Keresés ebben a blogban

2017. december 15., péntek

Ünnepek előtt...

   Ahogy megígértem magamnak: heti legalább egy bejegyzés...
   Különben semmi változatosat, érdekfeszítőt, sőt, közérdekűt nem tudok mondani.
   Ünnepek előtti a hangulat, de volt már ennél pezsgőbb is: energiám annyira apadóban, hogy nemigen tudok "pezsegni", még egy csésze kávé ellenében sem...
   Tegnap pl. elindultam ajándékok után. Úgy két óra múlva le kellet ülnöm minden kínálkozó helyre, mert nem bírtak el a lábaim... Haza is mentem, abban bízva, hogy a hét végén beszerezhetem a hiányzó darabokat. Szeretnék mindenkinek örömet szerezni.  Vészesen közeledik a Karácsony és még se fa, se a karácsonynapi ebéd terve nincs a láthatáron! Túl vagyok a tizedik szeánszon, de a megszokással mintha valahol a fáradtság is halmozódna, raktározódna...
   Múlóban ez az év is, készülőben az új. A gyerekek sok örömet szereztek, baráti kapcsolataim is szívmelengetőek... Hogy mit hoz az új év? A külvilágban bizonyára sok csalódást, jobb is nem gondolni rá. Műveljük legalább kertünket, ahogy Candide javasolja, még ha nem is nagyobb egy zsebkendőnél.
   Lesz-e erőm, hogy kitekintsek a kerítésen túlra? Lesz-e elegendő alkotóerőm, fantáziám, kitartásom, hogy kicsit ambíciózusabb tervet valósítsak meg? Jó lenne... Ha hívő lennék, most imádkoznék segítségért valakihez, belé fektetve minden bizalmamat. Ennek hiányában viszont csak magamban bízhatok.

14 megjegyzés:

  1. Nincs megbízhatóbb segítője az embernek ha baj van, mint önmaga. Ha vége lesz a kezeléseknek erőre kapsz majd és könnyebben mennek majd a dolgok.
    Békés , Áldott Ünnepeket
    EGÉSZSÉGES BOLDOG ÚJ ESZTENDŐT KÍVÁNOK!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm a biztatást és a jó kívánságokat, kedves Györgyi!
      Viszonzom is, egyúttal neked is a legjobbakat kívánva!

      Törlés
  2. Györgyi után nehéz szebb és vigasztalóbb sorokat találni, leírni. Az első mondata telitalálat. Szépen haladsz az alagút végéhez. Az ünnepeket ebben az évben picit visszafogottabb tempóban próbáld megoldani, a család is ezt kívánná Neked.
    Kívánok meghitt órákat szeretteid körében az ünnepekre, és nagyon jó egészséget az új évre.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Éva, köszönöm. Még a visszafogottabb tempó is fáraszt, az a baj... De majdcsak feltámadok egyszer, ha igaz!
      Neked is a legjobb egészséget és boldog ünnepeket kívánok szeretteid körében!

      Törlés
  3. Flóra a magunkba vetett hit a legnagyobb hajtóerő előrefelé, teljesen egyetértve Györgyivel, és Évával.
    Erőt adnak a gyerekek, a barátok, és mindezek emellé teszed a Te erődet is, és ez együtt visz egyre előrébb.
    Nehéz időszakot élsz meg sajnos, kifogsz belőle jönni, a zenének és a művészetnek is nagy segítő ereje van amit Te biztosan tudsz. Jó egészséget, és kemény kitartást kívánok Neked ezévben, és az újévben is sok-sok szeretettel!!!! Mes meilleurs voeux!!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Andrea, teljesen egyetértek azzal, ahogyan megfogalmaztad. Eddig is kb ezek a "gyógymódok" - nomeg az orvostudomány - húztak ki a csávából...
      Kívánom neked is a legjobbakat az ünnepekre és a közelgő új évre!

