Keresés ebben a blogban

2023. július 31., hétfő

Esős téma

    Július utolsó napja. Vastagon borult az ég, 18° van, pedig nemsoká 11 óra lesz. Szerencsére nem kell a főzéssel bajlódnom, még tegnap d.e. megfőztem egy csomó zöldségféléből a "ratatouille" nevű, főleg nyári körítésnek valót (hagyma, fokhagyma, 2 cukkini, 1 padlizsán, 1 zöldpaparika, 2-3 paradicsom, 1 babérlevél, bors, és egyéb titkos varázsfűszerkeverék, köménymag  -  ez utóbbiból magyar beütésként valószínűleg csak én teszek bele) mindez felszelve, szép lassan összefőzve a kevés olivaolajon megdinsztelt hagymával. Vizet nem is öntök rá, mert lassanként ereszt annyi levet, ami nem hígítja fel az ízét. Másnap újra melegítve talán még finomabb! Utána lehet több napon át (ha maradt  -  én egyedül eszek többnyire és szeretek előre főzni inkább, mint minden nap nekiállni a fejtörésnek és a drága idő konyhában töltésének!) kiegészíteni köretként egy-egy hirtelen sült szelet hússal, esetleg még egy héjában főtt krumplit is tehetünk hozzá. Szerintem hidegen-melegen egyaránt finom.


   Hát ennyit igencsak gyér szakácsművészetemről. Ha már ennél a témánál tartok, azt hiszem, elég kiegyensúlyozottan és rendszeresen táplálkozom különben, délben és estefelé, kb. ugyanabban az időben, kivéve, ha Borka szavaival "elfog az írhatnék" és elfeledkezek az időről! Reggelire megelégszem egy kávéval (de nem kis csésze méregerőssel, hanem közepes erősségű, pohárnyi Nescaféval). D.u. 4 felé megiszok egy második kávét, de semmi rágcsálnivalót nem kívánok hozzá, a cukrom is tiltaná különben.

   Időnként főzök nagyobb adag húsból, csirkecombból, nyúlból ragut, variálom az ízeket a magyaros paprikás és az esetenként curryvel, kurkumával és egyéb exotikummal fűszerezett ízek között. A szomszédasszonyomnak is viszek ilyenkor kóstolót (a régi falusi disznótorok idejéből fennmaradt szokás szerint a szomszédok, rokonok részére elmaradhatatlan volt a kóstoló, melyet sorban visszakaptunk azután). Iyen formán 3-4 napig leesik a vállamról az ebéd gondja. Halat is szeretek enni, nyilván tengerit (azért "nyilván", mert itt ebből van több, mint az édesvíziből) hetente legalább 3-szor hús helyett.

   Na most jól kiteregettem a témát, bizonyára nem érdemelt meg ennyi figyelmet. Lámcsak, milyen gondolatokat is szül az esős idő!

8 megjegyzés:

  1. Nagyon örültem a receptednek. Én is épp lecsót főztem, és amikor a fokhagyma került sorba az olvasásnál, a fejemhez kaptam, szaladtam ki az én lecsómhoz, hogy belevágjam én is. Bármikor olvasom az ilyen élvezetes recept leírásaidat:)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon szívesen, Éva, bár nem vagyok éppen minta-szakács! Aki eszik a főztömből, általában elégedettnek tűnik...
      Azt hiszem a lecsónak unokatestvére lehet, csak talán több mindenből tevődik össze (p. pqdlizsán, cukkini stb.).

      Törlés
  2. Micsoda véletlen egybeesés! Ma ratatouille volt M-nél ebédre. Finom volt, és jól esett. A melegben jó ilyet enni, és nem valamilyen nehéz ételt. Lazacot ettünk hozzá.
    Jó témát választottál. Közelebb hozza az embereket egymáshoz, ha olvashatunk az étkezési szokásaikról is.


    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tényleg érdekes egybeesés (ahogy Aliz monaná : szinkronicitás)! Igaz, mihelyt melegebb az idő, sorra kerül, könnyű ízes étel.
      A lazacot nagyon szeretem, gőzölöm mikróban 2-3 percig befűszerezve...

      Törlés
  3. Névtelen31/7/23 19:01

    Bizony, nem valami nagy dicsekvés, de bizony sertéscombból főztem pörköltet. Kovászos uborkával, kenyérrel esszük (én még reggelire is.) Az ilyen zöldeket a gyerekek eszik, mert vegán életmódot folytatnak.Jó egészséget mindannyiunknak a jó étvágyhoz!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A sertéscombból készült finom pörkölt után megnyalnám mind a tíz ujjamat!...
      Főleg mióta egyedül élek, főzök magamnak jobban ízlésem szerint könnyebb zöldséges fogásokat. G. jobban szerette a nehezebb "laktatósabb" ételeket, amiktől én úgy éreztem, egy tégla van a gyomromban... Én nem vagyok se vegán, se vegetariánus, szeretem a húst, halat is, a felvágottakat, pástétomokat is, de az utóbbiakat próbálom olyan ritkára venni, amennyire lehet, hiszen a cukorszint a zsírtartalomtól is emelkedik, figyelmeztetett a doktorom... (Ki vagy, kedves Névtelen?)

      Törlés
    2. Névtelen31/7/23 21:32

      Klári

      Törlés
    3. Volt egy halvány gyanúm, Klári, mert egyszer írtál családi vendégvárásról, amelyre mindenféle vegán fogásokat is kellett készítened...
      Az utolsó mondatodat osztom!

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...