Keresés ebben a blogban

2023. május 22., hétfő

Egy hét napsütés

   Ma reggel vastag felhőtakaróra nyitottam ablakot, pedig tegnap még este 7 óra táján is a kertben ügyködtem a lenyugvó nap sugaraiban. Talán nem fog sokáig ránk borulni!

   A gyönyörű idő, melyben már csaknem 1 hete részünk volt (mialatt a délvidéket áztatta az eső, de nekik nagyobb szükségük van rá!), kibontatta velem a zöld napernyőt a teraszon. Ez az egyszerű, de számomra szimbolikus gesztus a kellemes nyári szezon kezdetét jelenti. Fel is avattuk kedd délután Evelyne barátnőmmel, akit alig 2 hete műtöttek ugyan csípőizülettel, de már elballagott hozzám egy botra támaszkodva, nővére kíséretében...  Szokás szerint jó két órát trécseltünk megállás nélkül, tea, kávé, aprósütemény mellett a napernyő alatt.

   Megpróbáltam kertészkedni egy kicsit: lenyírtam a gyepet és a virágágyásokat is igyekeztem kigazolni, de még nem végeztem vele... Kis japán juharom annyira kivirult az esőtől, hogy majdnem teljesen elfoglalja a kert közepét : nekem gyönyörű, gyakran legeltetem rajta a szemem, talán még a mosogatás is jobban esik, amikor kipillantok rá a konyhaablakból! 

   Hogy mennyi tennivaló  -  lenne!  -  a teraszon és a kertben, még ha ilyen kis helyet foglalnak is el! Ilyenkor bizonyos keserűséggel mindig ráébresztenek, hogy mennyi mindent nem bírok már, amihez pedig segítséget is nehéz kapni : túl kicsi nekik a kert!... Mindig lejjebb kell srófolni vágyainkat. 

   Vígaszként pedig azt szoktam válaszolni, ha megkérdezik, hogy vagyok : kevésbé jól, mint tegnap, de jobban, mint holnap!...

   


16 megjegyzés:

  1. Kedves ismerősöm automatával legelteti le a füvet, mert már nincs ereje fűnyírással szöszmötölni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mick, van ugyan egy kis kőbárányom, de nem nagyon látszik meg a legelése a gyepen... Az automata meg olyan drága, hogy nem éri meg...

      Törlés
  2. Névtelen22/5/23 22:48

    Rózsa, nagyon szép a füved. Egyenletes a talaj alatta, lehet ügyesen bánni vele. (Ha próbálnád a miénket, csupa göcsört, hepehupa, ó, jaj nekünk.) Kis bárányodat meg a jópofa madarat várom! (K.)

    VálaszTörlés
  3. Klári, eszembe juttattad: amikor ide költöztünk Isztambulból (1990. szept.), hepehupás, gödrös volt - a régi tulajdonos kutyája szabadon áskált benne - sokkal nagyobbnak tűnt, mert szinte teljesen üres volt (terasz nélkül)... Én magam ástam fel jó 30 cm mélyen és vetettem be fűmaggal, majd taposgattam le az egészet, és lassan benépesítettem bokorral virággal... Évekig alakult, de mindenre emlékszem, arra is, hogy G-t annyira nem vonzotta a kert, hogy talán egyszer se ment a konyhaküszöbön túl...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Névtelen23/5/23 12:11

      Rózsa, micsoda emlék!Sírni meg mosolyogni való. Panni halastava is így jött létre. Akarta és megcsinálta. Mivel tapostad? Nagyapám egy farönk két oldalára szögelt egy.egy fogórudat, és le-föl, le-föl, nyomta az ipart. Jó vagy! Jól tetted!

      Törlés
    2. Klári, köszönöm!
      Hogy mivel tapostam? Hát bizony csak a talpammal... S mivel a lábam mérete 36-os, jó sok tiporgásba került még ez a kis kert is! 😀

      Törlés
  4. Rózsa, én úgy szeretnék már kiülni az erkélyemre, de még nem hoztam rendbe a tél után. Egyszerűen nincs erőm, félek tőle. Pedig előbb-utóbb meg kell tennem, mert szeretnék kint kávézni vagy olvasgatni.
    El sem tudom képzelni, hogy mi lenne, ha kertem lenne. Nem tudnék már dolgozni benne. Nem bírná a gerincem.
    Nagyon becsüllek téged, hogy szorgoskodsz a kertedben, mégha nehezen is megy. Evelyne barátnőddel is milyen kellemes időt töltöttetek kint. Megérte.
    Jó volt olvasni az írásodat.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Éva, köszönöm! A muszáj nagy úr! Fáj a térdem, csípőm, hátam (ráadásul többet kellene járkálnom, de annyira forgalmas az utcánk, hogy köhögés fog el a szennyezett levegőtől!... Szóval, van elég kifogás, hogy ne tegyem!), de a kerttel egyszerűen MUSZÁJ törődni, ha lassan is megy manapság ... Talán lesz erőd az erkélyt rendbe tenni (van segítségre kilátás?...), annyira jó kiülni és olyan rövid ideig tart errefelé, hogy erőt tudok venni magamon.

      Törlés
    2. Nekem is többet kellene mozognom, de nem teszem. Össze kell szednem magam, és elindulnom akkor is, ha nincs hozzá erőm és kedvem. Itt aránylag tiszta a levegő, az utcán kellene egyet járnom vagy kimenni a közeli tóhoz gyakrabban.
      Segítségem talán lesz az erkélyemet rendbe tenni. Ha nem, akkor több napot szánok rá, nem egyszerre teszem meg. Az sok lenne nekem. Délelőtt süti a nap, lehetne kicsit napozni, ha tiszta lesz. Délután árnyékban van, annak is megvan az előnye. Lehet olvasgatni, nézegetni, kávézgatni nyáron.

      Törlés
    3. Névtelen25/5/23 05:37

      Ugye nem halogatod?! (Nem tudok névvel írni... a partfalról.

      Törlés
    4. Márta, bár nem tudom, kinek szólt a kérdésed (Évának? nekem?) örülök, hogy jelentkeztél!

      Törlés
    5. Éva, kívánom, hogy segítséggel mielőbb a végére tudj járni! Nálatok az év felében legalább kiülhetsz az erkélyre, gondolom, egypár zöld növény társaságában, és egyszerre vagy kint és bent!

      Törlés
    6. Évának! Erkély ügyben... üde, szép kis pihenőt varázsolhat magának!

      Törlés
    7. Megcsinálom hamarosan, és élvezem az eredményt.

      Törlés
  5. nem jó a válasz, forditva kéne, bár én is meglehetősen faramuci válaszokat adtam a hogy vagy? okra, csak most nem jut eszembe, úgy látszik leszoktattam őket a kérdezősködésről :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Aliz, lehet, hogy nem jó a válasz, de igaz! Lejtőn ballagok lefelé, s még örülök, ha nem gyorsul fel túlságosan a lecsúszás... Hogy öregszem, nem probléma, csak a lassan eluralkodó tehetetlenség zavar.

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...