Keresés ebben a blogban

2009. november 24., kedd

Radnóti Miklós : HAJNALI KERT

Az alvó házból csöndesen
kijött a feleségem,
egy könnyü felleg úszik épp
fölötte fenn az égen.

Mellém ül és a hajnali
nedves füvek most boldogan
felé sikongnak, hallani
és fordul már a hallgatag
virágok szára, jár a fény
s megvillan rajtuk néhol,
nesz támad itt, toll villan ott
s kakaska kukkorékol.
Rigó pityeg választ s a kert
susogni kezd, minden bokor
alján apró fütty bujdokol,
kibomlik sok hüvös levél,
s felfénylik itt egy szalmaszál
a fűben és két ág között
kis pókok fényes szála száll.

Ülünk a fényben, hallgatunk,
fejünk felett a nap kering
s lehelletével szárogatja
harmattól nedves vállaink.
1938. július 3.

14 megjegyzés:

  1. Ugye, beteszed a linket Myrtille-hez?

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm, a Versnapló nevében is!

    VálaszTörlés
  3. Én is köszönöm nektek a làtogatàst! Radnóti utánozhatatlan szépségével nem lehet betelni...

    VálaszTörlés
  4. a kedvenc versem :)

    VálaszTörlés
  5. Itt megtalálható általam elkövetett francia fordítása :

    http://flora.over-blog.org/article-radnoti-a-valenciennes-45943568.html

    VálaszTörlés
  6. Köszi, így tudtam dolgozni magyarok!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Névtelen8/3/19 09:50

      Én is tudtam! Köszönöm szépen, Isten segítsen életed végéig!

      Törlés
  7. Nem is csinalsz semmit!

    VálaszTörlés
  8. Roppant modon unatkozom

    VálaszTörlés
  9. Agi nem is en koszontem

    VálaszTörlés
  10. Bajos esztetikai minosegbe sorolhato

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...