Keresés ebben a blogban

2020. szeptember 17., csütörtök

Meddő vágyak a máglyán

    Különféle problémák gyűrűznek körülöttem, egyre jobban távolodik az augusztus bizonyos fokú, bár teljesnek messze nem mondható gondtalansága. Nagy különbséget jelent, hogy akkoriban nem egyedül néztem velük szembe, s megoldásukban oroszlánrészt vállaltak a gyerekek! 

   Gyűlések, orvosi vizitek, bevásárlások legalább hetente vagy tíznaponként  -  enni kell!  -   telefonok, cetlik ellenőrzése, javítók után járás, egy-két "nyakamon a kés" címkéjű elnapolt téma megírása, melyekre a bezártság alatt NEM BÍRTAM rávenni magam... Most pedig itt a sürgető határidő, mely megadja a kellő lökést. 

   Sok könyv vár olvasásra; hoztam néhányat magyarul, bár nagyon igyekeztem fékezni magam: Tompa Andrea, "Haza"; Dragomán György, "Máglya"; Esterházy Péter, "Bevezetés a szépirodalomba"; Orvos-Tóth Noémi, "Örökölt sors" (ajándék). Vagy tíz másik franciául vár türelmesen, nem számítva az éjjeliszekrényemen már megkezdett halmot. 

   Ilyenkor jön elő a kolostorba vonulás meddő vágya, ahol más dolgom se lehetne... Itt, Franciaországban vannak még működő kolostorok is  -  nem beszélve azokról, melyeket direkt erre a célra rendeztek be  -   a visszavonulni szándékozók fogadására. Van, aki fontos vizsgára készül fel így, még többen, akik írni szándékoznak kivonulva egy időre a pezsgő és stresszelő mindennapokból. Sok ilyen halva született vágyam jönne össze, ha elkezdeném a leltárt...

(kép: Nosztalgia, Körös-parti idill, Gyula, 2020. aug.)



9 megjegyzés:

  1. Nehogy már kolostorba vonulj! (Ophélia :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szeretnék, de nem apácaként, hanem elzárkózva az összes csábítástól (telefon, képernyők, kapucsengő stb.) végre csak írni és olvasni...

      Törlés
  2. Névtelen17/9/20 12:29

    Kedves Rózsa, kolostor helyett a gyönyörű kis kertedben való olvasáshoz szép napfényes, langymeleg őszt kívánok, legalább olyat, mint az itthoni. :) A Máglya tetszeni fog Neked, biztosan!
    E.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, kedves E., megpróbálok a kertemben ellenállni a kísértéseknek! Szeretem a langymeleg őszt én is.
      A "Máglya" már megjelent itt francia fordításban, de gondoltam, először mégis jobb lesz eredetiben...

      Törlés
  3. Információ-dús világunkból alighanem nincs menekvés. Marad az, hogy megpróbálunk vele élni, s redukálni érdeklődésünket a fontos dolgokra. A nyitás-zárás harmonikus aránya valamennyire rajtunk is múlik. Szép olvasásélményeket!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Meglehetős akaraterő kell, hogy a kísértéseknek ellenállni tudjunk, Mick! Pl. nekem most délutánonként a Tour de France közvetítése a TV-ben, azzal az ürüggyel, hogy pihentetem fájós bal lábamat, s közben fotelben ülve sétálok az Alpok gyönyörű tájain...

      Törlés
  4. Pont most kezdtem el a Hazát olvasni (én is) :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egyelőre desszertnek tettem félre, kedves Vera, befejezem a "Dans les geôles de Sibérie" címűt, úgy éjszakánként... Aztán jön egy kölcsönkapott, a legutóbbi Leïla Slimani: "Le pays des autres", melynek témàja szintén közeli...

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...