Keresés ebben a blogban

2011. március 1., kedd

Négysorosok

Gabi ötletére válaszul : Pilinszky több négysorost is írt. Közülük íme néhány, az első a kedvencem:

AGONIA CHRISTIANA

Szellőivel, folyóival
oly messze még a virradat!
Felöltöm ingem és ruhám.
Begombolom halálomat.
(1958)


A HARMADIK

Hármunk közűl legmaradandóbb,
örökké fénylő ikonod,
örökké omló homokbuckád,
a legveszendőbb én vagyok.
(1958)


HIDEG SZÉL

lakatlan kő, hever a hátam,
emlékek nélkül, nélkülem,
az évmilliók hamujában.

Hideg szél fújdogál.
(1958)


NÉGYSOROS

Alvó szegek a jéghideg homokban.
Plakátmagányban ázó éjjelek.
Égva hagytad a folyosón a villanyt.
Ma ontják véremet.
(1956)

4 megjegyzés:

  1. "Ama kései,tékozló remény,
    az utolsó, már nem a földet lakja,
    mint viharokra emelt nyárderű,
    felköltözik a halálos magasba."

    Elnézést,hogy belebeszélek a nagyok dolgába!

    VálaszTörlés
  2. Kár, hogy "Senki" se írta alá a szerző nevét!...

    VálaszTörlés
  3. Betettem a linket az én négysorosaimhoz

    VálaszTörlés
  4. Köszönet, Gabi! Gyönyörűen összejönnek!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...