Keresés ebben a blogban

2018. február 2., péntek

Párizsi kiruccanás...

    Kint esik, valami daraféle szitál zajosan a kis piros kerti asztalon.
   Megebédeltem, a szomszédasszonyomnak is vittem egy kis kóstolót a tegnap főtt csirkecombokból, miután tőle levest és friss salátát kaptam előző este. Igyekszem pihenni egy keveset, mert holnaptól kezdve szinte minden napra jut valami program, kellemes is, kellemetlen is.
    Péntek d.u. Párizsba utaztam, érdekes összejövetel várt rám még aznap este. Igenám, de már napok óta kenegettem a bal lábam gyulladásgátló kenőcsökkel, melyek kb. annyit értek, mint halottnak a szenteltvíz. Begyulladt egy ér kezdődő trombózissal. 
   A szombat-vasárnapot a gyerekeknél készültem tölteni, már előre örültünk neki. A szombat majdnem egész napját azonban egy meudon-i klinika sürgősségijén türelmeskedtük végig a fiammal. A doppler után kb 4-5 órát vártam, hogy egy orvos megnézze a lábam és kiírja, ami kellett. Közben sok beteg vonult el a szemem előtt, néhányan félholt állapotban. Hozzájuk képest én nem voltam igazán sürgős eset. Egyikük, idősebb nő, különösen kísért máig is. Hordágyon érkezett. Még soha nem láttam ennyire sápadt arcot, a szája is FEHÉR volt... Ha a szeme nem mozdult volna időnként, azt hihettem volna, már nem él. Miután felvitték egy kórterembe, az asszisztens megjegyezte: "elle est en fin de vie...", vagyis: "a végét járja..."
   Mondtam a fiamnak, mennyire sajnálom, hogy itt kell töltenie miattam kevés szabad idejét. Vígasztalt: nem baj, legalább kibeszélgethetjük magunkat. Igaz, hogy ezt viszont mindeketten mindig nagyon élvezzük.
   Kaptam egy pár érszorító harisnyát és 10 injekciót, melyet naponta kell hasfalba beszúrnom. Ez is felfedezés számomra, még eddig nem szurkáltam magam. Mindennek van  kezdete.

10 megjegyzés:

  1. Jaj! Erre nem számítottam. Gondolom, te sem. Javulj gyorsan, kedves Rózsa!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Klári, november, december, sőt, január fele sok pihenést kívánt, így nem használtam eleget a lábaimat. Hozzá jön a napi hormontabletta életem végéig... Igy már nem is csodálkozom rajta...

      Törlés
  2. Gyógyulj minél előbb!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Már jobb, mint ma egy hete, amikor elkezdtem az injekciókat adagolni...

      Törlés
  3. Nálunk minden műtét után adják ezt a vérhígítót, én pl. a lábtöréskor 30-at kaptam a hasamba, hogy ne legyen trombózisom. Legyél jól!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, csütörtökön megyek kontrollra hogy kell-e még. Már olyan jól belejöttem az injekciózásba, hogy szinte hiányozni fog...

      Törlés
    2. Jaj, ez nem mondod komolyan! Én műtét után tisztára betege lettem a magam injekciózásának, ne adja az ég, hogy valaha is még egyszer ezt kelljen csinálnom.
      De örülök, hogy már jobban vagy, a trombózis nem játék. Nálunk gyógyszerezni szokták, legalábbis amikor nekem volt 1989-ben, még csak tablettákat kaptam rá, napi laborellenőrzés mellett.

      Törlés
    3. Ági, a kontroll után nekem is tablettát irt ki az itteni szakorvos, egyelőre naponta kettőt egy hónapig. Aztán meglátjuk.

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...