Keresés ebben a blogban

2023. június 17., szombat

Mondjam, hogy "mozgalmas hét", már megint?...

    Az idő tétovázni látszik : boruljon, ne boruljon?... Egy hónapos szüntelen napsütés után nem tiltakozhatok : joga van  -  sőt kívánatos  -  hogy a kertem is fellélegezzen! Csakhogy errefelé  sose lehet tudni, meddig tart a borulás. Szeretnek a felhők felettünk időzni minden évszakban, de nekem még messze nem volt elég a napsütésből! Még ennyi idősen sem, amikor pedig többet árthat, mint amennyit használna...

   Már a házban is 25° körül van, és éjszakára sem nyithatok ablakot (csak egy negyedórára lefekvés előtt), mert a szobám az utcára néz, ahol az intenzív forgalom csak éjjel 2 és 5 között nyugszik le. Én meg ugye 3 h előtt nemigen jutok el az ágyamig, inkább utána...

Tobzódik a lonc a kertben, csak az illata hiányzik a képről

Megint csak érdekes, mozgalmas hét van mögöttem, s ha igaz, előttem is! Mindjárt hétfőn a kórházban volt találkám az onkológusommal, akiben immár a harmadik országból származó szakemberrel találtam szemben magam : kezdtem egy román orvossal, akit pár év után felváltott egy kameruni, s legutóbb egy fiatal, szimpatikus, de alaposan bekendőzött fejű algériai orvosnő fogadott... Ráadásul abban a városban született, ahol én is tanítottam 1974-76 között, Constantine-ban. Erről is ejtettünk pár szót, bár megjegyeztem, hogy ő akkoriban valószínűleg még meg sem született. Jól sejtettem.

   A kórházból kijövet rögtön elmentem bevásárolni, mert az esti összejövetelt követő vacsora megszervezésében én voltam soron. Szerdán Anne barátnőm hívott össze 6 személyt uzsonnára. Igaz, hogy a kertbe nem merészkedtünk ki (mindannyian a 70 és a 80 között lavírozunk) a hőség miatt, de kellemes és élénk társalgas folyt a hűs nappaliban : régóta ismerjük egymást.

   Csütörtök délutánra próbára invitáltam öt felolvasómat, akik közül egyik nagyon köhög és nem beszélhet jópár napig, a másik sántít a frissen operált térdével. Egy harmadik tanév végi kimerüléssel küzd, de eljött. A negyedik foglalt volt aznap, ezért neki a péntek délutánomat szenteltem. Egyszóval, csütörtök d.u. csak kettő volt jelen az ötből, nomeg Anne és Evelyne, akik befogadtak bennünket annak idején és kedvünkért felforgatták a házukat. Azért hívtam meg őket is, mert lefoglaltam egy asztalt csütörtök estére, a próba utánra, abba a vendéglőbe, amelyről az előző bejegyzésemben áradoztam. Még a múlt novemberi estünkön kerestünk egy kis pénzt az általam kinyomtatott kis szövegkönyv eladásával, mert akkoriban még nem gondoltam kiadóra. Úgy terveztem kezdettől fogva, hogy ezt a pénzt közösen "vacsorázzuk majd el". Akik nem tudtak eljönni, azok sem fognak kimaradni: ami késik, nem múlik. 

   Nagyon örültem, mert a vacsora élénk, ugyanakkor bensőséges hangulatban telt el, pont úgy, ahogy szeretem. A vendéglőt csak ketten ismertük Evelyne-nel az előző heti felfedezésünk nyomán, és ami nekem megtetszik, szeretem azonnal megosztani azokkal, akiket szeretek. Elnyerte mindenki tetszését, a hangulat, az ételek minősége, a kiszolgálás diszkrét figyelmessége. Szeretem a kerek  -  esetleg az ovális  -  asztalokat, nincs sarok, mely elválasztana bárkit is, és szabadon áramlanak a szavak, az érzések és a mosolyok.


8 megjegyzés:

  1. Mindig élvezettel olvasom, amikor a programjaidról írsz. Van társaságod, ki tudsz mozdulni, és fogadni is tudsz barátokat, akár otthon vagytok vagy akár vendéglőben találkoztok. Tetszik, hogy étkezés közben beszélitek meg a dolgaitokat. Hangulata van.
    Remélem, hogy az onkológusoknál mindig jó hírek fogadtak, és nincsen semmi baj.
    Az időjárás végül hogy döntött? Süt a nap vagy felhős az idő most nálatok? Itt éppen ragyog az ég, és kicsit lehúztam a redőnyöket is, hogy ne melegedjen fel túlságosan a lakás. Így is 25 fok van bent.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Éva, amint reggel 9 után felhúztam a redőnyt a szobaablakon, rögtön láttam, hogy az aszfalt vizes és az autómról is lemosta az eső a hónapos port... A kert is fellélegzett!
      Valóban forgalmas heteket élek, de a nyár összehasonlíthatatlanul csendesebb lesz! Kicsit félek, hogy sok lesz a magányból...
      A franciák dolgaikat sokszor asztalnál beszélik meg, előfordul, hogy vendéglőben folynak fontos tárgyalások is...

      Törlés
  2. Nálunk is most kezd virágba borulni a lonc. Aki csak arra jár, szaglászik, hogy mi ez már a betelepülők kertjében...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Klári, ez csak egészen kis része és az illata valóban nagyon átható, főleg talán alkonyatkor... A lakóhelyeteken talán egyedül a ti kertetekben van?

      Törlés
    2. Névtelen20/6/23 08:54

      Másutt még nem láttam. Mi palántákat vettünk elég régen, de úgy szaporodik, hogy még metszeni is kell.

      Törlés
  3. Mozgalmas szép napokat kívánok!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tegnap is, de főleg ma este is nagyon mozgalmas lesz, nem beszélve a szombat-vasárnapról! Majd elmesélem!

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...