Keresés ebben a blogban

2018. december 22., szombat

A rajtvonal előtt

   Leülök egy kicsit, hogy pihentessem fájó hátamat... Az ajándékok (9 személy részére) becsomagolva várják a holnap reggeli indulást a gyerekekhez. Jártam a szomszédasszonyomnál is kis ajándékommal.
   Ez a hét sem volt a kikapcsolódásé. Szinte minden napra jutott egy boltba szaladás, miután a náthám, köhögésem engedett a szorításából.
így néz ki egy igazi profi forma
   Most készült el a 2 "fatörzs" is, amit 24-én este fogyasztunk majd el, ezért nem lehetett nagyon előre elkészíteni őket. Az egyik vajas kávékrémmel töltött tekercs, a csokoládébevonatot majd ott csinálom meg hétfőn, mert a szállítást bajos lenne megoldani feldíszítve. A másik gesztenyekrémből készült: a 80 dkg gesztenyepürét 20 dkg vajjal, 20 dkg olvasztott csokoládéval és 10 dkg porcukorral, 1dl rummal kell összekeverni (nem fogyókúrás desszert!), majd fatörzs formába tölteni és a hidegre tenni díszítésig, fogyasztásig. Mire idáig értem a receptben, rájöttem, hogy nincs fatörzs-formám! Hogy este fél 6-kor újra autóba üljek és elmenjek valamilyen boltba (ma már harmadszor...) és utána nekilássak a cukrászkodásnak, mielőtt 3-4 napra becsomagolnám az útazótáskámat... Alig ültem le napközben. Nem volt más hátra: csináltam magamnak fatörzs-formát. 
   Találtam egy Whiskys dobozt és késsel hosszában félbevágtam, majd a belsejét alufóliával gondosan bevontam. Végül is kiválóan megfelelt! Ha visszajöttem, elmesélem...

Addig is minden kedves idelátogató ismerősnek és ismeretlennek

bensőséges szép karácsonyt kívánok szeretettel!

12 megjegyzés:

  1. őrület, egyetlen karácsonyért ennyi mindent... legalább jól teljen!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Aliz, ez a két sütemény semmiség, kis részvétel részemről! A gyerekek vállalták a vendéglátást, náluk lesz elszállásolva a család a menyem részéről (szülők, a bátyja kislányával, én, és ők négyen), majd 25-én még vagy 6 vendég adódik hozzá, menyem Párizsban lakó 2 unkatestvére családjukkal. Ehhez képest az én "beszállásom" semmiség! Ott a karácsony csak 25-re esik, a 26. már munkanap.

      Törlés
    2. hűha! ez szép nagy nagycsaládi találkozás lesz akkor...

      Törlés
  2. A kreatív ember mindig föltalálja magát. (Mi a Vass cukrászdából hoztuk a karácsonyi fatörzset nagyszüléink életében.) Minden elismerésem a tiéd!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Klári, bevallom, megörültem az ötletnek, annyira nem volt kedvem mégegyszer kimenni!
      Ha nem felejtem el, lefényképezem!

      Törlés
    2. én is boltból a karácsonyi bejglit, lányom emlegeti is (száraz is volt, kemény is volt,de jobban izlett neki mint most az anyósa remekbeszabottja :)

      Törlés
  3. Bensőséges szép karácsonyt és jó egészséget kívánok. Mick

    VálaszTörlés
  4. Rózsa! Le a kalappal előtted, hogy ilyen ügyesen osztottad az idődet. Még írásra is tudtál pár percet szakítani. Abban biztos vagyok, hogy a fatörzseidnek sikere lesz. Kívánom, hogy érezd jól magad unokáid, fiad és menyed, valamint a tágabb család körében.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Éva, az írás kellemes pihenés volt a konyhában tiporgás, bolti ácsorgás mellett...

      Remélem, kellemes családi körben töltöd te is az ünnepeket!

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...