Keresés ebben a blogban

2015. január 20., kedd

Kamaszkori nagy szerelmek

   Az imént tanúvallomásokat láttam a Tv-ben a fenti téma köréből. Többnyire 50-60 éven túli személyek meséltek életükről, sőt, az egyik férfi 71-et is betöltötte. Fiatalkori, kamasz szerelmekről vallottak. Mégpedig valamilyen oknál fogva félbeszakadt, beteljesületlen szerelmekről.
több évszázados olajfa a Szt-György erődben, Lisszabonban
   Legtöbbjük  -  kivéve az idős férfit, aki hűségesen várta a viszontlátást   -  túltették magukat a csalódáson, a sors döntésén és leélték életük javát új partnerrel, egy vagy több házasságban. Boldogok is voltak. Mégis, fejük, szívük egy csücskében, mélyen bevésve, kikoptathatatlanul, benn maradt a régi emlék. Az első kamaszkori nagy szerelem. Sőt, emlékének morzsáit felidézve még az intenzitását is fel tudták szítani.
   Aztán az élet úgy hozta, hogy egyedül maradtak 50-60 éves koruk táján. Az Internet manapság csodákra képes néha: fellelhetők a múlt kísértetei, hús-vér alakban, igaz, kicsit átalakulva 40-50 év után...
   Volt, akinél a csoda maradéktalanul beteljesült: a régi szerelem fellángolt, a történet hiányzó fejezeteit végre együtt írhatták meg! Másoknal a szembesülés a mítosszá álmodott régi érzéssel kijózanodást hozott: végre megszabadulhattak az idealizált múlt vonzásától és visszacsöppenhettek a jelenbe, hogy végre saját életüket éljék.
   Kedves blogoló társaim, esetleg "zugolvasóim", vajon hányan őrzünk ilyen "kísértetet" valahol elrejtve, talán még magunk elől is? Az a gyanúm, hogy nem vagyok egyedül...
    

18 megjegyzés:

  1. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  2. Biztos mind egészségesek voltak a műsor résztvevői. Az ilyen hajlandósághoz kedv és érdeklődés kell.

    VálaszTörlés
  3. Ha később újra találkoznak, addig leélnek sok-sok évet egymás nélkül, melyeknek tapasztalatai egymás felé vezették őket vagy éppen egymástól el. A fiatalkori érzések régi szép, " tudatlan" romantikája ott rekedt a múltban, és persze, hogy szép maradt. Az újbóli találkozás eldönti, hogy az akkori énjükkel tudnak egymással mit kezdeni vagy sem. Újból meg kell ismerni egymást, de a régi érzések jó alapot adhatnak
    Szerintem.
    Előre semmit sem lehet tudni, majd elválik, és ahogy Klári írja, ha ehhez van hajlandóság, kedv és érdeklődés.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A jelenlevők nem egy kapcsolatból léptek ki a régi szerelemért, hanem magányosok voltak évek óta. Ezért szinte sorsszerűnek érezték a viszontlátást.
      Más részük viszont teljesen idegen emberrel találta magát szemközt, és rájött, hogy illúziót őrizgetett évekig...

      Törlés
    2. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

      Törlés
    3. Én sem úgy gondoltam, hogy kapcsolatból léptek ki.Úgy értettem, ahogy te írtad.

      Törlés
    4. Jól értetted, kedves Éva. Csak részletesebb magyarázatként tettem hozzá...

      Törlés
  4. Nekem a jelenben van a szerelem érzése. A múltban magányosan ott csücsül a fájdalom- Az első szerelem sokszor egy életre fájdalmas marad.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerencsés vagy, Györgyi (más kérdés, hogy szerencsénk kovácsa kicsit magunk is vagyunk). A fájdalom vajon mélyebben bevésődik-e, mint a boldogság?...

      Törlés
    2. Természetéből eredően igen. A boldogságra nem véletlenül mondjuk, hogy mulandó, míg a fájdalomra azt, hogy örök.

      Törlés
  5. én hallottam ilyen esetről... régi diákszerelmesek, mindketten családot alapitottak, gyerekeik felnőttek, ők egyedül (párjuk nélkül is), maradtak, és most boldogan élnek... (mig meg nem halnak)... vissza is fiatalodtak:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az idős férfi (71) meg se nősült, csak várt rá, évtizedeken át... Míg a nő (64) újra szabaddá nem lett, s akkor a F-B-on megkereste, rátalált. Most újra nagyon szerelmesek, bár azt mondják, ez a szerelem már másképpen lángol, inkább melegít...

      Törlés
  6. Kamaszkori nagy szerelmek...
    Voltak.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Idem. Volt, amelyik sokáig pislákolt a hamu alatt. Mígnem egy jótékony szembesülés a valósággal loccsantott rá egy jó vödör hideg vizet!... De az emléke akkor is maradhat szép.

      Törlés
  7. Volt bizony. Most meg minden alkalommal vigyorognom kell, amikor szembenéz velem a FB-on, mert persze ismerősök vagyunk. :) Jó emlék maradt - maradhatott volna fájdalmas is, de arra semmi ok nem volt.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Megvizsgáltam "barátaid" képét a F-B-on és probáltam kitalálni, melyik lehet a hajdani?...
      A múltkoriban én is megtettem az egyikkel, akit 16 éves korom óta nem láttam, és nem ismertem rá!... Még a szeme se volt olyan tüzes barna, az is kifakult (mint minden, mint ahogy én magam is, minden bizonnyal)...

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...