Keresés ebben a blogban

2014. szeptember 1., hétfő

Optimizmus?



   Amikor a nap kisüt, minden más színt kap. Még a közérzetünk is. Nem mondok újat senkinek, ha azzal jövök, hogy az idei nyár csak morzsákat juttatott belőle. Ilyenkor fog el a vágy, hogy elköltözzek innen naposabb vidékre...
   Persze, ez csak afféle álom marad, azt hiszem. Hiába voltam afféle vándormadár egész életemben, a lerakódott évek minden kezdeményezést megnehezítenek. Aztán jön a beletörődés, hogy ne mondjam, a lemondás. S csak nézem a végetérhetetlen szürkeséget, amely most már végigkísér valószínűleg utamon... Merthogy itt az ég olyan, de olyan vastagon tud szürke felhőkbe burkolózni, hogy az embernek az az érzése, hetekbe, hónapokba kerülhet, míg a vastag rétegek lehámlanak, s ebben többnyire nem is téved. Majd 25 éves tapasztalat.
   


  Pár napja, késő délután kisütött a nap  -  ó nem, csak kipillantott két órányira. Ilyenkor az összes elnyomott energiám kirobban és nem tudok benn megmaradni. Rögtön felástam a kert keményre taposott sávját a terasz mentén, elszaladtam a kertészetbe és hoztam öt cserép cserjét, melyeket a terasz mentén el is ültettem azonnal. Nem optimizmusra valló cselekedet ez? Várom, hogy nőjenek és majd nyesegetem őket...

15 megjegyzés:

  1. Az ember mindig jobbat vár, mondja a népi klasszikus. És végül bejön, biztosan.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. El is fogadnám szívesen, Klári. Pedig nincsenek is olyan nagy igényeim...

      Törlés
  2. optimizmusra való kedves Flóra, meg hitre, meg pozitív hozzáállásra, meg bármi más ezek szinonimájában,
    Múltkor a háláról beszélgettünk, és azt mondta nekem egy ismerős: "akkor érzek hálát, ha többet kapok, mint vártam"

    ne add fel, bízzál, meggyökeresedik a kis növénykéd, kisüt a nap, lesz jobb is, mindig lesz jobb , egyre jobb :))))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm a biztato szavakat, Kati.
      "Akkor érzek hálát, ha többet kapok, mint vártam": nekem is megfelel. Pláne, hogy nem is várok el szinte semmit sem. Amit adhatok, ingyen adom.

      Törlés
    2. a legjobb (legbecsesebb) dolgok ingyen vannak! (épp az előbb irtam erről). Meg hogy ezért hálásak lehetünk... (lehetnénk) (érdekes szinkronicizmus)

      Törlés
    3. Igen, érdekes. Kis különbség: én az ember egyéni gesztusaira és nem annyira a természet adományaira gondoltam, de igazad van: néha azért is hálás vagyok, hogy még élek... Az életnek...

      Törlés
    4. az ember is a természet része (is)

      Törlés
  3. A nap azért is sütött ki, hogy mindezt megtehesd.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Talán igazad van, Mick. Többször is kisüthetne, annyi még a tennivaló...

      Törlés
  4. Hát akkor: „Süss fel, nap, fényes nap...”

    VálaszTörlés
  5. Új terasz, új sövény...Lesz még néhány ötlet, ha befejeződnek a munkálatok!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...