Keresés ebben a blogban

2023. április 9., vasárnap

Húsvét vasárnapján

    Találtam egy Nemes Nagy Ágnes töredéket. Elmegyek hozzá néha, mert sokszor találok visszhangra verseiben. Előszeretettel keresgélem a rövideket, mert ez a forma különösen illik szűkszavú, a lényeget frappánsan kifejező, Pilinszkyre emlékeztető stílusához.

   TÉRDEN

Ne, ne ítélj meg engemet.

Szívemben mindig térdelek.

De nem letérdelek, ne hidd:

föl, föl, föltérdelek.

   Ma, Húsvét vasárnapján, végre kisütött ránk a nap. Örülök neki, így mégis könnyebb elviselni, hogy számomra olyan nap lesz, mint a többi, miközben körülöttem (majdnem) mindenki ünnepel. Kivéve egy ismerősömet : férje par napja, csütörtökön kocsijába ült, hogy valami sürgős ügyet elintézzen. Csupán biztonságos helyet keresett és agyonlőtte magát. Nem tudta elviselni, hogy rákja a hosszú kezelések ellenére súlyosbodott. Megértem.

   Az áprilisi első vagy második vasárnapon a környékünk mindig nagyon megelevenedik. Egészen a szomszédos városig (érinti a miénket) kirakodó régiségvásár van a legkisebb utcában is. Ha valaki helyet vált magának, akar saját háza előtt is kipakolhat a járdára. Sokan messziről érkeznek árulni vagy a sok limlom között válogatni. 

   A mi utcánkon (a főutca) ilyenkor három sorban parkolnak az autók. Az elsők már hajnali 3-kor megérkeznek, mert az érdekesebb darabokra a legkorábbi vásárlók csapnak le. D.u. 4-5 órától viszont már fillérekért is kaphatók régi könyvek, képeslapok, párjavesztett poharak, csészék, használt cipők, ruhák stb. Én magam már semmiképp nem akarom szaporítani a házat amúgy is régóta elárasztó tárgyak számát, melyek nagy részét ajándékba kaptam. Hallom a konyhaablakon keresztül a hangos bemondó fáradhatatlan csalogatását, a gépi zenét a párhuzamos utcából. Remélem, a napsütés kitart rájuk este 6-ig, amikor is összecsomagolják a megmaradt holmit.



12 megjegyzés:

  1. Névtelen9/4/23 13:09

    Jaj, úgy szeretem az ilyen zsibvásárt! Órákig tudok őgyelegni, mindent megnézni, megkérdezni, mennyiért adja. Remélem, téged nem zavar a lárma a máskor csendesebb utcádon. (K.)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Klári, kitartott a nap, még most is fenn van! Jó jel!
      Végül nem jártam be a zsibvásárt, inkább kertészkedtem egy kicsit.
      Zaj viszont több van az utca felől (nap mint nap), mert a kétirányú autóforgalom jóformán csak éjjel 2 és 5 között szünetel egy kicsit, s szinte az ablak alatt zajlik...

      Törlés
  2. Névtelen9/4/23 22:54

    Borzasztó! Ilyen volt nálunk a Szentendrei úton 20 évig egy forgalmas buszmegállóval súlyosbítva. :(((

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Már 33-ik éve lakom itt, megszoktam, szinte alig hallom... Persze a dupla üvegezés az ablakokon szintén hozzájárul!

      Törlés
  3. Hideg volt némi délután napocskával... délelőtt templomban voltunk, utána "kis" családi ebéd - 12-en voltunk nálunk. Zsibvásár - lassan inkább szabadulunk holmijainktól.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Márta, bejegyzésed olvastán jutott eszembe, hogy tegnap ki se nyitottam a számat... A nap viszont szinte melegen sütött, amikor a virágágyásokat "kapirgáltam"...
      12 személyes "kis" ebéd - ez már kivívja elismerésemet! Másnapján pihend ki magad!

      Törlés
    2. Nincs más választásom... https://partfal.blogspot.com/2023/04/a-vilagossag-vegul.html

      Törlés
    3. Igen, a vérnyomással vigyázni kell!... Bizonyára jól meghúztad a kötelet, ahogy a franciák mondják : "tirer sur la corde"...

      Törlés
  4. Nem volt még szerencsém ilyen zsibvásárhoz, talán épp azért, mert ez az élmény kimaradt az életemből, szívesen nézelődnék ott.
    Nézelődnék, vásárolni már nem vásárolnék, mert ahogy nálad, úgy nálam is sok a mindenféle, ilyen-olyan, innen-onnan valahogy hozzám szegődött tárgy. 😊

    Nagyon sokat mondó Nemes Nagy Ágnes pár sora.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Borka, mindig rengetegen vannak, és itt minden kerület más-más alkalommal rendezi (hogy a lakók is kipakolhassanak, ha akarnak, ne csak a profi vásárosok).
      Én, ha megnézem, már nem is viszek pénzt magammal, nehogy elcsábuljak!
      N.N. Ágnest nagyon szeretem...

      Törlés
  5. Nagyon régen voltam bolhapiacon. Úgy vagyok vele, mint annyi más. Nincs már helyem, tele vagyok tárgyakkal, bögrékkel, csészékkel...Meg kellene szabadulnom tőlük, de nincs hozzá szívem. Emlékszem mindegyik történetére. A bolhapiacon vettek mellett sok az örökség is nagymamámtól, anyutól. Volt felhalmozós időszakom, ma már inkább "megszabadulós" van, de nem teszem meg mégsem. Itt vannak körülöttem, és keveset használok belőlük.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Éva, akár én is írhattam volna... kivéve a bolhapiacot: nem nagyon szerettem a tolongás miatt, pedig itt kezdődött a sarkon... A lassan mindent elárasztó sok tárgy inkább utazásaink során halmozódott vagy ajándékba kaptam...
      Isztambulban is szívesebben jártam kedvenc árusaim butikjaiba a Bazárban, ahol sokminden az évek során kialakult majdhogynem baráti bizalmon alapult.

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...