Keresés ebben a blogban

2018. március 25., vasárnap

Kertekről és képekről tavaszi napsütésben

   Ismét gyönyörű idő volt nálunk. Nem azért írom, hogy esetleg bosszantsam otthon didergő honfitársaimat, hiszen tudom, hogy a magyar tavasz egyszercsak 20°-on fölüli hőmérséklettel, símogató, kabátot, csizmát ledobó napsütéssel berobban majd egyik napról a másikra, lehagyva símán az óceáni, óvatosan, szinte lábujjhegyen settenkedő rokonát. Mi pedig merenghetünk a szürke ég alatt...
   Körbejártam a kertet a 14°-ban, a virágzó szomszédos szilvafa alatt, melynek nemkívánt árnyékából nekem is bőségesen jut. A gyep tele van ibolyával, a kamélia virággal: ha szenvedtek is a fagytól, tartják magukat. A jácintok kövéren virítanak. A bokrokon is apró rügyek kezdenek mutatkozni. A szomszédos macskák puha léptekkel sétálgatnak a falak tetején.
   Pénteken elhozták a képet, melyet a kiállításon lefoglaltam. 
Ime:



Ferdén fényképeztem, hogy a lehető legkevésbé tükröződjön rajta az ablak. 
   Aliz kérdését sem felejtettem el és hosszasan elbeszélgettünk a technikai kérdésekről. U.n. "technique mixte", vagyis vegyes technikáról van szó, vastag akvarell-papíron. Van benne akvarell, akril, tus, de akár színes ceruza is: ilyenkor általában olyan szabadnak érzi magát az ember, hogy majdnem minden számításba jöhet, ami a keze ügyébe kerül! Sóvárogva gondolok saját 15m X 40cm-es álmomra, melynek körbe kell(ene) majd futnia az egyik
szoba falán...


Két részletet is felteszek külön, hogy a színeket jobban lehessen látni.



Szó esett az én akt képeimről is: Cléa ezeket csodálta és bevallotta, hogy képtelen lenne rá, hogy visszaadja a formákat, ezért fordul  inkabb a stilizáláshoz és a tobzódó színekhez...







   Mondtam: így kerek a világ! Én pedig teljességgel képtelen lennék színekben kifejezni magam. Mindig is a vonalak, a fények és az árnyékok által képzett formák vonzottak inkább, mint a színek kölcsönhatása, tobzódása... 

16 megjegyzés:

  1. Gondolatok hada lepte el az agyam a megvásárolt képed láttán. Valóban különleges, színes kép, érdekes lenne látni a festő valamennyi alkotását is, hasonlításképpen. Ugyanakkor rögtön Vladimir Volegov jutott eszembe, aki napjaink egyik legtermékenyebb és általam csodált orosz művésze. El sem tudom képzelni, hogy tud ennyire sok képet megfesteni.
    Nem értek a műelemzéshez, de az ő képeit nem nehéz megfejtenem. A technikája számomra elragadó.
    Ugyanakkor csodálattal nézem az amatőr festők munkáit is. Számomra maga az csoda, hogy belső gondolatokat, érzéseket (technikától függetlenül) papíron, vásznon meg tud jeleníteni valaki. Arra soha nem vágytam, hogy zenét komponáljak, de arra nagyon is, hogy egy kicsit tudjak rajzolni vagy festeni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, hogy kifejtetted a gondolataidat, Éva. Az általad említett festő képeit nem ismerem.
      Mondod, hogy vágysz a festésre, rajzolásra. Tudod, a festéshez nem kell nagy rajztudás, sőt, néha egyenesen előnytelen...

      Törlés
  2. Flóra nagyon jó kép, nem is csoda, hogy szeretted volna az otthonod falán látni. Jó színek, és az egész kép hangulata jó.
    Nekem a Te képeid is tetszenek, van egy-két képed - amit ide a blogodra feltettél - amit szívesen feltenném az otthonom falára.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Andrea. Valóban, az utóbbi időben szinte abbahagytam a rajzolást... De a vágya néha elfog...

      Törlés
  3. ..akkor is irigykedem! nem csak a napsütésre, hanem a virágzó kertedre is!
    a vásárolt festményt igy is élvezhetem, köszönöm a technikai "mellékletet":)
    (bevallom, vannak bontatlanul eszközeim, egyszer talán hozzájuk nyúlok, valamikor rajzoltam, elég jól, de a festést el-elmázoltam (az akvarellt) Valójában engem (is:) inkább a formák, a vonalak, fények...érdekelnek ... Különlegesek a te rajzaid, csak mostanában ritkán látni belőlük!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Aliz, akkor te is inkább grafikus alkat vagy... Vedd elő a "szerszámaidat", evés közben jön meg az étvágy! Eleinte csak úgy magadnak, megfelelési kényszer nélkül.
      Igazi "ellensége" viszont az írás vágya, mert mindkettő teljes embert kíván...

      Törlés
    2. ...ezt lányomnál látom! ezért mondott le a grafikáról! pedig... (na meg a sósavval maratás miatt is:)

      Törlés
    3. A savas maratás valójában nem probléma... Annál inkább az idő és a többirányú vonzódás!

      Törlés
  4. Nagyon érdekes nő a könnyező bal szemével, bár lejjebb és körülötte minden mozgalmas és vidám. Tetszik. Jövök még, hogy apróra megnézegessem. Milyen színű keretbe teszed?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Klári, a keret egyelőre marad fekete.
      (Bevallom, pár szóban elmesélte a kép ihletését és így némileg megvilágította a kontrasztot is...)

      Törlés
  5. Nagyon érdekes kép! Szépek a színei, a kontúrokkal pedig egészen különleges.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Cléa fekete tussal húzta ki a kontúrokat. Volt még 16 másik kép a falakon, de nekem ez tetszett a legjobban, a finom színárnyalatai miatt. A többi nem volt ilyen árnyalt, inkább ún. "aplat" vagyis nem tudom, mi a szakkifejezés magyarul: amikor árnyalat nélküli síma színfelületről van szó, amihez az akril kiválóan megfelel...

      Törlés
  6. engem Courbet("A világ eredete")festményére emlékeztet, az erősen eltérő technika ellenére is...talán az azonos póz miatt

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. megbocsátasz, de én úgy vélem, hasonló szögben nézett a modelljére mindkét alkotó

      Törlés
    2. Lehet, hogy hasonló a szög, de minden egyéb különbözik, s nemcsak a technika terén...
      Jó szemed van! :)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...