Keresés ebben a blogban

2018. január 21., vasárnap

Téli rege

   
   Amikor kint ólmos félhomály uralkodik, melyen alig változtat a három napos fényadag, melyben hellyel-közzel másfél hónap alatt részünk volt, s az embert vagy költözési vagy utazási vágyak rohanják meg, hogy felszabaduljon egy kicsit a nyomasztó búra alól, mit írhat a blogjára, nehogy elriassza kommentelőinek hűséges (ami eléggé meg sem köszönhető!), ellenálló, bár gyérülő kis csapatát?... Semmiképp sem kell megrovásnak, követelőzésnek tekinteni, épp eleget cikkeztem a blogvilág szabadságáról, hogy ne tartsam tiszteletben magam is.
   Ha leírnám, ami valójában gúzsbaköti gondolataimat, nem sok értelme lenne, hiszen mindenkinek megvan a maga baja, minek hozzátenni? Ilyenkor legtöbben inkább fellélegzésre vágynak, valami örömhírre, esetleg nosztalgikus melegségre, melytől kiegyenesíthetik a hidegtől, sötétségtől mozdulni sem kívánó tagjaikat. 
   Nyilván engem sem efféle gondolatok foglalkoztattak 20 éves koromban! Pedig akkoriban mintha a tél is hidegebb lett volna... Az előadásokra menni kellett, ha esett, ha fújt. Moszkvában pl. le se vetettük a télikabátot, usánkát a rosszul fűtött és szigetelt termekben, sőt, kesztyűben próbáltunk jegyzetelni. El kell ismerni, hogy némely előadás tömény unalma (politikai gazdaságtan, a SzKP kongresszusainak részletes taglalása, a szovjet szocreál irodalma) felért egy jó adag altatóval! Ahogy elnézem akkori jegyzeteimet, az orosz mondatok közé furcsa magyar szófoszlányok keverednek néha, mert még elszunnyadva is hajtott a kötelességtudat és beleszőttem az álmomat az előadás emészthetetlen száraz anyagába!...

16 megjegyzés:

  1. Csodálatos vagy, hogy kibírtad!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Klári, annak idején MINDENT érdekesnek, majdhogynem exotikusnak találtunk a SZU-ban!

      Törlés
  2. Érdekes a visszaemlékezésed. Köszönöm.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönet, Mick! Megjegyzést ugyan nem tudok hagyni nálad, így csak egy "tetszik"-kel jelzem magam időnként...

      Törlés
  3. Szerintem én voltam az egyetlen Fro-ban tegnap, aki imádta, hogy esik az eső és szürke az ég... az otthoni semmittevést teljesen legitimmé tette :)

    A képen ki van?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Könnyen elhiszem, hogy lehet kellemes is, ha az ellenkezőjével váltakozik! Most képzeld el, hogy ÁLLANDÓAN otthon ülsz (egyedül) és időnként kipillantasz a betonszürke égre, a nedves kertre... Reggel felgyújtod és késő este leoltod a villanyt... Folytassam a rémmesét?...
      A képen én vagyok december végén.

      Törlés
  4. Sokkal jobban szeretem olvasni a hangulatjelentéseidet, mint a csak örömtől áradó sorokat. Mindig zavar az egyoldalúság. Igen most szürke és lehangoló minden és néha csak egymás gondolataiba tudunk kapszkodni. Ép ezért fontos, hogy azt írd amit érzel, mert ahhoz tudunk nem hamísan kötődni. Csak kérdezem . Nem lenne köünnyebb ha többet írnál ki magadból. Jó lenne veled lenni a bajban is és nem csak a jóban!

    VálaszTörlés
  5. Vigasztalókat írsz, kedves Györgyi. "...többet kiírni magamból"? Így is az az érzésem néha, hogy túl messze megyek...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem elég messze merészkedsz. Próbálj ki minket a bajban is!

      Törlés
    2. Köszönöm! Hamarosan szemléltetem...

      Törlés
  6. Egyetértek Györgyivel, írj, ahogy jólesik, írd ki magadból, ha az segít. Itt ebben a körben senki nem fogja úgy találni, hogy "túl messze" mentél ezzel.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Általában amit írok, azt nem szépitem. De van jópár dolog, amiről nem beszélek az említett okok miatt...

      Törlés
  7. a kép kapcsán: nagynéném mondta egyszer nekem, ahogy a kályhánál melegedtem, hogy "akár a makk ász".... (nagyon fázós vagyok én is...)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon találó! Emlékszem erre a kártyalapra: sokat nézegettem és dideregtem tőle...

      Törlés
    2. én csak utólag néztem meg, hogy is nézek ki...ha fázósan melegedek... :)

      Törlés
    3. Nekem ismerős volt: sokat kártyáztunk tévémentes gyerekkorunkban téli estéken a szülőkkel...

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...