Keresés ebben a blogban

2022. szeptember 28., szerda

Szeptember végi ajándékok

    Jé, nemsokára október!  -  rezzenek fel a két eső közötti tespedésből. Bár az utóbbi szó kicsit igazságtalan magamhoz, hiszen inkább úgy érzem, mintha állandóan egy már mozgásban lévő vonat után futnék, sőt, próbálnék rá felugrani az utolsó pillanatban... (17. születésnapom reggelén a valóságban is átéltem ezt a percet a bejáró vonattal  -  a kalauz rántott fel kezemnél fogva, majdnem a kerekek alá estem... Őrangyalom lépett közbe?... Mindenesetre egy életre belém égett a pillanat.)

   Október az én hónapom. Amolyan két szék közötti, két szezon közötti átmeneti időszak. Ráadásul a közepén születtem, a második harmad vége felé. A mérleg egyensúlyi pontjában. Talán ezért is olyan fontos számomra, hogy a dolgok megtalálják ezt a pontot az életemben is. Bár tisztán érzem, hogy a jobbra-balra billenés között ez a legtörékenyebb pont, majdnem olyan, mint a jelen átélése, mely csak egy pillanat töredéke a múlt és jövő között.

   A múlt egyre jobban kísért, talán azért is, mert a jelen sokkal eseménytelenebb, s a jövő képe  vékonyodó sávként vesz a semmibe. A tegnap óta tartó napsütés, melyet időnként felvált egy-egy rövid zápor, hálával fogadott kései ajándék a sorstól, hogy ilyen tapintatosan, kíméletesen vezetget el a közeledő téli zimankóig...


16 megjegyzés:

  1. Névtelen28/9/22 20:03

    "...a jelen sokkal eseménytelenebb, s a jövő képe vékonyodó sávként vesz a semmibe." - Mintha olvasnál a gondolataimban 🤗
    E/r.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Névtelen28/9/22 21:05

      Kedves E., pedig előtted még sokkal távolabb mutat a horizont, szélesebb a mezsgye, és sok kísérő lépdel melletted!... Aminek én amúgy tiszta szívből örülök!
      (R.)

      Törlés
  2. Október... Rögtön az elején Kicsilány született, a vége felé pedig a fiam. Nekem is fontos ez az őszi hónap. Más években ilyenkor a legszínesebb a világ, most szürke és valóban azt érzi az ember, hogy a semmibe visz. A baj, hogy nem csak mi, az idősebb korosztály, hanem sok-sok fiatal is ezt érzi.
    Remélem, ahogy E.-nek írod, szélesebb lesz az a mezsgye és tág a láthatár. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Névtelen30/9/22 10:48

      Borka, mint éppen néhány perce írtam is a blogodon válaszként, ezen a héten elkényeztetett bennünket a napsütés, bár éjjel hideg van... A napsütésben még a félelem, a szorongás is elviselhetőbb talán. Kívánom, hogy hozzád is elérkezzen a hosszú, színes, enyhe ősz! (R.)

      Törlés
  3. Rózsa, ez a régi októberi ajándék nagyon emlékezetes. Nem féltél felugrani?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Névtelen30/9/22 18:26

      Klári, a döntés pillanatában nem, mert időm se volt rá, csak azt láttam, hogy megy ki a vonat és elkések az iskolából! A kalauz integetett a nyitott ajtóban, hogy fussak... Csak abban a pillanatban nem tudtam, melyik lábbal is kell fellépni, és persze nem a jóval kezdtem, így majdnem a kerekek alá estem... Az volt a szerencsém, hogy alig voltam 45 kg és a kalauz kezemnél fogva fel tudott rántani... Utána fogtam fel, mit is kockáztattam és Vásárhelyig reszkettem belé... (őrangyalom résen állt szerencsére! R.)

      Törlés
    2. Elképesztő, miket őrzünk. Lehetetlen elfelejteni.Minden másodperce él, azóta is.

      Törlés
    3. Klári, sok ilyen elfelejthetetlen emlékünk van! Boldog is, tragikus is... Olyanok vagyunk, mint a japán összeragasztott edények: próbáljuk "szublimálni" sebeinket is, hogy elviselhetővé váljanak, hiszen ők is mi vagyunk!...

      Törlés
  4. Névtelen1/10/22 06:39

    Október... Elkezdődött a hosszú csendes esők időszaka, Mozgalmas lesz. Egy esküvő és két születésnap. Négy unoka, akik várnak. Sok munka a kertben, a nyáron kiégett növények pótlása, virághagymák duggatása. Vonatos történetem nekem is van.... induló vonatról leugrani... megúsztam.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Te vagy, Márta?... Valóban izgalmasan zsúfolt a koraőszi programod (az enyém is, de ennek örülök), és szépek az őszi esők, főleg, ha éjjel jönnek és hajnalban átadják a helyüket a napnak!

      Törlés
  5. csak te tudsz ilyen gyönyörűen megfogalmazni olyat, amit más egy továbblapozással elintézne...én 24-én születtem (Bogi 7-én), nekem is ünnepi ez a hónap :) ♥

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm a kedvességed, Kati, különös tekintettel eredeti stílusérzékedre, melyre élénken emlékszem. Unokád - mióta blogodat bezártad és nem láthatjuk a képeit - bizonyára gyönyörűszép kamasszá serdült! Legyen szép születésnapja a jövő pénteken!

      Törlés
    2. nem blogolok már, nincsenek ott új képek, semmiről nem maradtál le:))))a gyönyörűBogi 12 éves lesz jövő héten, iszonyat, (és köszönöm)♥

      Törlés
    3. instán képelek mostanában

      Törlés
  6. Névtelen2/10/22 11:41

    Rózsa olyan szépen írsz ,öröm ide jönni és olvasgatni. Főleg hogy egy korosztály vagyunk és sokmindent egyformán látunk. Gyönyörű őszi napokat kívánok és jó egészséget . Zsike

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ki vagy, kedves Zsike? Ismerjük egymást személyesen is?
      Köszönöm a megjegyzésed, és neked is szép enyhe őszt kívánok!
      (itt most esik csendesen, megállás nélkül... Már éjjel elkezdte...)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...