      Törlés
  4. Istenhívő vagyok. Nem bigott, nem szektás - sajnos manapság ezeket le kell írni. Isten, mondom én, Legfelső Intelligencia, mondják mások. Mindegy is az elnevezés. A lényeg, hogy nekem nincs Mennybéli Főnököm, nincs Égi Büntető Bírám, hanem Szeretet Szövetségesem. Szövetségesem, nem szolgám, szövetségesem, aki jóindulatú figyelemmel kíséri utamat. Semmit nem csinál meg helyettem, és kéréseimet szinte soha nem teljesíti elképzeléseim szerint. Utólag persze mindig kiderül, hogy a "nemteljesítés" folytán egy sokkal jobb helyzetbe kerülök, mint vártam. Kis vicc, de számomra teljesen igaz: Istennek három válasza van a kérésre. 1. Igen 2. Most még nem 3. Tudok jobbat. Amiben biztos vagyok: életem nem az ő döntéseinek függvénye, a sorsomat sem írja meg előre, nem parancsol, nem is büntet, ha például nem tartok igényt a szövetségesi támogatásra. Egyszerűen csak ott van, ha kell. Sokan kérdezik ateista barátaim közül, hogy ha van Isten, miért van ennyi gonoszság, betegség, nyomorúság a földön. Most már teljesen komolytalannak fogsz tartani, de erre megint egy adoma a válaszom: Egy ember találkozik Istennel, és megkérdezi, - Miért hagyod, hogy ennyi szörnyűség történjen a Földön?! - Érdekes - válaszol Isten, - én is ugyanezt akartam kérdezni tőled. Szerintem a legnagyobb ajándék amit Istentől kaphatunk, a szabad akarat. És mindig emberi kéz fog fegyvert, üt, vagy rántja el segítséget kérőtől, szentesít gonoszságokat, emészti, rombolja önmagát... Lehet, hogy hatalmasat tévedek, de téged szelíd, ám nagyon büszke embernek érezlek. Olvasatomban illenek rád Nagy László sorai: "... nekem a kérés nagy szégyen, adjon úgyis, ha nem kérem." Amikor Isten segítségére volt szükségem, sosem csúsztam porban, teátrális alázattal, csak egyszerűen kértem, de azt tisztelettel, köszönettel. Ha egyszer lesz kedved, próbáld ki! Ha nem, nem. Nincs büntetés, ebben biztos vagyok.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Szilvia, nem szállok veled vitába, még ha nézeteink különböznek is. Mindenkinek legyen meg saját maga kovácsolta hite, elképzelése! (A bajok akkor kezdődnek, amikor "téríteni" szándékoznak - több kevesebb erőszakkal - másokat, mint azt manapság kiéleződve látjuk Közel-Keleten, de más időkben a kereszténység is kivette részét belőle bőven...)
      Szelídnek valóban inkább szelíd vagyok, gyűlölöm az erőszakot, a konfliktusokat, ha lehet, menekülök ilyen helyzetekből vagy előlük. Ragaszkodom saját szabadságomhoz és a másokét is tiszteletben tartom. Te megtaláltad saját "receptedet", mely boldoggá tesz és ennek csak örülni lehet, ha nem is osztja valaki!
      Az ünnepekre a legszebbeket, az új évre a legjobbakat kívánom!

      Törlés
    2. Flóra kedves! Remélem világos volt, hogy sem téríteni, sem vitatkozni nem volt szándékomban, hiszen a hit nem vitatéma. Egyszerűen ezeket a gondolatokat generálta bennem utolsó előtti mondatod. És talán ügyetlen fogalmazásom miatt az sem volt érthető, hogy nem vallásról beszéltem. Nincs vallásom. Hitem van. Szimpatizánsokra sem vadászom, elég tavaszt megértem már ahhoz, hogy ne keressek külső igazolásokat meggyőződéseimre.
      Ünnepekre legszebbeket, az új évre legjobbakat? Akkor kívánságom Szeretett Szövetségesem felé: legyen úgy, ahogy Flóra kívánta! Azt hiszem ennél még ő sem tud jobbat!:-)
      Ugyanezt kívánom Neked is, köszönettel!

      Törlés
    3. Kedves Szilvia, nem vettem "térítésnek" a megjegyzésed! Kifejtetted hitedet, melyet "saját képedre" formáltál. Nem a hagyományos tanításra alapul teljesen, hanem egy felsőbbrendű lény, egy "Szövetséges" felé fordul, aki nem fenyegető, büntető bírád, hanem szabad akaratot ajándékozó Isten... Ehhez szerintem mindenkinek megvan a legmesszemenőbb joga, szabadsága: a lelkiismereti szabadság.

      Törlés
  5. "A Királyok méltósága, az angyalok tisztasága, a pásztorok egyszerűsége ragyogja be karácsonyodat, és adjon erőt az új esztendőhöz!" (szép régi gondolat, szerzőjét nem ismerem, de teljesnek érzem a mondást)

    Nem muszáj imádkoznod magadért, ha nem akarsz, megteszik ezt a hívő barátaid,te csak pihenj most, fogadd el magad olyannak amilyen vagy most, ... kívánom, nagy belső békét találj, és éld meg ezeket a pillanatokat, soha vissza nem térő alkalom, hogy lassan, szépen menjenek a dolgok, legyen alkalmad meg-megállni (ne arra várj, hogy egyszer csak végetér a nehéz időszak, újra a régi leszel, addig meg fogösszeszorítva elvégezve legyen minden "dolgod", ...közben is állj meg néha, ha csak néhány percre is. Annyira egyszerű tanács ...fogadd el, hogy ahogy most tudsz bármit is megcsinálni az pont úgy jó most, ...tanítás ez...neked...éld meg a pillanatot...
    bocsánatot kérek, remélem nem tűnök okoskodónak, csak szerettem volna beszélgetni kicsit veled

    ölellek szeretettel

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönet, kedves Kati a szép gondolatért - a Karácsony szüli őket!
      Igen, elég sokan mondták nekem, elfogadom-e, hogy imádkozzanak értem? Természetesen igen! Sőt, nagyon meghat a gesztus, attól függetlenül, hogy osztom-e vagy nem hitüket. Rám gondoltak, őszintén jót akarnak nekem, amiért csak hálás lehetek.

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...