jó! Jó hétvégét velük! :)

      Törlés
    3. Köszönöm, Klári! Végre 3 napra tudnak jönni!

      Törlés
  3. Kívánok egy kis napsütést is, hogy tudd élvezni a teraszodat. Egyre szépül a kerted. Van már lépcső is.
    A kalyiba is alakul. Remélem, hogy hétvégére minden a helyére kerül.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is nagyon kívánom, kedves Éva! Ahogy francia blogomon is írtam : "úgy látszik, nagyon sokáig kell valamira várni, valami után vágyakozni, hogy kellően értékelhessük, ha végre beteljesedik"...

      Törlés
  4. Két egyetemista lány beszélget...
    Emlékszem, apukám olyasmi korú volt, mint most én és úgy beszélt a régi barátairól, hogy a fiúk így, a fiúk úgy, találkoztam az egyik sráccal, stb. Neki fiúk maradtak örökre.
    Én is így vagyok a régi osztálytársaimmal. Mikor az 50. osztálytalálkozónkon voltunk - hihetetlen! - mindenki az a tizenéves fruska volt, mint mikor érettségiztünk. Meséltük, hogy kivel, mi történt az elmúlt években, de ez nem öregített rajtunk semmit, legalábbis egymás szemében... :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ahogy mondod, kedves Borka, "két egyetemista lány..." Még énekelni is elkezdtünk! (Éva nagy dalos volt, moszkvai magyar csoportunknak volt kórusa is, mely nagy sikerrel lépett fel itt-ott...) Csak a "borító" fájt itt-ott, szemünkben 22 éves korunk csillogott...

      Törlés
  5. Pontosan így van. Tanúsítom.

    VálaszTörlés
  6. Nem az 50., hanem az 50 éves!!! :) Annyira azért nem vagyunk öregek. :)

    VálaszTörlés
  7. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  8. Kedves Rózsa, de jó, hogy társaságod van. Én ezt is hiányolom itt, hogy túl messze vagyok midenkitől, a lányaim is Torontóban élnek, 70 kilométer. Éppen ezért nagyon nagy fába vágtam a fejszémet, hogy közelebb legyek a gyerekekhez :) Eladtam a házamat és Torontóban vásároltam egy csendes helyen egy apartmentet. Június végén költözöm be, majd a blogomra költözés után lesz időm részletesen írni erről. Sok a munkám, csomagolok, de azért mindig elolvasom az írásaidat :) Az új helyen a teraszba szerettem bele, az egyik fő ok hogy azt a helyet vásároltam meg, és gondolatban már be is rendeztem... Élvezd a napsütést és a társaságot, amikor van :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Zsuzsa, ne haragudj, hogy kicsit késve válaszolok a kommentedre: nálam voltak pár napig a gyerekek, s csak mostanában sikerült visszatérnem a géphez. Nahát, a költözés : nagy fába vágtad a fejszédet, ahogy írod, de jól teszed, amíg viszonylag fiatal vagy, mert nagy energiát kíván! De ha beleszerettél a helybe, a teraszba, boldog leszel ott! Ezt kívánom neked az új helyen!

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...